2025-12-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det klarar hon
Det tvivlar jag inte på, men hur roligt och hur lätt får hon det? Det var så jag tänkte.
Citera
2025-12-03, 18:46
Bannlyst
Soc och BUP är inga tillförlitliga källor ändå.
Dom skriver bara ner det man berättar för dom, dom gör ingen faktakoll, för dom har varken tid lr resurser till det.

Du kan hitta på vad som helst och dom tror på det, i alla fall är det du berättar som står i deras papper.
Så även om Jocke haft papper på att hans mamma gjorde si eller så, så vet man inte om det är sant.
Citera
2025-12-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Undra om "14-åringen" kommer dyka upp?
Jocke och Jonna hade inte gillat det

Vem är 14 åringen?
Citera
2025-12-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Undrar hur stämningen är hemma hos Jockeboy nu?

Jag ser framför mig en rabiat människa framför skärmen, på bordet ligger ett tjugotal tomma colaburkar, tomma kartor och ett femtiotal fimpar.

Jonna borde ta barnen och sticka, det är ingen bra miljö med en punkterad narcissist.

Här får vi ännu en antydan om att han är en fara för sin familj. Ska inte sånt bevisas?
Citera
2025-12-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
men hur roligt och hur lätt får hon det?

Säkert inte speciellt, men hon lär ju vara härdad vid detta laget av alla hans konstigheter under massa år
Citera
2025-12-03, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Lade även märke till att det finns en anteckning om att Joakim ska ha gett sig på systern "igen" och som han hade gjort "när han precis hade kommit dit", jag läst dock inga anteckningar om detta. Tycker inte man kan påstå att hans våldsamhet bara vara något mamman använde som ett sätt att bli av med honom när det är väl dokumenterat i hans egna anteckningar att han varit våldsam även i familjehemmet.
Tid?

Vet inte om du sett det, men jag har ju konstaterat att han klippt bort mycket från originalen, inte bara censurerar delar. Jag har inte tittat på hela videon än, bara delar som jag faktakollat mot annat därför visste jag inte om detta.

Det med Jocke är att han hela tiden glömmer detaljer om det han ljugit om och inte bearbetar saker när han behöver göra arbetet själv. Det vore ju hur lätt som helst att köra Varje sida räknas mot podden innan han publicerade det eller censurera alla tecken av att han var våldsam, hotfull eller farlig (han hävdar ju genomgående att det bara är hans mamman som vittnat om hans våldsamma tendenser), men han fick för brottom och står nu med byxorna nere.

gör.
Citera
2025-12-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Naturligtvis borde han aldrig ha släppts lös i radio eller tv. Faktakontroll borde ha gjorts i samband med boksläppet 2017. Media har ett enormt ansvar här, ett ansvar de uppenbarligen försummat.
Hur tänker du att man ska göra istället? Ska en person som blivit nöjesprofil uppnå någon slags diplomatisk immunitet mot granskning efter en viss tid?
Varför då? Brukar det fungera på det viset?
I just fallet Jocke, med allt vad det innebär, borde media ha tänkt på Jonna och barnen.
Citera
2025-12-03, 18:51
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
I just fallet Jocke, med allt vad det innebär, borde media ha tänkt på Jonna och barnen.

Men ärligt talat, hur menar du? Menar du att han är så psykiskt instabil och våldsbenägen att SVT borde vara medvetna om det, och därför avstått att göra ett grävande journalistiskt reportage?
Citera
2025-12-03, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av inteHaddock
Min gissning är att Jocke är bra på att hinta om självmord eller självskada för att se till att hon inte lämnar honom. Han verkar ju ha ett förflutet med självskadebeteende och en enorm separationsångest
Därför valde han Jonna. Han träffade henne 2011, när han var 26 och hon knappt 17.

Jag kan ana att detta är för att Jocke "valde bort" Jonna för Hanna, som kommer medverka i kommande avsnitt.

Jockiboi bryr sig inte om att Jonna försökt ta självmord
https://www.youtube.com/watch?v=M-jwA2MN8dY
Citera
2025-12-03, 18:53
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:

Hur skulle dom agerat istället menar du?
Citera
2025-12-03, 18:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Naturligtvis borde han aldrig ha släppts lös i radio eller tv. Faktakontroll borde ha gjorts i samband med boksläppet 2017. Media har ett enormt ansvar här, ett ansvar de uppenbarligen försummat.
Hur tänker du att man ska göra istället? Ska en person som blivit nöjesprofil uppnå någon slags diplomatisk immunitet mot granskning efter en viss tid?

Precis. Det var fel att släppa fram honom då han uppenbarligen redan hade problem med gränslöshet i den där Tylösand-dokusåpan. Jag fattar fortfarande inte hur man lät honom gå fram där som han faktiskt gjorde. Att okritiskt köpa hans berättelse, speciellt när han var bundis med mamman något år tidigare i kombination med hur osannolik berättelsen faktiskt ter sig när man läser hans påståenden borde aldrig ha skett.

Men samtidigt så kan man inte göra saker ogjorda och det enda man kan göra är att försöka ställa saker till rätta igen, i detta fallet faktiskt ge mamman plats att ge sin bild. Lägg sedan till att jag får intrycket av att kommande delar kommer gå bortom barndomen och gå in på de drev han faktiskt startat.
Citera
2025-12-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis. Det var fel att släppa fram honom då han uppenbarligen redan hade problem med gränslöshet i den där Tylösand-dokusåpan. Jag fattar fortfarande inte hur man lät honom gå fram där som han faktiskt gjorde. Att okritiskt köpa hans berättelse, speciellt när han var bundis med mamman något år tidigare i kombination med hur osannolik berättelsen faktiskt ter sig när man läser hans påståenden borde aldrig ha skett.

Men samtidigt så kan man inte göra saker ogjorda och det enda man kan göra är att försöka ställa saker till rätta igen, i detta fallet faktiskt ge mamman plats att ge sin bild. Lägg sedan till att jag får intrycket av att kommande delar kommer gå bortom barndomen och gå in på de drev han faktiskt startat.

Absolut inte ovanligt att alla möjliga clowner lyfts fram av pressen. Old news.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2025-12-03 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in