Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Nej vi var inte "90% svenskfödda" på 90-talet.
Nej vi är inte "68% svenskfödda" nu.
All din ilska bygger på falska siffror. Märkligt att du inte googlar. Du VILL vara arg.
Jag är inte intresserad av att övertyga dig, jag konstaterar bara hur det faktiskt ser ut, och siffrorna jag har tittat på stämmer överens med det jag både har upplevt själv och beräkningar som både jag och andra har gjort.
Eftersom du är matematiker kanske du gillar siffror? Då ska du få några fler av mig.
Om 100 år kommer det finns mellan 2-3 miljoner etniska svenskar i Sverige, om vi då leker med tanken att dessa inte har börjat lämna landet i större mängder utan fortfarande bor kvar, och inte heller har genomgått någon etnisk rensning.
Om 100 år med fortsatt massinvandring i samma volymer vi haft senaste 30 åren kommer det finnas 25-30 miljoner personer i Sverige som vi kan kalla utlandsfödda. De som du alltså direkt skulle se som människor med icke-europeiskt ursprung.
Om 100 år om vi istället stänger gränsen imorgon och kastar nyckeln, så kommer dessa utlandsfödda att vara runt 10 miljoner.
Hur vi än vrider och vänder på detta, så kommer svenskarna vara i enorm minoritet om 100 år i sitt eget land. Du kan halvera siffrorna på invandrarna om du vill, det blir ändå så. Detta är verkligheten. Då kommer följdfrågan: Tror du fortfarande det är svenskarna som har makten i Sverige om 100 år? Låter det sannolikt?