Citat:
Ursprungligen postat av
manurihn.32
Alltså jag tror på honom. Sedan att kanske har överdrivit vissa situationer. Med tiden blir det svårt att hålla detaljer i huvudet. Men det gäller ju även pillerknaprande vuxna...
Sedan har jag liknade upplevelser från min egen barndom. Förövare ljuger. Sedan skyller dom allt på barnet. Dom ljuger osv. Sedan får dom ofta med sig resten av familjen eftersom dom inte har varit i närheten av övergreppen. Ofta håller förövarna en perfekt fasad utåt. Mot familjen och myndigheter. Väldigt manipulativt.
Sen är ju Jocke verkligen ingen jättetrevlig människa. Men man måste fråga sig hur han blev så fucked up. Diagnoser eller inte. Känner som många andra med samma diagnoser som Jocke. Men dom är verkligen inte otrevliga eller manipulativa på något sätt.
Om det stämmer att han sagt detta så är det rätt tydligt att mycket är bullshit, men han av någon outgrundlig anledning inbillar sig att han kan skylla i från sig…
” I slutscenen av det första avsnittet får han frågan om vad det är som gör det okej att hävda saker som inte finns dokumenterade.
– Det är väl en fråga till Forum eller Bonnier, de som gav ut boken. Eller till TV4 som publicerade dokumentären. Det är väl en fråga till dem i sådana fall. Inte till mig, säger Joakim Lundell i programmet.”