2025-12-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Låt oss motarbeta invandring till Sverige från MENA genom att rösta rätt varje val. Om man sedan får för många MENA som grannar så bör man överväga att flytta, så har man löst problemet som i så fall politikerna skapat. Det kommer ju inte hit någon mer från Somalia om inte våra politiker tillåter det. Sverige kan ha en totalt stängd gräns som Japan om vi vill. Möjligen måste vi lämna Schengen eller EU.

Det går inte rösta sig ur detta. Om du tror det förstår du inte vad som händer. Många länder har försökt t.ex. England som har röstat emot massinvandring i över 20 år och även lämnat EU, det har fortsatt oavsett. Det finns inget stopp på detta.

Som sagt, jag har mitt på det torra, mig kommer ingen åt hur mycket de än vill, men jag bryr mig inte om mig själv, jag bryr mig om det svenska folket och våra kommande generationer, och dessa kommer inte undan tyvärr, de kommer att behöva fly och lämna landet i framtiden.
Citera
2025-12-03, 14:58
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det går inte rösta sig ur detta. Om du tror det förstår du inte vad som händer. Många länder har försökt t.ex. England som har röstat emot massinvandring i över 20 år och även lämnat EU, det har fortsatt oavsett. Det finns inget stopp på detta.

Som sagt, jag har mitt på det torra, mig kommer ingen åt hur mycket de än vill, men jag bryr mig inte om mig själv, jag bryr mig om det svenska folket och våra kommande generationer, och dessa kommer inte undan tyvärr, de kommer att behöva fly och lämna landet i framtiden.
England har en helt annan situation, och jag har sett reportage på youtube att London hade 90% invånare födda i England år 1960 och år 2024 är 15% muslimer och 50% av nya elever är muslimer. När religionen byts i ett land eller en stor stad så är det nog ett Folkutbyte, det händer bara 1 på 500 år.

Englands invandring beror på totalt inkompetenta politiker som även har förstört ekonomin, energin, exporten m.m. Det kan gå så illa i Sverige, om inkompetens tar över de politiska partierna och då fungerar inte demokrati längre. Tur att SD finns och England saknar ett sådant parti, vi får se om Farage och Reform kan ändra på detta eller om han också är inkompetent.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 15:08.
Citera
2025-12-03, 15:04
Medlem
Citat:
England har en helt annan situation, och jag har sett reportage på youtube att London hade 90% invånare födda i England år 1960 och år 2024 är 15% muslimer.

Ja, även jag kan hålla med om att just England har ett folkutbyte. Pga totalt inkompetenta politiker som även har förstört ekonomin, energin, exporten m.m. Det kan gå så i Sverige, att inkompetens tar över de politiska partierna och då fungerar inte demokrati längre.

Det som pågår i England pågår överallt, England ligger bara några år före Sverige i utvecklingen. Vill du se framtiden så tittar du på England och USA där fler och fler områden tas över av människor från tredje världen.

Och det är inte inkompetens av politiker, det är medvetet. De vet exakt vad de håller på med. Samma sak i Sverige.
Citera
2025-12-03, 15:07
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det som pågår i England pågår överallt, England ligger bara några år före Sverige i utvecklingen. Vill du se framtiden så tittar du på England och USA där fler och fler områden tas över av människor från tredje världen.

Och det är inte inkompetens av politiker, det är medvetet. De vet exakt vad de håller på med. Samma sak i Sverige.
Nej, Sverige har inga kolonier så vi har inget naturligt inflöde invandrare som UK från Hong Kong, Pakistan, Jamaica osv. Det är 60 år med invandring från dessa länder som påverkat UK och Sverige kommer aldrig någonsin dit utan öppna gränser. Vilket vi inte kommer att ha mer under min livstid, ingen kommer att rösta för det på valdagen utom expo och mp.
Citera
2025-12-03, 15:11
Medlem
Citat:
Aha du lever 25 år i förväg medans jag lever i nuet.

Även om jag ser i framtiden så ser jag inte din dystropi. Det såg mörkt ut 2016 och tiggaråret är det värsta i mitt liv, jag bodde i Lund. Men Sverige kommer aldrig att göra om samma misstag en gång till under min levnad.

Och även om dystropin blir sann så flyttar jag bara till USA, Australien, Island, Yttre Hebriderna, vilket land som nu har en större stad som känns äkta och genuin. Det är där ditt grund-problem ligger, du vägrar flytta från Gagnef och din snöskoter.

