2025-12-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Trams, Malmö är total-vitt om du håller dig till västra halvan, man mixas bara på biografer och malls.

Jag BOR i Stockholm och din beskrivning är fullständigt idiotisk och om du inte vore knäpp skulle jag bjuda hit dig och förevisa stan "se där en vit, och en vit till, och en vit till...".

"präglas av icke-europeer", det räcker med en länk för att visa att du är en total lantis som gått vilse i det stora Stockholm. Kungsholmen syns från centralstation:

Av de "födda i utlandet" är minst häften från Finland, USA, Tyskland, Danmark, Polen, Grekland, Ryssland, Frankrike. Kvar i "folkutbytet" bidde en tummetott.

Eftersom alla vet Stockholms bostadspriser, en kvm kostar 100.000 kr på Kungsholmen, så hade det varit roligt att höra var alla Somalier bor på t.ex Kungsholmen?

Med den här logiken är ju även ett land som Sydafrika "total-vitt" som du kallar det bara man håller sig till områdena med murar och elstängsel... Sedan kvittar det att demografin är 5% vita människor i det landet enligt dig, bara håll dig till din lilla plätt och ignorera att 95% av landet är majoritet människor som hatar dig och vill dig illa.

Visst ser du ändå mönstret att områdena där svenskar kan vara för sig själva minskar? Och dessa kommer fortsätta minska. Var leder detta tror du?
Citera
2025-12-05, 11:33
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Med den här logiken är ju även ett land som Sydafrika "total-vitt" som du kallar det bara man håller sig till områdena med murar och elstängsel... Sedan kvittar det att demografin är 5% vita människor i det landet enligt dig, bara håll dig till din lilla plätt och ignorera att 95% av landet är majoritet människor som hatar dig och vill dig illa.

Visst ser du ändå mönstret att områdena där svenskar kan vara för sig själva minskar? Och dessa kommer fortsätta minska. Var leder detta tror du?
Nej, jag skriver inte att Stockholm är helvitt. jag skrivet att Stockholm inte är helsvart.

Vad betyder "svenskar kan vara för sig själva"? Menar du toaletten? Tips: Sverige är ett av världens mest glesbebyggda länder, bygg ett hus på landet. Men vi dras vi till varann och inflyttningen till städer i Sverige ökar ständigt. Med rasblannding som följd.

Problemet är egentligen att du räknar Stockholm som "ditt". Men Stockholm är alla stockholmares och ni som inte bor här saknar kunskap och talan. Jag bor här.
Citera
2025-12-05, 11:34
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Varför skulle tredje genrationen räknas in? Vet du vad din egen mormorsmor hette och kom ifrån? Hon hade kanske judestjärna.
För att kunna följa integration över tid, studera eventuella strukturella problem då det inte enkom handlar om att de nyligen anlänt men även för att minoriteters identitet upprätthålls över generationer.

På min frus sida av släkten så rensade nazisterna ut många ur släktträdet, så de hade definitivt judestjärna.
Citera
2025-12-05, 11:36
Medlem
Citat:
Varför skulle tredje genrationen räknas in, utom för att blåsa upp siffrorna? Vet du vad din egen mormorsmor hette och kom ifrån? Hon hade kanske judestjärna.

Berätta gärna hur många i den svenska regeringen som är tredje generationens helsvenskar. Hubinette (ett franskt namn...) har säker ett ras-register över regeringen, fråga honom.

Jag var tvungen att googla Tobias Hubinette:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette
"svensk forskare" född i Sydkorea. Hehe.

För om tredje generationen araber fortfarande är araber så har ju dessa inte förvandlats till nordeuropéer även fast det står "svensk" på ett papper, därför ska dessa naturligtvis fortfarande räknas in. Ingen nordeuropé kommer att se dessa som nordeuropéer. Du har fått detta förklarat oerhört många gånger vid det här laget.
Citera
2025-12-05, 11:39
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
För att kunna följa integration över tid, studera eventuella strukturella problem då det inte enkom handlar om att de nyligen anlänt men även för att minoriteters identitet upprätthålls över generationer.

