2025-12-04, 13:59
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja du får väl se hur enkelt det blir att flytta den dagen du ha en kärring och ett par ungar som inte har lust att flytta med dig till yttre Hebrbriderna eller vart du nu tänkt ta dig för att slippa mångkulturen. Jag bor för övrigt i Göteborg.
Jag älskade att handla i Nordstan förr 2000-2012, sedan gick det ner sig via invandring, sedan tror jag polisen satte igång att vakta? Så hur är läget nu? Min teori är att det blir bättre efter att ha varit sämre.
Citera
2025-12-04, 14:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej vi var inte "90% svenskfödda" på 90-talet.

Nej vi är inte "68% svenskfödda" nu.

All din ilska bygger på falska siffror. Märkligt att du inte googlar. Du VILL vara arg.
Har du fortfarande inte förstått att det finns olika definitioner?
Citera
2025-12-04, 14:01
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag uppfattar att ditt inlägg är helt OT. Kan du förklara vad ditt inlägg har med trådens ämne att göra?
Kan du förklara vad ditt inlägg har med trådens ämne att göra?

Ändå rätt kul att du anser dig vara moderator. Men bara mot alla som har en annan åsikt än du. En inblick i ditt Sverige som du vill ha det? Du är emot mångfald på alla plan. Sverige är tvärtom tolerant och du känns därför lite osvensk.
Citera
2025-12-04, 14:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag älskade att handla i Nordstan förr 2000-2012, sedan gick det ner sig via invandring, sedan tror jag polisen satte igång att vakta? Så hur är läget nu? Min teori är att det blir bättre efter att ha varit sämre.
En teori behöver baseras på verifierbara data. Har du det? Annars är det bara spekulationer.

Citat:
Kan du förklara vad ditt inlägg har med trådens ämne att göra?

Ändå rätt kul att du anser dig vara moderator. Men bara mot alla som har en annan åsikt än du. En inblick i ditt Sverige som du vill ha det?
Jag vill förstå vad du menar så att jag kan svara inom trådens ämne.
Citera
2025-12-04, 14:19
Medlem
Citat:
Nej vi var inte "90% svenskfödda" på 90-talet.

Nej vi är inte "68% svenskfödda" nu.

All din ilska bygger på falska siffror. Märkligt att du inte googlar. Du VILL vara arg.

Jag är inte intresserad av att övertyga dig, jag konstaterar bara hur det faktiskt ser ut, och siffrorna jag har tittat på stämmer överens med det jag både har upplevt själv och beräkningar som både jag och andra har gjort.

Eftersom du är matematiker kanske du gillar siffror? Då ska du få några fler av mig.
Om 100 år kommer det finns mellan 2-3 miljoner etniska svenskar i Sverige, om vi då leker med tanken att dessa inte har börjat lämna landet i större mängder utan fortfarande bor kvar, och inte heller har genomgått någon etnisk rensning.
Om 100 år med fortsatt massinvandring i samma volymer vi haft senaste 30 åren kommer det finnas 25-30 miljoner personer i Sverige som vi kan kalla utlandsfödda. De som du alltså direkt skulle se som människor med icke-europeiskt ursprung.
Om 100 år om vi istället stänger gränsen imorgon och kastar nyckeln, så kommer dessa utlandsfödda att vara runt 10 miljoner.

Hur vi än vrider och vänder på detta, så kommer svenskarna vara i enorm minoritet om 100 år i sitt eget land. Du kan halvera siffrorna på invandrarna om du vill, det blir ändå så. Detta är verkligheten. Då kommer följdfrågan: Tror du fortfarande det är svenskarna som har makten i Sverige om 100 år? Låter det sannolikt?
Citera
2025-12-04, 14:27
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag har läst texten och väldigt mycket annat från Expo under många år. Dina inlägg visar att du INTE kan någonting om hur Expo arbetar. (Du har dessutom det dåliga omdömet att ha en oförskämd och anklagande ton när du tjafsar mot bättre vetande.)

