Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 13:13
Medlem
r0mantic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Min kollega på jobbet som jag ibland tränar med är 152... Hon får problem med vissa maskiner.

Mhm Ja ok, om du er 70 cm høy, 152 cm eller 235 cm så er det en god ide å teste før man kjøper ja
Citera
Igår, 15:17
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0mantic0
Jeg har vel aldri nektet for at kettlebells er dårligere enn frivekter til å bygge rå styrke i spesifike powerlift eller weightlifting løft vel, wise guy?

Jeg snakker om en annen type styrke enn å kunne gjøre en deadlift/markløft fra golv til hoftehøyde og som øker dine atletiske evner i ulike typer sport. Kettlebellswings hjelper f.eks alt fra klatrere til boksere å slå hardere, klatre fortere, fotballspillere til å løpe og hoppe høyere etc.

Du har mer atletisk utbytte av kettlebellswings enn av deadlift/markløft, selv om kettlebellswings ikke gjør deg like mye sterkere i å løfte ting fra golv til hoftehøyde som deadlift/markløft som også er et godt funksjonelt løft men uten like bra atletiske egenskaper kettlebellswings har.
Styrkelyft är inte tyngdlyftning. Men ryck och stöt samt varianter av dessa är bevisat vara bland det bästa för explosivitet och styrka.

Spelar ingen roll om det är stång eller KB, så länge det är en flerledsövning som kräver styrka, rörlighet och balans för att bemästra.

Och vanliga kettlebellswings blir du inte särskilt atletisk av. Jag är ett bra exempel på det.
Citera
Igår, 16:10
Medlem
r0mantic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil.H
Styrkelyft är inte tyngdlyftning. Men ryck och stöt samt varianter av dessa är bevisat vara bland det bästa för explosivitet och styrka.

Spelar ingen roll om det är stång eller KB, så länge det är en flerledsövning som kräver styrka, rörlighet och balans för att bemästra.

Och vanliga kettlebellswings blir du inte särskilt atletisk av. Jag är ett bra exempel på det.

Ja rykk og støt ja, med dertilhørende høy skaderisiko. Hva er det jeg har sagt hele tiden her? At jeg ikke er villig til å gamble min helse med øvelser som har høy skaderisiko.

Kettlebellswings gir samme effekt med en brøkdel av skaderisikoen. Om du har så dårlig utbytte av kettlebellswings så tipper jeg du har elendig teknikk.
Citera
Idag, 01:57
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
LOL

Tunge løft med stang på ryggen gjør deg ekstremt rå på å bære store tunge spann med bullshit også har det litt smitteeffekt over til andre ting pga balanse o.l. Men sirkusløftene som du kaller det er nettopp det som gjør treningen med kettlebells så overførbart til styrke i dagliglivet, men på en mye mer skånsom og tilgivende måte enn barbellsquats med 200 kg på ryggen. Jeg trodde dere lovpriste frivekter nettopp fordi det er mer overførbart til praktisk styrke enn maskin? Er det plutselig ikke så coolt lenger nå fordi kettlebells ikke er like hipt?

Det er frivekter som er hipt og trendy er en pop greie, fjortiser uten trenings erfaring gjør typisk narr av alternative treningsformer som kettlebells. Og dette har tradisjonelt vært en klasse greie for overklassen. 40+ åringer ser du skjelden gjøre tunge deadlift og squats for de som har gjort det mange år skader seg så de må gi seg. Skadefri trening er mitt hovedargument for å trene med kettlebells og maskin og dere her inne som ler av det og påstår dere har trent 20 år med frivekter juger, har du så mye erfaring vet du jeg har rett og ler ikke av skaderisiko, folk her inne er tenåringer uten erfaring som bare gjentar hva de har hørt er hipt og coolt.

Og om du ikke kan bruke en gjennomsnittlig trenings maskin er du i tilfelle bygd på en rar måte, jeg er lang og aldri hatt problemer med trenings maskiner. Men for all del, man bør kanskje prøve maskiner før man kjøper om man har problemer med det

Sluta berätta för folk hur saker och ting är och fungerar när du har fel i allt du säger. Du bara babblar på som en nyfrälst LCHF:are, fullt med idiotiska påståenden. Kettlebell tränar inte saker som är överförbart till vardagslivet bättre än fria vikter det finns inget som heter "funktionell träning", all träning med fria vikter leder till ökad atletisk förmåga, och har därmed automatiskt effekter som är överförbara till vardagslivet. Du har verkligen noll kunskap om träning

Citat:
Ja rykk og støt ja, med dertilhørende høy skaderisiko. Hva er det jeg har sagt hele tiden her? At jeg ikke er villig til å gamble min helse med øvelser som har høy skaderisiko.

Kettlebellswings gir samme effekt med en brøkdel av skaderisikoen. Om du har så dårlig utbytte av kettlebellswings så tipper jeg du har elendig teknikk.

Ryck och stöt är lika riskfritt som kettlebells och maskiner om man inte tränar över sin förmåga. Du argumenterar som att ryck per automatik betyder ett absolut maxlyft på bristningsgränsen och därför är det risk för skada. Du har bevisat så många gånger nu att du är helt efterbliven och att du inte kan någonting om träning och fysisk aktivitet. Sluta skäm ut dig snälla "kEtTLeBeLls gEr sAmMA eFfEKt" - STFU
Senast redigerad av DrOutlaw Idag kl. 02:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in