På min frus sida av släkten så rensade nazisterna ut många ur släktträdet, så de hade definitivt judestjärna.
Minoriteters identitet upprätthålls över generationer och själv är jag ihärdig och ärlig som en finne och det finns ju inget problem med det. Världen behöver pluralism och mångfald. Problemet är de i tråden som klumpar samman alla icke-svenskar, 99.9% av av jordens befolkning, i en grupp för sig. Stenkorkat, även svenskar ärver sitt DNA och det finns riktigt många lata och korkade svenskar i tråden som kommer att sprida det till sina barn.

Ändå rätt kul när det underförstås i inlägg i tråden att svenskar bara ska para sig med varann. Lite som kusingifte i MENA-länder tänker jag. DNA-utbytet ska begränsas och man kan bara lita på släkten eller landsmannen.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-05 kl. 11:45.
Citera
2025-12-05, 11:42
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
För om tredje generationen araber fortfarande är araber så har ju dessa inte förvandlats till nordeuropéer även fast det står "svensk" på ett papper, därför ska dessa naturligtvis fortfarande räknas in. Ingen nordeuropé kommer att se dessa som nordeuropéer. Du har fått detta förklarat oerhört många gånger vid det här laget.
Du vet inte ens vad en "tredje generationens arab" är, du träffar ju inga.

Så när klingar arab-DNA ut och hur många generationer bakåt i din egen släkt har du koll på? Du kanske är en bastard.
Citera
2025-12-05, 11:44
Medlem
Citat:
Nej, jag skriver inte att Stockholm är helvitt. jag skrivet att Stockholm inte är helsvart.

Vad betyder "svenskar kan vara för sig själva"? Menar du toaletten? Tips: Sverige är ett av världens mest glesbebyggda länder, bygg ett hus på landet. Men vi dras vi till varann och inflyttningen till städer i Sverige ökar ständigt. Med rasblannding som följd.

Problemet är egentligen att du räknar Stockholm som "ditt". Men Stockholm är alla stockholmares och ni som inte bor här saknar kunskap och talan. Jag bor här.

Vad tror du jag menar med "svenskar kan vara för sig själva"? Jag menar ett område/samhälle där bara svenskar bor, där svenska kvinnor och barn faktiskt är trygga och inte behöver oroa sig om de ska bli våldtagna. Där man inte spränger portar eller utsätter svenskar för förnedringsrån. Där det inte sker gängskjutningar.

Dessa områden minskar, men svenskar kommer alltid att eftersträva dessa. Vad tror du händer om dessa områden tar slut i Sverige?

Bo på landet kan man göra, speciellt om man har mycket pengar och inte behöver ett jobb, arbete tvingar ofta människor att bo i städer dock. De flesta kan inte välja detta, det är också därför urbanisering av samhället har skett. Det är inte för att folk vill bo i städer, utan för att de måste.
Citera
2025-12-05, 11:46
Medlem
Citat:
Du vet inte ens vad en "tredje generationens arab" är, du träffar ju inga.

Så när klingar arab-DNA ut och hur många generationer bakåt i din egen släkt har du koll på? Du kanske är en bastard.

Du kan inte se skillnad på en första generationens arab och en tredje generationens, det är hela poängen. De ser likadana ut, för de har inte förändrats. Även fast Staten har gett dessa ett papper där de står "svensk" på.
Citera
2025-12-05, 11:46
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Minoriteters identitet upprätthålls över generationer och själv är jag ihärdig och ärlig som en finne och det finns ju inget problem med det. Världen behöver pluralism och mångfald. Problemet är de i tråden som klumpar samman alla icke-svenskar, 99.9% av av jordens befolkning, i en grupp för sig. Stenkorkat, även svenskar ärver sitt DNA och det finns riktigt många lata och korkade svenskar i tråden som kommer att sprida det till sina barn.

