2025-12-04, 00:36
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Har aldrig följt honom men sett enstaka klipp och tycker något är off i hans relation till sin son. Sonen framstår som på gränsen till utsatt. Såg något klipp också där grabben som är väldigt liten sparkade mot en liten hund tror jag att det var och finner det anmärkningsvärt att Jocke och Jonna väljer att visa upp det för hela Sverige istället för att privat förmana honom så att han lär sig hantera djur bättre. Trots allt gällde det en väldigt liten pojke och att exploatera honom för en situation där hans hjärna saknar kapacitetsnivå för att ens kontrollera känslor och impulser utan måste få lära in sådant som rätt och fel, att inte vara brysk vid en plötslig negativ känsla osv. Oavsett vad så visar det upp bristande föräldraförmåga att välja att sända något som kan skada ett barns anseende illa när barnet är så litet och mentalt/kognitivt inte förstår saker likt äldre barn eller vuxna.

Fyfan. Jag rös på riktigt till när jag läste det här och insåg att han kunde vara förälder, med ansvaret över att forma en liten unges bild av världen. Jag hade inte ens tänkt att Jockiboy kunde vara det, men så klart. Det känns som nåt slags kosmisk lag att de absolut minst lämpade individerna brukar vara de som är angelägnast att föröka sig verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
”SVT sparkar inte uppåt när de granskar Joakim Lundell. Utan neråt”

https://ibb.co/0p6R7p6B

Kul när en antiintellektuell högertyckare använder termer som att sparka uppåt eller nedåt. Emellertid saknas det analytiska fundamentet inunder, så klart, och det hela blir som vanligt med intellektuellt lata och slarviga högertyckare en sorts barnslig charad, som när ungar klampar runt i föräldrarnas skor och hatt. Det är genomskinligt att hon inte bryr sig varken om Jockiboy eller förstår eller bryr sig om grejen att sparka i någon särskild riktning alls, utan snarare opportunistiskt tillgriper ett tillfälle att attackera fria och oberoende medier.

Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Källa på det tack

Vad med punkt slut är det du inte fattar?
Senast redigerad av anomalign 2025-12-04 kl. 00:42.
Citera
2025-12-04, 00:40
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Överallt i Media: Joakim Lundell har tjänat miljoner på att berätta om sin barndom.......

Joakim Lundell: Låt oss spela in ett avsnitt i rekordfart, som vi sätter bakom en betalvägg och sen gör vi reklam för det med en rabattkod där man får 30% rabatt!!!"

Så hade inte jag gjort.

Nej det är fullkomligt efterblivet. Men visar att Joakim är värd all skit han bara kan få, för man ljuger inte om det han ljuger om.
Citera
2025-12-04, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag reagerade också på tillfället du syftar på.

Men när jag googlar termen dupers delight, som jag aldrig läst eller hört innan, så verkar den ibland nämnas i samband med narcissism och inte uteslutande om psykopater. Så man ska nog kanske inte dra på för stora växlar och diagnostisera honom med en psykopathjärna utifrån några sekunder av en intervju.

Ja, Expressen är uttryckligen och öppet en högertidning, punkt slut.

Vill du diskutera den saken mer, dvs ha en barnslig och okunnig diskussion om i fall höger egentligen är vänster, eller om nazism är vänster, eller liknande så föreslår jag någon bättre lämpad forumdel.
Det är riktigt som du säger att dupers delight påvisas inom både antisocial personlighetsstörning samt narcissistisk personlighetsstörning, dock främst inom antisocial. Hur menar du dock att du kan ställa diagnos om narcissism och ej antisocial om du ej ens hört talas om dupers delight, vilket är en känd fras för de som kan ASPS?

Jo jag att man kan ställa en sådan diagnos om man sätter ihop Joakims alkoholmissbruk, sexmissbruk, hur han gjorde vad som helst för uppmärksamhet samt inte tänkte på några konsekvenser överhuvudtaget kring sitt leverne.

