2025-12-04, 09:14
Medlem
PungiMunninens avatar
Studier visar att mäns attraktraktionsskala av kvinnor är linjär, dvs från 1-10.

Kvinnors är icke-linjär och de uppfattar det som män uppfattar som 1-5 som 1.

Det säger dock inte att kvinnor går för samma 5%, men jag skulle gissa på .. nästan.
Citera
2025-12-04, 10:02
Medlem
Svårt att veta vad folk väljer när det enbart är utseendet som ska avgöra.

Personligen skulle jag valt nr.2 då det lät precis som en sådan man som jag alltid valt och stämmer väl in på mina preferenser.
Tycker onödigt perfekta och modellsnygga människor är lite obehagliga.
Skulle aldrig vilja ha en man som var mer fåfäng än mig.

Upplever att de flesta par ändå är ungefär lika snygga/fula.

Men personlighet är viktigare än utseende. Så länge utseendet inte avviker för mycket från de preferenser man har.

Mina preferenser:
170-190cm
Bättre med lite övervikt än spinkig/klen
Om tränad - grov inte deffad
Inte för dålig hy
Korta naglar
Inte äckliga fötter
Nordiskt utseende
Inte för mycket frisyr med produkter i
Manligt utseende

Men sen tillkommer:
Manlig
Hellre introvert än extrovert
Lite pervo
Handlingskraftig
Självsäker men ödmjuk
Man hjälps åt i hemmet
Bådas karriärer är viktiga
Citera
2025-12-04, 16:26
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Stämmer det att kvinnor gillar olika eller är det så att majoritetengillar precis samma killar?

Och tvärt om, hur fumgerar vi män när vi attraheras av brudar?? Gillar vi samma brudar??
Precis som män så har olika kvinnor olika preferenser vad det gäller potentiella partners.

Sen har du konventionellt attraktiva drag som ett symmetriskt ansikte, rak näsa, väldefinierad käke, osv. och då spelar det egentligen inte så stor roll om huden är ljus eller mörk eller om håret är blont eller svart.

Sen är utseendet bara en liten del av attraktionen. Det gäller att vara karismatisk, rolig att vara omkring, osv.

Men visst, om du t.ex. tar en dejtingapp där fotot är det första intrycket så kommer utseendet spela stor betydelse.
Citera
2025-12-04, 16:41
Medlem
Gissar att det skulle bli 33% för typ 1 och typ 2. Samt 33% för typ 3 som ser ut som väldigt många i Sverige. Med normallångt hår. Pappakropp. Lite längre än henne. Utseende är 4-5 av 10.
Citera
2025-12-04, 16:43
Medlem
Citat:
Självklart fattar jag att en uppenbart ful och grotesk man kommer uppfattas som mindre attraktiv än en manlig fotomodell och hunk.

Men om vi går lite mer mot mitten mot dom som anses vara medel och snygga.
Inom denna kategori anes kvinnor dras till olika män. Stämmer detta??

Om vi tar 2 exempel av män. Den första mannen är 195 cm lång med exotisk look. Han har långt brunt hår och bruna som är uppsatt och bruna ögon. Han är vältränad och smal. Han anses objektivt vara en 8-9a av 10. Han är lite lik en modell.

Man nummer två är 182 cm lång. Han är rågblond och en kortare frisyr, ljusblåa ögon. Han är biffig/mycket vältränad. Väger 115 kg muskler. Han är en objektiv 6-7a av 10.

Om man frågade 1000 kvinnor vem av de som är mest attraktiv. Tror du då att den långhåriga hade vunnit en jordskredsseger, typ 95% mot 5%?
Eller tror du att det kanske hade varit jämnare? Typ 60% som hade valt den långhårig?

Stämmer det att kvinnor gillar olika eller är det så att majoritetengillar precis samma killar?

Och tvärt om, hur fumgerar vi män när vi attraheras av brudar?? Gillar vi samma brudar??
Allt en Kvinna vill ha är trygghet.
Citera
2025-12-04, 17:15
Medlem
Jag kanske tillhör de 5 procenten om nu det skulle stämma, för jag skulle då inte ta med tång i någon av de män alla väninnor haft under åren. Kan inte komma på en endaste en.
Citera
2025-12-04, 17:26
Medlem
95% av samma.
Citera
2025-12-04, 17:36
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Självklart fattar jag att en uppenbart ful och grotesk man kommer uppfattas som mindre attraktiv än en manlig fotomodell och hunk.

Men om vi går lite mer mot mitten mot dom som anses vara medel och snygga.
Inom denna kategori anes kvinnor dras till olika män. Stämmer detta??

Om vi tar 2 exempel av män. Den första mannen är 195 cm lång med exotisk look. Han har långt brunt hår och bruna som är uppsatt och bruna ögon. Han är vältränad och smal. Han anses objektivt vara en 8-9a av 10. Han är lite lik en modell.

Man nummer två är 182 cm lång. Han är rågblond och en kortare frisyr, ljusblåa ögon. Han är biffig/mycket vältränad. Väger 115 kg muskler. Han är en objektiv 6-7a av 10.

Om man frågade 1000 kvinnor vem av de som är mest attraktiv. Tror du då att den långhåriga hade vunnit en jordskredsseger, typ 95% mot 5%?
Eller tror du att det kanske hade varit jämnare? Typ 60% som hade valt den långhårig?

Kvinnans attraktion av en man. "Hur tjock är hans plånbok...
Citera
2025-12-04, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Allt en Kvinna vill ha är trygghet.

Och grov kuk.
Citera
2025-12-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Och grov kuk.
Ha ha ha . Tvivlar att det är förstahands valet
Citera
2025-12-04, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Studier visar att mäns attraktraktionsskala av kvinnor är linjär, dvs från 1-10.

Kvinnors är icke-linjär och de uppfattar det som män uppfattar som 1-5 som 1.

Det säger dock inte att kvinnor går för samma 5%, men jag skulle gissa på .. nästan.

Ptja det beror nog lite på ålder. Men samtidigt inte. Min morsa är en gift gammal kärring sedan 40+ år sedan och hon gillar deckare som dom flesta kvinnor gör, både inom film och böcker. Sedan älskar hon att titta på actionfilmer med den senaste preferensen av munsbit. Farsan får vackert sitta bredvid och finna sig i det. Nu är han också gammal så han skiter blanka fan i det. Men det har varit Jean-Claude van Damme, Liam Neeson (och allt vad det nu kan heta) genom åren.
Så visst, det kvinnliga preferenserna som det talas om sitter kvar ända upp i 70 års åldern åtminstone.
Senast redigerad av camilla.kvartoft 2025-12-04 kl. 17:49.
Citera
2025-12-04, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Ha ha ha . Tvivlar att det är förstahands valet

Nä men den andra saken som kollas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto