Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
Jag orkar inte läsa ditt svammel. Du har konsekvent ljugit genom hela konversationen där du försöker måla ut mig som en självutmålad psykolog.
En psykolog kan inte ställa psykiatriska diagnoser. Vilket du menar att du med enkelhet kan göra. Alltså är du självutnämnd
psykiatriker, inte självutnämnd
psykolog.
Men eftersom du inte förstår något om varken psykologi, psykiatri eller diagnoser är det inte konstigt att du inte kände till detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
Jag har aldrig påstått något sådant.
Påstår man att man är kompetent att ställa diagnos om kärlkramp så påstår man samtidigt att man är läkare. Påstår man att man kan flyga flygplan så påstår man samtidigt att man är pilot. Detta förstår du ju egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
Det enda jag har sagt är att man inte behöver vara psykolog för att se om någon är en narcissist.
Vilket ju är helt felaktigt. Du ska ge fan i att diagnosticera personen med förmaksflimmer om du inte är läkare. Och du bör ge fan i att ställa psykiatriska diagnoser om du inte är legitimerad psykiatriker. I synnerhet om du inte ens kan skilja på psykologi och psykiatri.
Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
Vilket du har hävdat i sten att man måste vara. Till den milda grad att du lägger ord i munnen.
Det är du själv som lägger dina egna ord i din egen mun. Om du påstår att du kan ställa psykiatriska diagnoser så är du ju tveklöst psykiatriker. Det är nämligen inga andra som kan ställa den typen av diagnoser. Och nej, inte ens en psykiatriker "kan se" om någon har narcissistisk personlighetsstörning.
Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
”Oj här blev vi upprörda va” ja tacka fan för det. Du sitter och ljuger, gaslightar och argumenterar mot halmgubbar som du själv byggt upp.
Du vet inte riktigt vad halmgubbe betyder. Det är okej. Men det är inte så man använder termen. Det är ju du som ljuger både för dig själv och andra när du påstår att du "kan se" om någon är narcissist. Och detta kan ju självklart inte få stå oemotsagt.
Det är lite som när folk framhärdar med att jorden minsann är platt. Det är den ju inte. Det är felaktigt. Eller som du säger, lögn. Självklart kommer folk påpeka att du har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
Läs vad folk har sagt istället för att sitta och ljuga som någon lågpannad idiot. Det är inte för mycket begärt.
Jag läser att du inbillat dig att du kan ställa diagnoses NPD. Detta innebär obönhörligen att du i samma andetag påstår att du är psykiatriskt behörig för detta. Det finns nämligen ingen annan rimlig förklaring till att du skulle kunna vara kapabel till detta.
"Jamen jag har aldrig sagt...". Jodå, det är ju exakt vad du säger.
Om du exempelvis påstår att du tror på gud så säger du ju bokstavligen i samma andetag att du är religiös. Trots att du inte ordagrant sagt
"Jag är religiös". Du kan nämligen inte tro på gud utan att samtidigt vara religiös. För det är vad det betyder.
Det här är inte raketforskning.