Citat:
Det är ett av de bättre exemplen där de, istället för att gå till botten med något, ger fan i det och sitter och spekulerar in absurdum istället om alternativa scenarion. Jag menar, vem är det som har hakat upp sig på gärningsmannens placering i Mörbylånga eller inte, egentligen? Jag eller Mork? Det är bara en av oss som bygger delar av podd-avsnitt på något som går att ta reda på.
Dessutom påstås ju nu något jag är ganska säker på är helt fel, när hans kvinnliga side-kick menar att påståendet den polis -- som alltså inte bara utrett det här fallet utan åtskilliga andra fall genom åren -- "inte stämmer". Givetvis utan någon som helst förklaring till varför hon anser det vara felaktigt, mer än något högst egendomligt resonemang om att hon minsann bör veta detta bättre än oss andra för att hon gått i skolan i Mörbylånga. För då vet man vilken mast man kopplar upp mot eller? Vilken mast kopplade du upp mot sist?
Varför väljer man att ifrågasätta saker som går att ta reda på i flera timmar podd? Vad är det för ohederlig inställning till hur research ska bedrivas? Och dessutom; varför ifrågasätter man något som faktiskt fått ett rimligt svar av en av de utredare i fallet.
Hade det handlat om en ljudbok av skönlitterär karaktär hade jag bara avfärdat det som ointressant, men nu måste jag ifrågasätta kompetensen hos denna Mork och huruvida hans vilja att finna svar är genuin eller inte. Det verkar nämligen snarare som att han är ute efter att hitta svaren som bekräftar hans teorier.
Det är sällan en vettig ingång när det gäller research.
Edit: Tack för ett balanserat inlägg för övrigt. Kanske återkommer jag efter att ha reviderat mina åsikter när jag lyssnat på hela serien. Uppskattar att du tog dig tid att ge din syn på podden dock.
Dessutom påstås ju nu något jag är ganska säker på är helt fel, när hans kvinnliga side-kick menar att påståendet den polis -- som alltså inte bara utrett det här fallet utan åtskilliga andra fall genom åren -- "inte stämmer". Givetvis utan någon som helst förklaring till varför hon anser det vara felaktigt, mer än något högst egendomligt resonemang om att hon minsann bör veta detta bättre än oss andra för att hon gått i skolan i Mörbylånga. För då vet man vilken mast man kopplar upp mot eller? Vilken mast kopplade du upp mot sist?
Varför väljer man att ifrågasätta saker som går att ta reda på i flera timmar podd? Vad är det för ohederlig inställning till hur research ska bedrivas? Och dessutom; varför ifrågasätter man något som faktiskt fått ett rimligt svar av en av de utredare i fallet.
Hade det handlat om en ljudbok av skönlitterär karaktär hade jag bara avfärdat det som ointressant, men nu måste jag ifrågasätta kompetensen hos denna Mork och huruvida hans vilja att finna svar är genuin eller inte. Det verkar nämligen snarare som att han är ute efter att hitta svaren som bekräftar hans teorier.
Det är sällan en vettig ingång när det gäller research.

Edit: Tack för ett balanserat inlägg för övrigt. Kanske återkommer jag efter att ha reviderat mina åsikter när jag lyssnat på hela serien. Uppskattar att du tog dig tid att ge din syn på podden dock.
Anser också att dom har hakat upp sig på detaljer där dom helt uppenbarligen inte har all kunskap kring. Känner likadant med telefonerna på köksbordet. Visst är det skumt att man inte noterade eller beslagtog dom vid första husrannsakan men man måste kolla mer med poliserna som gjorde husrannsakan. Polisen som stämplade sitt namn på dokumentet kan fortfarande leva och bör gå att fråga. Likadant med bilden på dammsugaren under bordet. Varför påstå att Ulf inte skulle kunna ställt den där för han var full när han greps. Den kan väl ha stått där längre än så. Har man levt tillsammans med människor med alkoholproblem eller själv haft dom så vet man att en städning kan avbrytas och allt lämnas som det är. Plus att Ulf var en knepig person.
Jag pratade med en person som träffade Ulf när han bodde i Vimmerby och brukade hälsa på honom på stan. De delade hundintresse. Hon berättade en episod då hon träffade honom och hennes dotter var med och behövde kissa. Hon kissade då på backen och Ulf hade då tagit fram en flaska och druckit ur och bara stirrat intensivt på flickan. Bevisar ingenting men tror på berättelsen hon berättade. Men som sagt, det bevisar ingenting egentligen