Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Vilka är ”rasister” menar du och vilken saklig grund har du för påståendet?
Min grund är att jag har läst Expos text som länkas i TS nu och för flera år sedan läst något annat som publicerats av Expo. Före och mellan dessa läsningstillfällen har jag uppnått egna insikter.
Du behöver inte krångla till det mer - du vet vad som menas med rasism och vilka som är rasister. Rasism är tydligt definierat och avgränsat och rasisterna är identifierade och det är inte hela svenska folket som är dessa. Att försöka undkomma rasismanlagelser genom att hänvisa till semantik eller hur det inte finns raser och därmed inte kan finnas rasism heller är just den sortens argumentation som förs av personer med rasistiska åsikter. Den håller inte i praktiken.
Inte heller kan man dissa rasismanklagelserna för att de görs av någon som man själv har bestämt sig för har definierat rasism ur ett förtryckare-förtryckt-perspektiv som man sedan kallar för ett vänsterperspektiv som man sedan kallar för ett kommunistperspektiv och som man då påtalar är något som inte fungerat i historien och därför är allt det tidigare nämnda också ogiltigt. Det man då ägnar sig åt är skudbeläggning genom samröre och det är ett logiskt felslut.
Du som motsätter dig massinvandring, vid vilken nivå övergår invandring till att bli massinvandring?
Genom att jag var med förr så vet jag hur rasism tycktes vara ett både godtyckligt och rörligt mål, men om man ser till vad Expo faktiskt var inriktade på då och fortfarande är så är målet detsamma - Expo är mot rasism och skriver artiklar och driver opinion under den premissen.