2025-12-03, 23:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
”Jocke våldtog mig när jag var barn och han var 30 år. Det står i mina journaler. Ingen kan ifrågasätta den historien för jag var barn. Jag är vuxen idag”

Jag tycker ärligt talat dessa människor är ganska lågintelligenta.
Ja precis. Och det absolut sjukaste är att det sitter journalister, som är utbildade i pressetik och källkritik, och säger att man inte får ifrågasätta ett "barn".
Vilket man givetvis får om ett barn pekar ut någon, eftersom man måste försäkra sig om att det barnet säger är sant - och han är inget barn, han är vuxen.
Citera
2025-12-04, 00:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Han är ett vuxet barn, ett direkt resultat av en dysfunktionell uppväxtmiljö.
Så kan det vara - men det borde inte ha gett honom fri lejd att smutskasta människor, och det innebär inte att han inte kan och ska granskas när han gjort det.
Citera
2025-12-04, 00:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Tycker det mer liknar borderline (Emotionellt instabilt personlighetssyndrom), sas ju att han var rädd för att bli ensam. Eller kanske har han slagit i huvudet som barn.
Citera
2025-12-04, 00:04
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Han är ett vuxet barn, ett direkt resultat av en dysfunktionell uppväxtmiljö.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tycker det mer liknar borderline (Emotionellt instabilt personlighetssyndrom), sas ju att han var rädd för att bli ensam. Eller kanske har han slagit i huvudet som barn.

Dysfunktionell uppväxtmiljö, definitivt. Men det är nog även medfödda defekter.
Citera
2025-12-04, 00:05
Medlem
HRTs avatar
Man inser att detta kan vara början på slutet för jocke..bara i hans huvud finns extrema händelser.
Att han har typ damp/adhd, och föräldrarna inte orkar med och behöver avlastning.
Att bli omplacerad, få flytta ut som 8 åring kan nog uppröra och generera hämnd av hat men något stämmer ju inte riktigt.
Att hela familjen haft diverse problem har vi ju förstått
Citera
2025-12-04, 00:07
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Alltså jag tror på honom. Sedan att kanske har överdrivit vissa situationer. Med tiden blir det svårt att hålla detaljer i huvudet. Men det gäller ju även pillerknaprande vuxna...

Sedan har jag liknade upplevelser från min egen barndom. Förövare ljuger. Sedan skyller dom allt på barnet. Dom ljuger osv. Sedan får dom ofta med sig resten av familjen eftersom dom inte har varit i närheten av övergreppen. Ofta håller förövarna en perfekt fasad utåt. Mot familjen och myndigheter. Väldigt manipulativt.

Sen är ju Jocke verkligen ingen jättetrevlig människa. Men man måste fråga sig hur han blev så fucked up. Diagnoser eller inte. Känner som många andra med samma diagnoser som Jocke. Men dom är verkligen inte otrevliga eller manipulativa på något sätt.
Samtidigt finns det hur många psykopater som helst som kommer från helt normala hem. Men din reaktion är fullt normal, tänk på helblodspsykopater som tex Breivik och han som sköt upp en skola i Sverige för inte så längesen. Tror du verkligen att det ligger familjetragedier bakom alla dessa händelser eller är vissa människor helt enkelt manipulativa svin?

Svaret är nej. Vissa människor är helt enkelt bara skruvade i huvudet men ingen av dessa ser något fel i sig själv. Inte ens någon som Hitler såg sig själv som ond utan som mänsklighetens befriare så att någon som Jockiboi skulle kunnat vara ärlig och granska sig själv finns helt enkelt inte.

Frågan man bör ställa sig istället är vilken jävla unge han har varit som får honom att bli bortlämnad. Självklart är han förbannad på morsan för det och ljuger röven av sig, det är även det fullt naturligt. Han behöver inte ens ljuga ur hans perspektiv utan det är hans sätt att hantera sitt trauma att bli bortlämnad.

