2025-12-05, 10:44
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vad sympatiserar begåvade med?
Begåvade har inte fördomar om vilka partier andra människor sympatiserar med.
Citera
2025-12-05, 10:47
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Vadå folkutbyte, snart är de flesta mörkhyade i Sverige svenska med svenskt pass och har mörkhyade föräldrar som också är födda i Sverige ! Så då finns det ju enligt riksdagen inte så många längre med utrikesanknytning. Allt normaliseras med tiden, NOT.

Det visas inte äldre svenska filmer på TV längre, de vill väl inte våra barn ska se hur det oförstörda Sverige såg ut.
Pippilångstrump är numera barnförbjuden i praktiken.
Pippis pappa var negerkung, bra låt, he he.
"Snart är de flesta mörkhyade i Sverige" länka fakta. För det kan ju inte vara så att du skriver här utan att veta likt Dunning Kruger.
Citera
2025-12-05, 10:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Kvar i "folkutbytet" bidde en tummetott.
Alla boende i utanförskapsområden och utspridda på andra ställen under liknande omständigheter och från inkompatibla kulturer är inte en ”tummetott”. Det är en betydande andel av befolkningen som växer snabbt inom landet.
Citera
2025-12-05, 11:08
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Alla boende i utanförskapsområden och utspridda på andra ställen under liknande omständigheter och från inkompatibla kulturer är inte en ”tummetott”. Det är en betydande andel av befolkningen som växer snabbt inom landet.
Mitt påstående gällde enbart Kungsholmen eftersom någon stolle tyckte att centrala Stockholm vimlade med utbytta människor. Men det stämmer inte, Stockholm är tvärtom Sveriges dyraste stad att bo i. Själv bor han i Arsele eller liknande ort.

"Växer snabbt", du räknade själv ut i tidigare inlägg att Födda utomlands (alltså inklusive Tyskland Polen osv) växte med 0.4% i Sverige under 2024...
Senast redigerad av Paris24 2025-12-05 kl. 11:11.
Citera
2025-12-05, 11:11
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Trams, Malmö är total-vitt om du håller dig till västra halvan, man mixas bara på biografer och malls.

Jag BOR i Stockholm och din beskrivning är fullständigt idiotisk och om du inte vore knäpp skulle jag bjuda hit dig och förevisa stan "se där en vit, och en vit till, och en vit till...".

"präglas av icke-europeer", det räcker med en länk för att visa att du är en total lantis som gått vilse i det stora Stockholm. Kungsholmen syns från centralstation:

Av de "födda i utlandet" är minst häften från Finland, USA, Tyskland, Danmark, Polen, Grekland, Ryssland, Frankrike. Kvar i "folkutbytet" bidde en tummetott.

Eftersom alla vet Stockholms bostadspriser, en kvm kostar 100.000 kr på Kungsholmen, så hade det varit roligt att höra var alla Somalier bor på t.ex Kungsholmen?
Som jag skrev så har jag bott i Stockholm både på Kungsholmen och på Östermalm. När jag var på besök senast bodde jag på hotell med utsikt över slottet från frukosten. Jag glömde säga att på Arlanda flygplats var det fler icke-svenskar än faktiska svenskar. En logisk slutsats blir då att man behöver inte bo där man vistats eller färdas.

När det gäller Malmö så avser jag centrala staden inte västra delarna, det går ju alltid att hitta undantag om man riktigt måste. Det bor eller vistats inte särskilt många icke-svenskar i Djursholm eller Stocksund heller (ännu - men får sossarna makten ändras det säkert) men det är ju inte det jag beskriver.

Sen är det märkligt hur ni i vänstern angriper med psykisk hälsa... Lär er argumentera för er sak istället så framstår ni som mer seriösa.
Citera
2025-12-05, 11:14
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Som jag skrev så har jag bott i Stockholm både på Kungsholmen och på Östermalm. När jag var på besök senast bodde jag på hotell med utsikt över slottet från frukosten. Jag glömde säga att på Arlanda flygplats var det fler icke-svenskar än faktiska svenskar. En logisk slutsats blir då att man behöver inte bo där man vistats eller färdas.

När det gäller Malmö så avser jag centrala staden inte västra delarna, det går ju alltid att hitta undantag om man riktigt måste. Det bor eller vistats inte särskilt många icke-svenskar i Djursholm eller Stocksund heller (ännu - men får sossarna makten ändras det säkert) men det är ju inte det jag beskriver.

Sen är det märkligt hur ni i vänstern angriper med psykisk hälsa... Lär er argumentera för er sak istället så framstår ni som mer seriösa.
Aha, det var på Arlanda du såg alla invandrare, inte i innerstan. Eller Turister som de även kallas.