Läs på lite om Expo och dess kopplingar till Researchgruppen, AFA och den autonoma rörelsen i Sverige till att börja med. Expo PÅSTÅR att de är för demokrati men ÄR i verkligheten vänsterextrema, se vidare mitt följande inlägg om dess medgrundare Tobias Hübinette:
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)

Sedan kan du läsa på om vilken roll Expo och dess svans har haft i den vidriga och totalitära mobbargruppen JagÄrHär och i det närmast sinnessjuka drevet mot Granskning Sverige. Se vidare dessa trådar:
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

När du har skaffat dig grundläggande kunskap så att du kan visa att du är kvalificerad att diskutera saken kan vi gå vidare. Det kan vara väldigt intressant för tråden och många deltagare kan ha mycket fakta om Expo och dess långa svans att bidra med.
Jag var med på tiden då Expo, Researchgruppen, AFA och JagÄrHär var aktuella samtalsämnen bland Sverigevännerna. Det var ganska länge sedan nu och jag tänkte mig att dessa angelägenheter blivit inaktuella. Expo är kvar, men det andra väl borta, så varför sitta och vara sur över det?

Vad gjorde Researchgruppen? Kartlade rasism och främlingsfientlighet kan jag tänka mig att det var. Vad hände pga Researchgruppens arbete?

AFA är precis som Antifa en åsikt, så den får fascisterna stå ut med att den existerar. Jag förmodar att du inte motsätter dig antifascism, för visst är du överens om att fascism ska bekämpas?

JagÄrHär vet jag inte ens vad det var, en Twitter med budskap om att näthat är dåligt. Jag minns att den brukade kallas falsk, men totalitär mobbargrupp är en ny benämning.

Granskning Sveriges ena medlem avslöjade sin identitet alldeles själv sedan han skickade inspelat material till en journalist för att bevisa att det inte var fulklippt och "drevet" bestod av att journalisten Diamant Salihu och en kameraman därefter gjorde ett hembesök hos honom.

Du känner till att Expo inte är för demokrati, vilket gör mig intresserad på hur du gör det. Expo skriver artiklar, det är hur deras arbete ser ut.
Citera
2025-12-04, 14:37
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Expo vill ersätta svenskar med araber och afrikaner. Tror du landet blir mer eller mindre demokratiskt när detta är klart? Ser deras länder demokratiska ut enligt dig?

Sedan om det nu inte sker ett folkutbyte, varför är det så viktigt att inte vara främlingsfientlig? Håller du inte med Expo om att alla är svenskar? Är du för särbehandling av vissa svenskar? Om du har Expos syn på riktigt att alla är svenskar oavsett etnicitet, så finns det inget som heter "främlingsfientlighet" då alla är svenskar enligt dig eller hur?

Du ser ganska snabbt hur Expos argument att alla är svenskar faller ihop omgående då de också kallar alla svenskar som inte accepterar andra folkslag för rasister, men det kallar aldrig t.ex. araber och afrikaner som hatar svenskar för rasister. De hatar vita människor då de behandlar denna folkgrupp sämre än alla andra.

Expo är helt enkelt rasister. Vilket är ironiskt då de hela tiden kallar svenskar för rasister.
Expo kallar rasister för rasister.
Citera
2025-12-04, 14:41
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag är inte intresserad av att övertyga dig, jag konstaterar bara hur det faktiskt ser ut, och siffrorna jag har tittat på stämmer överens med det jag både har upplevt själv och beräkningar som både jag och andra har gjort.

Eftersom du är matematiker kanske du gillar siffror? Då ska du få några fler av mig.
Om 100 år kommer det finns mellan 2-3 miljoner etniska svenskar i Sverige, om vi då leker med tanken att dessa inte har börjat lämna landet i större mängder utan fortfarande bor kvar, och inte heller har genomgått någon etnisk rensning.
Om 100 år med fortsatt massinvandring i samma volymer vi haft senaste 30 åren kommer det finnas 25-30 miljoner personer i Sverige som vi kan kalla utlandsfödda. De som du alltså direkt skulle se som människor med icke-europeiskt ursprung.
Om 100 år om vi istället stänger gränsen imorgon och kastar nyckeln, så kommer dessa utlandsfödda att vara runt 10 miljoner.