Ändå rätt kul när det underförstås i inlägg i tråden att svenskar bara ska para sig med varann. Lite som kusingifte i MENA-länder tänker jag. Man kan bara lita på släkten eller landsmannen.
Jag vänder mig inte emot migration från länder med högt HDI-index (halva min familj är av utländsk bakgrund), det jag vänder mig emot är kravlös migration av grupper som förblir en nettokostnad för samhället under all överskådlig tid, både socialt- och finansiellt.
Citera
2025-12-05, 11:49
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Vad tror du jag menar med "svenskar kan vara för sig själva"? Jag menar ett område/samhälle där bara svenskar bor, där svenska kvinnor och barn faktiskt är trygga och inte behöver oroa sig om de ska bli våldtagna. Där man inte spränger portar eller utsätter svenskar för förnedringsrån. Där det inte sker gängskjutningar.

Dessa områden minskar, men svenskar kommer alltid att eftersträva dessa. Vad tror du händer om dessa områden tar slut i Sverige?

Bo på landet kan man göra, speciellt om man har mycket pengar och inte behöver ett jobb, arbete tvingar ofta människor att bo i städer dock. De flesta kan inte välja detta, det är också därför urbanisering av samhället har skett. Det är inte för att folk vill bo i städer, utan för att de måste.
Allt du skriver faller eftersom du igår plötsligt räknade in Polacker i gruppen Tillåtna folkslag i Sverige.

Prisskillnaden på villor i Danderyd och Junsele ger en antydan om var svensken verkligen vill bo. Danderyd har massor med invandrare, från Italien USA Frankrike osv. Sluta uttala dig för alla svenskar. Du är tvärtom en ganska ovanlig ensam bitter gubbe på lander. Det får du vara, jag tänker inte ändra på ditt liv. Det är tvärtom du som vill ändra på mitt. Det är skillnaden mellan toleranta och icke-toleranta människor.
Citera
2025-12-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Som jag skrev så har jag bott i Stockholm både på Kungsholmen och på Östermalm. När jag var på besök senast bodde jag på hotell med utsikt över slottet från frukosten. Jag glömde säga att på Arlanda flygplats var det fler icke-svenskar än faktiska svenskar. En logisk slutsats blir då att man behöver inte bo där man vistats eller färdas.

När det gäller Malmö så avser jag centrala staden inte västra delarna, det går ju alltid att hitta undantag om man riktigt måste. Det bor eller vistats inte särskilt många icke-svenskar i Djursholm eller Stocksund heller (ännu - men får sossarna makten ändras det säkert) men det är ju inte det jag beskriver.

Sen är det märkligt hur ni i vänstern angriper med psykisk hälsa... Lär er argumentera för er sak istället så framstår ni som mer seriösa.

Ge upp diskussionen med Paris! Han har alltid flyttat på sig när det blivit för mycket invandrare, så för honom har det aldrig varit något problem och sedan har han ju dessutom gjort en bostadskarriär på det och det är ju toppen!
Jag har själv bott i Malmö i massa år, samt på en del andra håll och kan säga att bara från 2010 tills nu är det en gigantisk skillnad.
Antal platser där man kan röra sig på i Malmö och där man ser mest svenskar har minskat rejält.
Jag skulle säga nu är det nog bara i villaområden på Ribban och där omkring och vad är poängen med att spatsera runt där liksom?
Citera
2025-12-05, 11:53
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag skulle säga nu är det nog bara i villaområden på Ribban och där omkring och vad är poängen med att spatsera runt där liksom?
Just stranden Ribban, som var vår hemmaplan, började översköljas av invandrare kring 2010 som grillade med röken tät och irriterade alla. Efter ett års krångel så kom vi på att de enbart var på brygga 3 och 5 där bussarna (från Rosengård) stannade och de gick ingenting. Så alla andra bryggor var helsvenska som vanligt och då gick vi dit istället. Om Ribban börjar krisa så tar man sin BMW till Skanör eller Falsterbo. Ingen åker buss dit från Rosengård.

Om det i framtiden inte finns en enda strand kvar i Skåne utan grill-os så erkänner jag mig besegrad och börjar grilla, eller flyttar till Australien. Som f.ö. kryllar med invandrare och barbeque, min dotter bor i Sydney.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-05 kl. 11:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in