Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-03, 20:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Undrar om det arbetas frenetiskt på en omarbetning av resterande avsnitt?

Nej, varför skulle de göra det?
Citera
2025-12-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
slöseri med skattepengar, det finns redan en dokumentär om i princip exakt vad som undersöks i del 1. Den är gjord av TV4. Familjen B*rg tillfrågades att medverka i denna, men avböjde.
Även när boken släpptes fick bla modern intervjuförfrågan, hon avböjde då.
B* G*ran verkar inte riktigt veta vad han vill komma med sin granskning annat än att försöka hitta fel hos "den stora makthavaren" (makthavare över vad?) L*ndell.

Poängen med dokumentären är att Jockiboi har ljugit om i princip hela sin uppväxt för att få sympati, pengar och dåliga beteende. Det säger rätt mycket om honom som människa vad han är beredd att göra.

Och ja, Jockiboi är en makthavare. Titta bara på hur han fick sina följare att massanmäla dokumentären
Citera
2025-12-03, 20:31
Medlem
Varför pratas det om detta? Totalt ointressant.
Citera
2025-12-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nej, varför skulle de göra det?

Det var en fråga, inte ett påstående. Undrar bara.
Men blir spännande att se nästa avsnitt.
Citera
2025-12-03, 20:50
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Undrar om det arbetas frenetiskt på en omarbetning av resterande avsnitt?
Kolla sista länken från aktuellt, där sålde han in att det kommer komma mer smaskigt
Citera
2025-12-03, 20:51
Citat:

Men blir spännande att se nästa avsnitt.

Verkligen, om medias roll i det hela.
Citera
2025-12-03, 20:52
Avstängd
Unobosss avatar
Nu såg jag nästan halva första avsnittet.

Jag har en "kompis" som växte upp utan syskon och utan fader, med en moder som var grov narkoman. Min "kompis" har råkat trampa på kanyler, hans moder har sagt i stunden att livet hade varit bättre om min "kompis" aldrig fötts.

Min "kompis" ser igenom jocke och efter att denne "vän" sett 30 min och hör hur jävla mycket kändiskap och tid jocke gör på folk inser att hel storyn hade frågetecken från början och jag och min vän insåg att SVT har fog att göra en sådan vinklad dokumentation av en allmän person i samma veva det är syskon fight i domstolen om ganska illa luktande brott som att lura på skatt och fånga in unga i spelmissbruk.
Senast redigerad av Unoboss 2025-12-03 kl. 20:55.
Citera
2025-12-03, 20:52
Medlem
Jag är inte så insatt i allt detta och vet knappt vilka dessa människor är mer än att dom har fladdrat förbi i tidningar osv... Det finns säkert en sanning i hans historia och han har rätt att berätta hur han upplevt sin barndom.

MEN är inte det stora problemet här egentligen hur han reagerar?

Han kräver att SVT ska radera dokumentären. Och hotar med sina advokater, SVT har 24 timmar på sig annars kommer han stämma dom. Allt samtidigt som hans följare "mobiliserar" sig och anmäler till granskningsnämnden och kommenterar ÖVERALLT för att skapa tryck?

Påminner om något/någon.. Ogillas det ska det bort...
Citera
2025-12-03, 20:53
Avstängd
Unobosss avatar
Jag kan förvänta mig att det är härdsmälta hemma hos Jonna när sponsorerna ringer frenetiskt likt en konst8g dag för Paolo.
Citera
2025-12-03, 20:54
Avstängd
Unobosss avatar
Har han jocke blivit lurad av SVT?.....
Icecold isf
Citera
2025-12-03, 20:59
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Det är ett problem med dessa offentliga narcissister som helt utan samvete kastar anhöriga under bussen som inte bett om det, stammaren var tidigt ute med sin döda mamma.

Detta måste vara förödande för de som drabbas, bli uthängd och svartmålad som ett monster när man inte är en offentlig person kan förstöra allt både socialt och på jobbet, utöver detta har man inte plattformen och orken att ge svar på tal.

Det är bra att dom ifrågasätts och får stå till svars för sina dikter då det skapar en slags kultur av att säga vad som helst och hänga ut folk till höger och vänster är okej om du kan tjäna några hundratusen på en kass bok skriven av en skuggförfattare.
Citera
2025-12-03, 21:01
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Är det någon som har elaka ögon är det väl snarare Joakim, särskilt som barn.
Jag tror att han är narcissist och mytoman utifrån det som framkommit. Har inte känt till denna person förut utom den fina programserien på tv4 där han träffar unga personer som haft det svårt. Det går inte ihop med att han ska ha förföljt och hotat personer som varit kritiska?

Kom igen, som vegan borde du ha bättre koll än så.

Mamman har kroniskt höjda ögonbryn och trötta ögonlock. Är man observant och har förmåga att se mönster så vet man att detta är ett kännetecken för brist på medkänsla. Hennes ögon är tomma.

Att Joakim har problem och inte är genomsnäll gör inte mamman oskyldig. Det är en garanti att hon misshandlat honom psykiskt under uppväxten, enbart baserat på hennes osympatiska ögon.

Återkommer när jag sett dokumentären, så kan jag peka ut ställena där mamman uppvisar duping delight.
Senast redigerad av kulturstrateg 2025-12-03 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in