Hur vi än vrider och vänder på detta, så kommer svenskarna vara i enorm minoritet om 100 år i sitt eget land. Du kan halvera siffrorna på invandrarna om du vill, det blir ändå så. Detta är verkligheten. Då kommer följdfrågan: Tror du fortfarande det är svenskarna som har makten i Sverige om 100 år? Låter det sannolikt?
Lever du om 100 år? Nej. Lever dina barn om 100 år? Nej. Lever något av dina barnbarn? Troligen inte. Så varför bryr du dig?

Om 100 år vet ingen hur många det finns i Sverige. Alla som lever nu är döda, inklusive alla invandrare, och inte ens föräldrarna till de som lever då är födda nu. Det går alltså inte att bemöta dig med fakta så jag lämnar dig i fred med dina dimbankar.

Tips: när jag var liten så hade Irak samma antal invånare som Sverige, 8M. Nu har Sverige 11M och Irak 36M. Så fort kan det kan gå.
Citera
2025-12-04, 14:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Man måste ju fråga sig vad som avses med folkutbytet.

Är det det faktum att den svenska befolkningen byts ut, eller är det själva idén att någon avsiktligt iscensatt det hela?
Citera
2025-12-04, 15:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag var med på tiden då Expo, Researchgruppen, AFA och JagÄrHär var aktuella samtalsämnen bland Sverigevännerna. Det var ganska länge sedan nu och jag tänkte mig att dessa angelägenheter blivit inaktuella. Expo är kvar, men det andra väl borta, så varför sitta och vara sur över det?

Vad gjorde Researchgruppen? Kartlade rasism och främlingsfientlighet kan jag tänka mig att det var. Vad hände pga Researchgruppens arbete?

AFA är precis som Antifa en åsikt, så den får fascisterna stå ut med att den existerar. Jag förmodar att du inte motsätter dig antifascism, för visst är du överens om att fascism ska bekämpas?

JagÄrHär vet jag inte ens vad det var, en Twitter med budskap om att näthat är dåligt. Jag minns att den brukade kallas falsk, men totalitär mobbargrupp är en ny benämning.

Granskning Sveriges ena medlem avslöjade sin identitet alldeles själv sedan han skickade inspelat material till en journalist för att bevisa att det inte var fulklippt och "drevet" bestod av att journalisten Diamant Salihu och en kameraman därefter gjorde ett hembesök hos honom.

Du känner till att Expo inte är för demokrati, vilket gör mig intresserad på hur du gör det. Expo skriver artiklar, det är hur deras arbete ser ut.
Du kan ingenting om saken som diskuteras och svarar med nonsens och barnsliga motfrågor. Förstår du inte att du gör dig omöjlig? Jag ser ingen anledning att upprepa tidigare svar och vi kommer därför inte längre. Det går inte heller att förstå varför du lägger tid på att posta nonsensinlägg om något som du inte förstår.
Citera
2025-12-04, 15:14
Medlem
Citat:
Lever du om 100 år? Nej. Lever dina barn om 100 år? Nej. Lever något av dina barnbarn? Troligen inte. Så varför bryr du dig?

Om 100 år vet ingen hur många det finns i Sverige. Alla som lever nu är döda, inklusive alla invandrare, och inte ens föräldrarna till de som lever då är födda nu. Det går alltså inte att bemöta dig med fakta så jag lämnar dig i fred med dina dimbankar.

Tips: när jag var liten så hade Irak samma antal invånare som Sverige, 8M. Nu har Sverige 11M och Irak 36M. Så fort kan det kan gå.

Klart dina efterlevande generationer förhoppningsvis existerar? Eller vill du att de bara ska lägga sig ner och dö? Vad är detta för vansinnigt galet tänk du sitter med? Tar alla dina efterlevande stopp vid barnbarnen? Det finns ingenting efter det? Ska inte dessa skaffa barn i sin generation?

Jag fattar ju såklart att du själv inte tänker längre än barnbarnen då dessa inte gynnar dig själv, du är en av de mest egoistiska människor jag någonsin har talat med.
Citera
2025-12-04, 15:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Expo kallar rasister för rasister.
Vilka är ”rasister” menar du och vilken saklig grund har du för påståendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in