Ser fram emot nästa delarna och hoppas att ridån faller, men skadan är redan skedd. En lögnare har fått en armé av följdare och blivit miljonär på skiten. Det sänder så oerhört fel signaler.
Citera
2025-12-04, 00:09
Medlem
Alltså... om man som förälder missbrukar samt torterar och psykiskt misshandlar sitt barn, går man då och söker stöttning hos socialtjänsten?
Dessa personer brukar väl snarare försöka gömma sig så mycket de kan.

Är ju helt obegripligt att hans mamma skulle gått rakt in i lejonkulan och vända sig till både soc, BUP och psykiatrin för hjälp och riskera att hennes hemskheter upptäcks.

När ett barn far illa i händerna på sin förälder är väl föräldern själv den sista som skulle larma myndigheter om att något inte står rätt till!

Ju fler detaljer man tittat på här ju dummare blir det.
Citera
2025-12-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Ja han sa det säkert på autopilot, men denna sekvensen utspelar sig precis efter att boken har släppts, och på något sätt har Bo-Göran fått tillgång till opublicerat material som han förklarar skulle varit någon dokumentär/större reportage om boken som aldrig blev av/sändes.

Där sitter han med papperna och tror säkert att de aldrig kommer komma ut, men han berättar uttryckligen att just incidenten med att stoppa fingrarna i lampsockeln är tagen (LÄST) från papperna, alltså inte en minnesbild. Enbart detta reportage bevisar ju helt klart att det är en lögn om han ej visar upp detta pappret NU!

Sa han att lampgrejen stod i journalen? Det missade jag isf, får titta igen
Citera
2025-12-04, 00:10
Medlem
FruKrokodils avatar
Man hade ju haft mer respekt för Joakim om han nu inte lagt allt sitt bölande bakom en betalvägg.
Men med koden Lundell30 så får du rabatt på spektaklet.
Alltså fattar han inte att han gör exakt som SvT och Bo Göran förutsatt att han skulle göra dvs skicka hela sin arme av flygande apor och tjäna än mer pengar på dumskallarna.
Citera
2025-12-04, 00:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
”SVT sparkar inte uppåt när de granskar Joakim Lundell. Utan neråt”

https://ibb.co/0p6R7p6B

Läsvärt av Uvell.

Jan Guillou har påstått en massa saker om bla sin barndom men han har aldrig blivit granskad av SVT.
Citera
2025-12-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
någon som vet om pappan fanns med i bilden eller stack han?

Han fanns inte med i bilden förrän Joakim redan var placerad. Mamman och han ska ha haft ett turbulent uppbrott där mamman påstår att pappan har misshandlat henne. Pappan reste utomlands och skaffade en flickvän och senare två barn, som han sen tog med till Sverige.
Pappan börjar få träffa Joakim och de verkar till en början ha en god relation, Mamman är dock negativt inställd till pappan och Joakim hamnar i mitten av den konflikten. Mot slutet verkar relationen bli sämre och när pappan har chansen att ta hem Joakim så vill han inte det.

På den tiden fick mammor ensam vårdnad och pappan menar väl att det är därför han stack. Men jag kan tycka att han ändå kommer undan ganska lätt som bara drog iväg och skaffade två andra barn.
Citera
2025-12-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Man hade ju haft mer respekt för Joakim om han nu inte lagt allt sitt bölande bakom en betalvägg.
Men med koden Lundell30 så får du rabatt på spektaklet.
Alltså fattar han inte att han gör exakt som SvT och Bo Göran förutsatt att han skulle göra dvs skicka hela sin arme av flygande apor och tjäna än mer pengar på dumskallarna.

Överallt i Media: Joakim Lundell har tjänat miljoner på att berätta om sin barndom.......

Joakim Lundell: Låt oss spela in ett avsnitt i rekordfart, som vi sätter bakom en betalvägg och sen gör vi reklam för det med en rabattkod där man får 30% rabatt!!!"

Så hade inte jag gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in