Citat:
Ursprungligen postat av
manurihn.32
Alltså jag tror på honom. Sedan att kanske har överdrivit vissa situationer. Med tiden blir det svårt att hålla detaljer i huvudet. Men det gäller ju även pillerknaprande vuxna...
Sedan har jag liknade upplevelser från min egen barndom. Förövare ljuger. Sedan skyller dom allt på barnet. Dom ljuger osv. Sedan får dom ofta med sig resten av familjen eftersom dom inte har varit i närheten av övergreppen. Ofta håller förövarna en perfekt fasad utåt. Mot familjen och myndigheter. Väldigt manipulativt.
Sen är ju Jocke verkligen ingen jättetrevlig människa. Men man måste fråga sig hur han blev så fucked up. Diagnoser eller inte. Känner som många andra med samma diagnoser som Jocke. Men dom är verkligen inte otrevliga eller manipulativa på något sätt.
Samtidigt finns det hur många psykopater som helst som kommer från helt normala hem. Men din reaktion är fullt normal, tänk på helblodspsykopater som tex Breivik och han som sköt upp en skola i Sverige för inte så längesen. Tror du verkligen att det ligger familjetragedier bakom alla dessa händelser eller är vissa människor helt enkelt manipulativa svin?
Svaret är nej. Vissa människor är helt enkelt bara skruvade i huvudet men ingen av dessa ser något fel i sig själv. Inte ens någon som Hitler såg sig själv som ond utan som mänsklighetens befriare så att någon som Jockiboi skulle kunnat vara ärlig och granska sig själv finns helt enkelt inte.
Frågan man bör ställa sig istället är vilken jävla unge han har varit som får honom att bli bortlämnad. Självklart är han förbannad på morsan för det och ljuger röven av sig, det är även det fullt naturligt. Han behöver inte ens ljuga ur hans perspektiv utan det är hans sätt att hantera sitt trauma att bli bortlämnad.
Ser fram emot nästa delarna och hoppas att ridån faller, men skadan är redan skedd. En lögnare har fått en armé av följdare och blivit miljonär på skiten. Det sänder så oerhört fel signaler.