Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Liknande fraser som denna slänger folk ur sig nuförtiden utan närmare eftertanke. Skulle man då fråga dem aha så en psykolog gav honom den diagnosen? Så skulle svaret högst troligt bli nej. Jag vill absolut inte försvara narcissister. Men jag tycker det är problematiskt när personer som inte jobbar inom psykiatrin tror sig kunna diagnostisera någon. Säg då istället att ditt ex eller vem det nu är har narcissistiska drag eller att ditt ex var manipulativ. Men har personen inte blivit officiellt diagnoserad med narcissism så kan du inte veta om personen har det eller inte.
Jag förstår att man slänger ur sig detta för att beskriva att sitt ex var manipulativ. Men säg då att ditt ex var manipulativ och nöj dig med det.
Det är redan bevisat att kvinnor hittar på saker.
Endast ett par procent av befolkningen är narcissister, men när kvinnor tillfrågats har 60-70% påstått att deras ex varit "narcissist".
Kvinnor älskar att placera sig i offerrollen och oskyldighetsförklara sig själva.
Alltid är det partnerns fel.
Hon ville träffa andra killar lättklätt men det var pojkvännen som var "kontrollerande" och "svartsjuk" för att han inte litade på henne