Citat:
Ursprungligen postat av
DrOutlaw
Sluta berätta för folk hur saker och ting är och fungerar när du har fel i allt du säger. Du bara babblar på som en nyfrälst LCHF:are, fullt med idiotiska påståenden. Kettlebell tränar inte saker som är överförbart till vardagslivet bättre än fria vikter

det finns inget som heter "funktionell träning", all träning med fria vikter leder till ökad atletisk förmåga, och har därmed automatiskt effekter som är överförbara till vardagslivet. Du har verkligen noll kunskap om träning
Ryck och stöt är lika riskfritt som kettlebells och maskiner om man inte tränar över sin förmåga. Du argumenterar som att ryck per automatik betyder ett absolut maxlyft på bristningsgränsen och därför är det risk för skada. Du har bevisat så många gånger nu att du är helt efterbliven och att du inte kan någonting om träning och fysisk aktivitet. Sluta skäm ut dig snälla

"kEtTLeBeLls gEr sAmMA eFfEKt" - STFU
Rykk og støt er IKKE like riskfritt som kettlebells og maskiner nei. Du snakker så mye bullshit her at jeg håper ingen her tror du er noen som helst autoritet innen trening. Jeg håper folk her legger merke til at "droutlaw" aldri poster noe som underbygger bullshittet hans, han bare påstår ting og det er lett å si ting, som f.eks at griser kan fly, men noe helt annet å bevise det. Hva han har bevist er at han er god til å repetere ting alle fjortenåringer sier.
Mer om hva kettlebellstrening har å tilby og hva du IKKE får av frivekter av praktisk styrke etc, for at frivekter er "best" til det er ren løgn:
https://youtu.be/V7Jxzoc8W_o
Jeg har trent frivekter. Det bygger styrke men gjør deg ikke til noen supermann. Nettopp fordi jeg vet det ikke er noen mystiske superhero-egenskaper ved frivekter og at det ikke er noe spesielt å hente på det over å trene med maskin, så har jeg valgt å trene med maskin fordi jeg da slipper skader jeg hadde risikert på frivekter. Her er en som har trent en god del med frivekter og hans møte med kamsport:
https://youtu.be/l2aLnROx0k8
Så slutt å snakke bullshit. Frivekter er ok til sin bruk, å bygge styrke i noen spesifike øvelser men det etterlater store hull både i praktisk styrke, utholdenhet, eksplosivitet og andre parametere relevant for kampsport som f.eks kettlebells er bedre til å tette, og med lavere skaderisiko. Man kan like gjerne trene med maskin som blir omtrent som å trene med frivekter, og tette hull med kettlebells og ha mer total funksjonell styrke relevant for kampsport, det er ingen store gains her å hente på å erstatte maskin med frivekter, men om man trener konsekvent med frivekter er risken for skader betydelig høyere enn på maskin.
Det er fakta. Så kan du juge så mye du vil. Jeg håper ingen her er dumme nok til å tro på deg. Å pådra seg skader man ikke hadde trengt å ha for at man hører på idioter er dumt.