Jonna är dessutom mycket tydligt den som sköter hushållet och håller att flytande medan Joakim mest agerar som ett yngre tonårsbarn med inköp av stora skrytbyggen och snabba dyra bilar, det ska vara nu nu nu, snabbt, häftigt, coolt och skrytigt vilket påvisar en något grövre personlig ..omogenhet. Också klassiskt för antisociala personlighetsstörda.

Detta ihop med att ha lurat av landet skattepengar och nu även dragit historier som dels inte är sanna, dels förstör vardagen och rakt av liven för hans mor och far, skulle jag säga påvisar en antisocial personlighetsstörning och därav är jag nyfiken kring hans relation till Jonna.
Citera
2025-12-04, 00:47
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Det är riktigt som du säger att dupers delight påvisas inom både antisocial personlighetsstörning samt narcissistisk personlighetsstörning, dock främst inom antisocial. Hur menar du dock att du kan ställa diagnos om narcissism och ej antisocial om du ej ens hört talas om dupers delight, vilket är en känd fras för de som kan ASPS?

Jo jag att man kan ställa en sådan diagnos om man sätter ihop Joakims alkoholmissbruk, sexmissbruk, hur han gjorde vad som helst för uppmärksamhet samt inte tänkte på några konsekvenser överhuvudtaget kring sitt leverne.

Jonna är dessutom mycket tydligt den som sköter hushållet och håller att flytande medan Joakim mest agerar som ett yngre tonårsbarn med inköp av stora skrytbyggen och snabba dyra bilar, det ska vara nu nu nu, snabbt, häftigt, coolt och skrytigt vilket påvisar en något grövre personlig ..omogenhet. Också klassiskt för antisociala personlighetsstörda.

Detta ihop med att ha lurat av landet skattepengar och nu även dragit historier som dels inte är sanna, dels förstör vardagen och rakt av liven för hans mor och far, skulle jag säga påvisar en antisocial personlighetsstörning och därav är jag nyfiken kring hans relation till Jonna.

Det har jag aldrig menat. Jag tror jag var tydlig med att det bara var baserat på en känsla jag fick av hans blick, och inte alls något jag seriöst tror mig veta. Jag tycker egentligen att man ska vara försiktig med att spekulera om eventuella möjliga diagnoser någon har, och överlåta det faktiska diagnosticerandet till experter inom vården, eftersom det ofta finns stora överlapp mellan störningar och funktionsnedsättningar, och stor risk för att det blir fel om det inte görs inom ramarna för en ordentlig klinisk utredning.
Citera
2025-12-04, 00:47
Medlem
Svårt och veta vad man ska tro. Han och hans syskon är ju speciella.

Jockeboi gjorde ganska mycket sjuka och vidriga saker för att bli kändis. Tror dom flesta har glömt hans sjuka beteende då han är helt annan sedan länge.

Nu för tiden tycker jag Jocke är rätt skön och mogen. Men det betyder inte att han har rätt gällande mot hans familj. Samtidigt ska man inte förminska hans upplevelser som han verka tro på. Men han är ju ensam om sina upplevelser då hans familj inte står bakom han. Han har heller inga bevis från soss som han kan backa upp med.
Citera
2025-12-04, 00:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Läsvärt av Uvell.

Jan Guillou har påstått en massa saker om bla sin barndom men han har aldrig blivit granskad av SVT.
Hans bok Ondskan var en roman, baserad på vissa självbiografiska händelser.
Han har besvarat all kritik om sin ansträngda familjerelation, och journalisten Paul Frygies försökte sig på att karaktärsmörda Janne. Men förlaged Nordsteds drog tillbaks hela den boken.