Ja just det du bryr dig inte om Sverige kollapsar för då flyttar du bara någonstans som det as du är. Du låter som en sann psykopat.
Citera
2025-12-03, 15:14
Medlem
Citat:
Nej, Sverige har inga kolonier så vi har inget naturligt inflöde invandrare som UK från Hong Kong, Pakistan, Jamaica osv. Det är 60 år med invandring från dessa länder som påverkat UK och Sverige kommer aldrig någonsin dit utan öppna gränser. Vilket vi inte kommer att ha mer under min livstid, ingen kommer att rösta för det på valdagen utom expo och mp.

Det är ju tillräckligt illa och det blir värre i Sverige men enligt dig så är det lugnt för vi har det inte som i UK, hahaha. Är du så korkad alltså.
Citera
2025-12-03, 15:15
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Ja just det du bryr dig inte om Sverige kollapsar för då flyttar du bara någonstans som det as du är. Du låter som en sann psykopat.
Vi vet redan att du är emot att någon enda människa på jorden flyttar från sitt etniska land.

Om alla som flyttar för att förbättra för sin familj kallas psykopater, vad kallas alla som stannar kvar med sina familjer och lider?
Citera
2025-12-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är kul att du resonerar som en ordboksdefinition av en konspirationsteoretiker men fattar det inte själv.

Vad som är utmärkande för en konspirationsteori enligt wiki:

1. den bygger på ett selektivt urval av fakta, så kallad körsbärsplockning

2. fokus på bisaker eller ofullständigt utredda detaljer i syfte att skapa tvivel om helheten

3. specifika förövare pekas sällan ut och trovärdiga alternativa scenarier saknas

4. den bortser från den betydande roll som misstag, slump och inkompetens spelar i det verkliga livet

Punkt 1-3 har du ju fått förklarat av andra i tråden men du lyssnar ju inte alternativt förstår i t svaren du får. Så alla västländer är alltså lika inkompetenta, gör exakt samma misstag och slumpen avgör. Vad är sannolikheten för det? Du begriper verkligen ingenting.
Citera
2025-12-03, 15:22
Medlem
Citat:

Som sagt massinvandringen har inget stopp, det finns inget parti som vill stoppa den i riksdagen.

Allt man kan göra är att förbereda sig på svåra tider i framtiden, att tro att det går att rösta sig ur detta är helt enkelt felaktigt, det går inte.

Man kan fortfarande rösta på partiet man tror på, men jag hade absolut inte litat på att förändring hade skett, oavsett vem som vinner valet.
Citera
2025-12-03, 15:22
Medlem
Citat:
Det är riktigt att Jimmie Åkesson i Expressen skrivit "...i praktiken fått demografiska konsekvenser som långsiktigt medför ett folkutbyte i Sverige". Det tycker jag är en OK formulering.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kangan-till-sd-efter-ordvalet-inte-i-skick/
Formuleringen "det pågår ett folkutbyte i Sverige" är däremot falsk, ingenting i tråden visar detta, och expo har därför rätt. Att Botkyrka har 61% invandrarbakgrund är inte ett folkutbyte, det är bara svenskar som flyttat ut men de är inte dödade, inlåsta, satta på svältkur. De finns kvar och bor på en bättre ort. Flytta är väl ändå fortsatt tillåtet i Sverige.

När drygt 40% av Sveriges befolkning inte är etniskt svenskt så sker definitivt ett folkbyte.
Att hävda någonting annat innebär antingen att man är rent av korkad, har ekonomisk nytta av den här utvecklingen eller vill att det ska skeva någon annan anledning.
Citera
2025-12-03, 15:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Antalet invandrare till Sverige 2024 var 116197, antalet utvandrare 86449, och Sveriges befolkning via invandring ökade alltså med 116197-86449 = 29748 = invandringen.

Något särskilt skäl till att du hellre skriver "116197" än "29748"?...
Ja, det var som sagt en kommentar till ditt påstående: ”[...] medvetet manipulerade påstående som "Sverige tar in 90.000 invandrare i år" […]”

Största delen av utvandringen var för övrigt från Sverige, vilket ökar andelen av utländsk härkomst i landet.

Jag påminner ÅTER om frågorna som du hoppar över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.”
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Citera
2025-12-03, 15:29
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
När drygt 40% av Sveriges befolkning inte är etniskt svenskt så sker definitivt ett folkbyte.
Att hävda någonting annat innebär antingen att man är rent av korkad, har ekonomisk nytta av den här utvecklingen eller vill att det ska skeva någon annan anledning.
Det är helt normalt att lika söker varann och finns det många Somalier så kommer de att bo nära varann. Det innebär ju bara att de inte bor på en massa andra orter och eftersom varken du eller jag någonsin kommer att åka till Botkyrka så ser jag ärligt inte problemet. Eller några Somalier.

Så... "folkutbyte" har inte med enskilda städers befolkning att göra. Inget annat än fria val har bytt ut Botkyrkas invånare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in