Citat:
Ursprungligen postat av
Dieterssons
Jag har lyssnat, eller åtminstone försökt, på samtliga avsnitt men jag förstår inte vad det är för nytt eller intressant som framkommer. Kan någon sammanfatta det? De gräver i slasken och spekulerar kring tips men Ulf Olsson, eller åtminstone en man med hund, har setts några meter bakom Helen i samband med att hon försvann och hans sperma fanns i hennes kropp. Vilka alternativa gärningsmän når upp till ens i närheten av det? Och detta är utan erkännandesamtalen och simkorten som binder honom till dessa.
Paul Wollmer menar nu på fullaste allvar att någon annan rövar bort och mördar Pernilla bara minuter innan hon ska lämna honom och flytta hem till föräldrarna. Vilken jävla slump ändå. Detta påstår han trots att han kort efter anträffandet av kroppen lämnade en utförlig beskrivning av hur han högg ihjäl henne på uppfarten från Bassköpsvägen, hur det kändes som att ”sticka en tandpetare i nougat”, och hur han sedan städade brottsplatsen och fraktade bort kroppen. Och Wollmer tror på vartenda ord.
+1 på den - kan någon sammanfatta vad i helvete dom menar med det dom talar om timme ut och timme in?
Jag förväntar mig att dom ska säga något konkret, men dom tassar ju runt allting och kommer aldrig till punkt en endaste gång.
Det här är som tonårsdjupa funderingar där dom tror sig hitta bevis i slasken, att det är bevis bara för att dom faktiskt tagit sig tid att läsa papper och "få en känsla" om saker och ting
Fattar dom inte att dom sörjar ner sitt rykte när dom håller på såhär? Bevisen är ju talande, om dom hittar något och bevisar något, så tala ut om det då?