2025-12-03, 23:27
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Det där låter för invecklat för att jag ska orka sätta mig in i det och jag tar ej heller sådant i beaktning med rykten hit och dit och "hen säger" utan av vad jag kan se på hans kroppsspråk att döma, uppvisar killen en dupers delight under intervjun med Renée och då ÄR han en psykopat och i detta fall en introvert psykopat vilket förklarar varför han talar så mycket om att vara just inåtvänd.

De är långt vanligare än vad forskningen sagt hittills, det rör sig INTE om enbart 1-4% och jag undrar även om det är så att Jonna är fast i relationen emot sin vilja? Deras partners brukar nämligen vilja lämna efter 3-5 år då de ej orkar det våld, psykiskt, fysiskt, materiellt och ekonomiskt för att inte nämna matvåld samt digitalt, som en så kallad relation med en svårt hjärnskadad kluster B längst ut på spektrat, innebär. Det blir en skräckkammare att vara med en sådan så att han hotat stämmer bra.

Det där var en tydlig dupers delight, inget man glömmer i första taget när man lärt sig avläsa psykopaters/antisocialas kroppsspråk.

Må väl!

Jag reagerade också på tillfället du syftar på.

Men när jag googlar termen dupers delight, som jag aldrig läst eller hört innan, så verkar den ibland nämnas i samband med narcissism och inte uteslutande om psykopater. Så man ska nog kanske inte dra på för stora växlar och diagnostisera honom med en psykopathjärna utifrån några sekunder av en intervju.

Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Haha vadå höger?
Expressen = Bonnier

Ja, Expressen är uttryckligen och öppet en högertidning, punkt slut.

Vill du diskutera den saken mer, dvs ha en barnslig och okunnig diskussion om i fall höger egentligen är vänster, eller om nazism är vänster, eller liknande så föreslår jag någon bättre lämpad forumdel.
Citera
2025-12-03, 23:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Med tanke på individens frekventa besök hos socialen och BUP vore det anmärkningsvärt om de har "missat" adhd samt högpresterande autism. Troligtvis har de sett/misstänkt trotssyndrom (CDD) och Uppfördestörning (CD).

I vuxen ålder händer de att de diagnostiserar med ADHD för att de på något sätt glömt att AsPD finns, har sett detta.

Men att säga att det är konstigt om man missat en autismdiagnos på 90-talet, nej, inte konstigt alls. Aspergers kom på 90-talet som diagnos och var menat som det som vi idag ser som en slags mellanfunktion av autism. Sådana som inte kunde bo ensamma. De som har mildare autism och var barn på 90-talet fick ingen autismdiagnos. Detta kom först efter 2000. Så att de missat honom är helt i ordning med hur det var på den tiden.
Citera
2025-12-03, 23:28
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men herregud vilket stöd Jocke får och speciellt från olika barnfonder, stiftelser osv.
Detta blev ju bara bra för Jocke.

Patetisk sekt. Vad mer finns att säga? Men Svenska folket älskar paradise hotel och det säger allt.
Citera
2025-12-03, 23:30
Medlem
Vill belysa en sak jag just tänkte på när jag såg Anjos pissiga reaktion på dokumentären, i scenen som Bo-göran säger aldrig sänts tidigare, där Jocke sitter och pratar med någon reporter strax efter att boken släppts om incidenten med att sticka ner fingrarna i lampsockeln säger Jocke, "Något som var grovt som jag inte ville ta med i boken för att jag mådde illa när jag LÄSTE det, var när hon säger att jag ska sticka fingrarna ner i en lampa utan glödlampa". Alltså LÄSTE det i papperna för alla pappskallar här inne som inte förstår vad jag menar.

På tiden att Jocke kommer ut med detta bevis han LÄST på en gång tycker jag.
Senast redigerad av gronaljuset 2025-12-03 kl. 23:35.
Citera
2025-12-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jocke har inte överdrivet något, han har skrivet en fantasibok och ljugit så in i helvete om allt, och blivit rik på den boken, han pissar på sin egna mamma.

Jocke är ett vidrigt jävla helvete till människa som beter sig så mot sin egna mamma eller emot vilket mamma som helst. Ett vandrande köttstycket utan känslor är vad Jocke är.

Kommer utsökt att fundera på författaren Jan Myrdal som i sina barndomsböcker fabulerade om sanningen till groteska anklagelser mot sin moder.
Oerhört starkt att Jockes mor orkade ställa upp på denna dokumentär
Citera
2025-12-03, 23:34
Medlem
Vem fan är denna snubbe? Varför skrivs det så mycket om honom? Vad är han känd för? Ser ju ut som största white-trash pundaren
Citera
2025-12-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
”Det är dags att klippa banden, Joakim Lundell”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wr6y84/det-ar-dags-att-klippa-banden-joakim-lundell

Det där var nog något av det mest pricksäkra jag läst, det är exakt det här dokumentären som helhet kommer att handla om. Det handlar om en person som inte kan se nyanser och vill ha hämnd till varje pris om någon gör något som kränker honom. Det är så många personer som genom åren har blivit utsatta för det här så man kommer kunna visa upp ett mönster av det här beteendet.
Det bästa av allt är att även dokumentären kommer kunna vara ett exempel på det eftersom han gör exakt samma sak den här gången, det har självklart Bo-Göran Bodin räknat med.
Citera
2025-12-03, 23:37
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Men herregud vilket stöd Jocke får och speciellt från olika barnfonder, stiftelser osv.

Ge konkreta exempel på barndfonder, stiftelser osv som besitter någon verklig makt som stöder honom.
Ge mig tre exempel.

"Visomkamparforvarabarn" på Instagram? 11k följare varav majoriteten har gått "Livets hårda skola"? Vem som helst kan starta en en sida och ba "Kolla! Alla här älskar Jocke!".

Kom tillbaka när t.ex BRIS ger sitt stöd.
Citera
2025-12-03, 23:37
Medlem
Citat:

Smarta organisationer som klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2025-12-03, 23:38
Medlem
BombaySaphires avatar
”SVT sparkar inte uppåt när de granskar Joakim Lundell. Utan neråt”

https://ibb.co/0p6R7p6B
Citera
2025-12-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Att han fått diagnosen adhd och autism säger inte så mycket.

De flesta som genomgått trauma i barndomen får denna diagnos när de söker efter en utredning.

Genomgår man trauma som liten, blir nervsystemet på högspänn och kroppen stänger ner mycket funktioner för de är inte nödvändiga för att överleva.
Därav som en del barn tar längre tid på sig att tex lära sig läsa o skriva (dyslexi är vanligt vid en traumatisk barndom).

Han har ju inte heller någon grav autism. De det anspelar på i dokumentären är ofta barn med gravautism som kan ha långa känsloutbrott osv.
Vi talar om dessa som aldrig lär sig prata helt, som går särskola och senare har personal.

Nja, man behöver inte ha grav autism för att ha problem med vredesutbrott och vara våldsam. Räcker med högfungerande autism för det.
Citera
2025-12-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prucha
Kommer utsökt att fundera på författaren Jan Myrdal som i sina barndomsböcker fabulerade om sanningen till groteska anklagelser mot sin moder.
Oerhört starkt att Jockes mor orkade ställa upp på denna dokumentär
Jo. Detta e onekligen vår tids Myrdal. Verkar dock vända sej till en annan samhällsklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in