Kanske tänker du på flygplatspersonalen? Jag har också sett att de kommer från massor av länder. Flygvärdinnor är bland de mest folkutbytta av alla, nästan inga är svenskar. De har olika hattar också.

Även Centralstation är ett ställe där det talas massor av språk. Kanske har Folkutbytet pågått där för länge. Jag har hört både italienska, spanska, tyska, kinesiska, engelska. De kommer med tågen och flyttar in en en 3:a i innerstan för 8mkr.

Västra delarna i Malmö är lika stora som Östra till ytan, kallar du alltid Hälften för Undantag?

Jag är total-Höger och att du etiketterar dina motståndare på ett felaktigt sätt visar din intelligens och världsbild: smaaaal.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-05 kl. 11:19.
Citera
2025-12-05, 11:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Mitt påstående gällde enbart Kungsholmen eftersom någon stolle tyckte att centrala Stockholm vimlade med utbytta människor. Men det stämmer inte, Stockholm är tvärtom Sveriges dyraste stad att bo i. Själv bor han i Arsele eller liknande ort.
Helt OT och jag bemöter det inte mer än så.
Citat:
"Växer snabbt", du räknade själv ut i tidigare inlägg att Födda utomlands (alltså inklusive Tyskland Polen osv) växte med 0.4% i Sverige under 2024...
Som sagt, om man extrapolerar nuvarande trend sedan 2002 så kommer andelen med utländsk bakgrund att överstiga andelen med svensk bakgrund om 23 år. Det är basal matematik baserad på befintlig data.
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Citera
2025-12-05, 11:20
Medlem
chainmails avatar
Citat:

Ok, då får vi se vad SCB säger om saken. I studien 'Utrikes födda i Sverige' framkommer att

"andelen utrikes födda i Sverige ökade till över 2 miljoner (20 %) 2024, och andelen med utländsk bakgrund var 27,5 % av befolkningen"

Denna ändrade befolkningssammansättning har tillkommit på 40 år. Är inte det ett folkutbyte så vad är?
Citera
2025-12-05, 11:22
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Helt OT och jag bemöter det inte mer än så.
Som sagt, om man extrapolerar nuvarande trend sedan 2002 så kommer andelen med utländsk bakgrund att överstiga andelen med svensk bakgrund om 23 år. Det är basal matematik baserad på befintlig data.
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Som jag redan skrivit så bygger dina siffror på den enorma invandringen på 1990 2000 2010-talet, men om man istället räknar på 2019-2024 så tar folkutbytet 150-250 år. Med den kunskapen är det upp till oss att sedan välja politiker.

Jag upprepar detta eftersom du redan glömt. För inte kan du väl försöka manipulera genom att ge ensidiga siffror. Om och om igen.
Citera
2025-12-05, 11:25
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ok, då får vi se vad SCB säger om saken. I studien 'Utrikes födda i Sverige' framkommer att

"andelen utrikes födda i Sverige ökade till över 2 miljoner (20 %) 2024, och andelen med utländsk bakgrund var 27,5 % av befolkningen"

Denna ändrade befolkningssammansättning har tillkommit på 40 år. Är inte det ett folkutbyte så vad är?
Nej, ingen är utbytt, alla svenskar finns kvar men icke-svenskar har tillkommit. Möjligen kan man påstå att Botkyrka är folkutbytt eftersom det bor 61% invandrare där. Men även det har skett frivilligt, svenskar har flyttat ut och är nu bara 39%.
Citera
2025-12-05, 11:25
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:

Enligt Tobias Hübinette uppgår till ca 40% om tredje generationen räknas in.

Att sedan 60-talet förändra en demografisk sammansättning från några procentenheter till ca 40% är en snabb utveckling som i mångt och mycket saknar motstycke.
Citera
2025-12-05, 11:27
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Enligt Tobias Hübinette uppgår till ca 40% om tredje generationen räknas in.

Att sedan 60-talet förändra en demografisk sammansättning från några procentenheter till ca 40% är en snabb utveckling som i mångt och mycket saknar motstycke.
Varför skulle tredje genrationen räknas in, utom för att blåsa upp siffrorna? Vet du vad din egen mormorsmor hette och kom ifrån? Hon hade kanske judestjärna.

Berätta gärna hur många i den svenska regeringen som är tredje generationens helsvenskar. Hubinette (ett franskt namn...) har säker ett ras-register över regeringen, fråga honom.

Jag var tvungen att googla Tobias Hubinette:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette
"svensk forskare" född i Sydkorea. Hehe.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-05 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in