Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Just stranden Ribban, som var vår hemmaplan, började översköljas av invandrare kring 2010 som grillade med röken tät och irriterade alla. Efter ett års krångel så kom vi på att de enbart var på brygga 3 och 5 där bussarna (från Rosengård) stannade och de gick ingenting. Så alla andra bryggor var helsvenska som vanligt och då gick vi dit istället. Om Ribban börjar krisa så tar man sin BMW till Skanör eller Falsterbo. Ingen åker buss dit från Rosengård.
Om det i framtiden inte finns en enda strand kvar i Skåne utan grill-os så erkänner jag mig besegrad och börjar grilla, eller flyttar till Australien. Som f.ö. kryllar med invandrare och barbeque, min dotter bor i Sydney.
Ja, runt 2010 och de åren efter, så blev det hela ett snäpp värre. Innan tyckte jag själv att det bara var snack om att det bara var invandrare i Malmö, visst mer än på andra håll, men fullt hållbart.
Jag började gå till Bo01 de åren och där var det med då enbart svenskar.
Sedan hittade invandrarna dit där med väl runt 2018-20 och nu är det ren cirkus där med, där det i ett antal år varit klagomål på buskörning för de som betalt dyrt för att bo där.
Skanör, Falsterbo är också hyfsat mycket nuförtiden, antagligen pga sommarkortet.
Beddingestrand kan jag tänka mig fortfarande är helt ok, eller mer åt Ystad, Österlen hållet.
Själv sitter jag nuförtiden mest på balkongen under sommaren.
Njuter mer av det lugnet med en bok och en kopp kaffe