Citat:
Har aldrig följt honom men sett enstaka klipp och tycker något är off i hans relation till sin son. Sonen framstår som på gränsen till utsatt. Såg något klipp också där grabben som är väldigt liten sparkade mot en liten hund tror jag att det var och finner det anmärkningsvärt att Jocke och Jonna väljer att visa upp det för hela Sverige istället för att privat förmana honom så att han lär sig hantera djur bättre. Trots allt gällde det en väldigt liten pojke och att exploatera honom för en situation där hans hjärna saknar kapacitetsnivå för att ens kontrollera känslor och impulser utan måste få lära in sådant som rätt och fel, att inte vara brysk vid en plötslig negativ känsla osv. Oavsett vad så visar det upp bristande föräldraförmåga att välja att sända något som kan skada ett barns anseende illa när barnet är så litet och mentalt/kognitivt inte förstår saker likt äldre barn eller vuxna.
Fyfan. Jag rös på riktigt till när jag läste det här och insåg att han kunde vara förälder, med ansvaret över att forma en liten unges bild av världen. Jag hade inte ens tänkt att Jockiboy kunde vara det, men så klart. Det känns som nåt slags kosmisk lag att de absolut minst lämpade individerna brukar vara de som är angelägnast att föröka sig verkar det som.
Citat:
Kul när en antiintellektuell högertyckare använder termer som att sparka uppåt eller nedåt. Emellertid saknas det analytiska fundamentet inunder, så klart, och det hela blir som vanligt med intellektuellt lata och slarviga högertyckare en sorts barnslig charad, som när ungar klampar runt i föräldrarnas skor och hatt. Det är genomskinligt att hon inte bryr sig varken om Jockiboy eller förstår eller bryr sig om grejen att sparka i någon särskild riktning alls, utan snarare opportunistiskt tillgriper ett tillfälle att attackera fria och oberoende medier.
Vad med punkt slut är det du inte fattar?
Senast redigerad av anomalign 2025-12-04 kl. 00:42.
Senast redigerad av anomalign 2025-12-04 kl. 00:42.
att kläggmedia hakat på, ja särskilt tv4 är ju inte kända för källkritik direkt.. tragiskt oavsett om en pojke som kände sig bortvald som hade allehanda diagnoser, gick bärsärk och var en fara för andra, fick placeras i familjehem. Och sen fortsätter det.. Det här var EN unge, man såg ju en del av bakgrunden (hundratals dokument), fatta vad det kostar med hundratals eller tusentals liknande fall.