Det går inte att jämföra cred mellan och Jockiboi och Jan Guillou.
Det är ju helt absurt

Du kan nog mer hitta mer jämförelsepunkter mellan Uvell och Lundell.
Senast redigerad av Giant Squid 2025-12-04 kl. 00:52.
Citera
2025-12-04, 01:16
Medlem
Jag hade så gärna velat höra varför Riley plötsligt tog avstånd. Någonting hände där, men tror aldrig vi kommer få veta vad. Det var i samband med att han skulle filma Jonnas förlossning, och Joakim gjorde H-hus för att dom inte fick filma på deras BB. Han släpade då med sig förlossningsklara Jonna till ett hotell i Stockholm och gjorde maniska uppdateringar om att hon håller på att få en psykos, och att om dom inte sätter igång henne på förlossningen i Stockholm på momangen (där dom fick filma) kommer det gå riktigt illa. Riley hade en resa inplanerad till en annan kontinent inom några dagar. Ni kan ju lägga pusslet, se mönstret osv osv.

Någon som minns detta?
Citera
2025-12-04, 01:27
Medlem
Vad fan har jocke gjort, fillers under ögonen eller annan injektion? Helt uppsvullen. Såg ut som downie när han var liten, men det kanske autister brukar göra. Lik greta, ljuger på lika bra också (även om de båda säkert tror på sina egna lögner/fantasier om "tortyr" och liknande) att kläggmedia hakat på, ja särskilt tv4 är ju inte kända för källkritik direkt.. tragiskt oavsett om en pojke som kände sig bortvald som hade allehanda diagnoser, gick bärsärk och var en fara för andra, fick placeras i familjehem. Och sen fortsätter det.. Det här var EN unge, man såg ju en del av bakgrunden (hundratals dokument), fatta vad det kostar med hundratals eller tusentals liknande fall.

Vem är hans biologiska pappa, samma skrot och korn antat jag gällande diagnoser osv? Mamman var ung när hon fick honom, varningssignal om henne och den relationen, även om fler skaffade barn tidigt på 70-80-talet.. Och nu ska alla hans "fans" (arma sverige som har han och bianca som kidsens idoler) bli asförbannade på svt också. Kul grepp, behövs mer mediakritik i detta land.

Sett att det nämnt jan guillou i tråden, då är man inte ensam om att känna vissa paralleller.. Ytterligare en som glatt blir inbjuden till tv-soffor utan kritiska frågor trots att han nyligen och återkommande försvarar islamister och ger sig på kvinnliga granskare av desamma..
Senast redigerad av Villekulla90 2025-12-04 kl. 01:30.
Citera
2025-12-04, 01:31
Avstängd
ruskinarmss avatar
Åsa Linderborg briljerar : https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wr6y84/det-ar-dags-att-klippa-banden-joakim-lundell

"Det är lätt att fastna i en berättelse om sig själv. Särskilt om det är berättelse man drar in deg på. Och särskilt om man aldrig blir ifrågasatt.

Ja, varför har inte Annika Berg sagt något förrän nu? Bredvid klass och skam kan man nog lägga den variabel som Joakim själv diskvalificerar: kärlek. Annika har älskat sin son alldeles för mycket för att träda fram med sin version.

Ett barn har alltid rätt till sin historia, säger de som försvarar Joakim Lundell mot SVT. Det är en sådan där ogenomtänkt maxim som passar det här genompsykologiserande traumasamhället vi lever i: ett barn kan aldrig ha ha fel. Inte ens ett barn som fyllt 40 år får man peta på.

I TV4-dokumentären, som är auktoriserad av Joakim Lundell, säger han om sin mamma, att hon borde vara förbjuden att alls ha barn. Allt han gör i offentligheten, gör han för att påminna henne om att han finns. Det är hans sätt att ta hämnd.

Om Joakim ska kunna bearbeta det här måste han leva ett mycket tråkigare liv, säger terapeuten. Ett liv utan så mycket dramatik.

I klartext: så länge Joakim Lundell tjänar pengar och vinner empati på att hata sin mamma, kan han aldrig gå vidare.

Det är dags att klippa banden. Inte med familjen, men med oss andra."
Citera
2025-12-04, 01:34
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiracleAligner
Jag hade så gärna velat höra varför Riley plötsligt tog avstånd. Någonting hände där, men tror aldrig vi kommer få veta vad. Det var i samband med att han skulle filma Jonnas förlossning, och Joakim gjorde H-hus för att dom inte fick filma på deras BB. Han släpade då med sig förlossningsklara Jonna till ett hotell i Stockholm och gjorde maniska uppdateringar om att hon håller på att få en psykos, och att om dom inte sätter igång henne på förlossningen i Stockholm på momangen (där dom fick filma) kommer det gå riktigt illa. Riley hade en resa inplanerad till en annan kontinent inom några dagar. Ni kan ju lägga pusslet, se mönstret osv osv.

Någon som minns detta?

Aldrig hört. Knappt ens kollat åt killen men det låter ju helst stört. Fick hon en psykos? Man kan ju fatta varför iofs.
Citera
2025-12-04, 01:34
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Vad fan har jocke gjort, fillers under ögonen eller annan injektion? Helt uppsvullen. Såg ut som downie när han var liten, men det kanske autister brukar göra. Lik greta, ljuger på lika bra också (även om de båda säkert tror på sina egna lögner/fantasier om "tortyr" och liknande) att kläggmedia hakat på, ja särskilt tv4 är ju inte kända för källkritik direkt.. tragiskt oavsett om en pojke som kände sig bortvald som hade allehanda diagnoser, gick bärsärk och var en fara för andra, fick placeras i familjehem. Och sen fortsätter det.. Det här var EN unge, man såg ju en del av bakgrunden (hundratals dokument), fatta vad det kostar med hundratals eller tusentals liknande fall.

Vem är hans biologiska pappa, samma skrot och korn antat jag gällande diagnoser osv? Mamman var ung när hon fick honom, varningssignal om henne och den relationen, även om fler skaffade barn tidigt på 70-80-talet.. Och nu ska alla hans "fans" (arma sverige som har han och bianca som kidsens idoler) bli asförbannade på svt också. Kul grepp, behövs mer mediakritik i detta land.

Sett att det nämnt jan guillou i tråden, då är man inte ensam om att känna vissa paralleller.. Ytterligare en som glatt blir inbjuden till tv-soffor utan kritiska frågor trots att han nyligen och återkommande försvarar islamister och ger sig på kvinnliga granskare av desamma..

24 år var hon när hon fick Jocke. Det är väl inte så ungt så det stör?

Hans pappa heter Thomas Aarö. Jag läste nånstans att han stack till Australien i samma veva som Jocke föddes. Han var helt frånvarande under Jockes uppväxt men de har återfått kontakten nu på senare år.
Citera
2025-12-04, 01:45
Medlem
Onanikrems avatar
Enda jag sett eller hört om honom förut är något tramsigt spökjägarprogram på någon av de sämre TV-kanalerna. Uppenbarligen har han blivit rik och berömd och bestämt sig för att hämnas på sin mamma som han anklagar för sin tidvis hemska uppväxt.

Skumläste Afton.. 8 årings inlägg, och ja han är fortfarande en arg 8 åring med napp. Nappen är numera pengar och berömmelse han använder för att göra livet surt för andra människor.
Såg SVTs program i gå och såg även TV4s tre program.

Han hade säkert ett helvete under uppväxten med raseriutbrott osv. Hade själv vänner i yngre år som säkert hade diverse diagnoser och gjorde sina föräldras liv till ett helvete. Vissa straitade till sitt liv och många gick under. Skillnaden är att han är inte 8år längre, men han tycker det är ett bra tillfälle att ge igen nu när han är..38? år. Patetisk människa. Hela han skriker efter uppmärksamhet, vare sig det gäller att dricka spya och piss eller gadda sig i ansiktet, han är fortfarande i trotsåldern.

Blir knappast någon försoning med modern och syskonen efter detta.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-12-04 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in