2025-12-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Psykopati och autism är två motpoler, dvs helt olika diagnoser som är varandras motsatser.

Däremot så innebär inte det att det inte finns autistiska människor med antisocial personlighetsstörning eller narcissism.

Psykopater är överlag lägre begåvade och ger sig på svagare offer än dem själva, inte starkare. Att de ger sig på människor de inte borde år en del i att de sällan blir jättegamla och hänger då ihop med likgiltighet inför konsekvenser, risknivå och avsaknad av impulskontroll. De kan likväl dö under utövande av extrema aktiviteter som att de ger sig på någon som är åtminstone jämlikt farlig men det innebär inte att de främst inriktar sig på starkare parter för det gör de inte.

Har aldrig följt honom men sett enstaka klipp och tycker något är off i hans relation till sin son. Sonen framstår som på gränsen till utsatt. Såg något klipp också där grabben som är väldigt liten sparkade mot en liten hund tror jag att det var och finner det anmärkningsvärt att Jocke och Jonna väljer att visa upp det för hela Sverige istället för att privat förmana honom så att han lär sig hantera djur bättre. Trots allt gällde det en väldigt liten pojke och att exploatera honom för en situation där hans hjärna saknar kapacitetsnivå för att ens kontrollera känslor och impulser utan måste få lära in sådant som rätt och fel, att inte vara brysk vid en plötslig negativ känsla osv. Oavsett vad så visar det upp bristande föräldraförmåga att välja att sända något som kan skada ett barns anseende illa när barnet är så litet och mentalt/kognitivt inte förstår saker likt äldre barn eller vuxna.
Det är en Sjuk Persson som kan skada sin omgivning och andra ! Inom psykiatrin finns det ett tillstånd som förkortat kallas AVRF , antar att du vet vad jag menar ?
Citera
2025-12-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är många av Jockes offer för hans lögner och uthängningar har anmält. Polisen lägger ner utan att utreda, det är dom kända för i Norrköping.

Snubben är en överexponerad youtuber. Han kontrollerar knappast snuten i Norrköping. Chilla.
Citera
2025-12-03, 18:20
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp-87
Jag tycker synd om jonna som står ut med honom. Jag tror hon vet mycket som hon inte vågar säga.

Jag tror hon stöttar honom 100%. Blind lojalitet.
Det kan till och med vara hon som är den drivande kraften bakom allt detta. Hon verkar helt insyltad i hans utsagor om barndomen och i byggandet av hans image.
Citera
2025-12-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Jag hoppas inte Jonna(och barnen) råkar illa ut nu? Det här är inte bra och SVT har varit väldigt korttänkta när det kommer till kvinnor(och barns)säkerhet.
Det jag sett och hört från Jonna så tror jag hon vaknat upp lite grand med tiden och antalet barn angående Jocke och jag tror det här kan sluta illa, för Jocke är nog ingen god typ att tas med om något går emot honom.
Nu håller han på att få hela sin karriär förstörd och självklart kommer det att på något vis drabba Jonna.
Det här kommer det inte att komma något gott ur:-(

Finns väl ingen anledning att tro att han skulle vara benägen att skada frugan och ungarna? Du gör det som Lundell påstås ha gjort.
Citera
2025-12-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är många av Jockes offer för hans lögner och uthängningar har anmält. Polisen lägger ner utan att utreda, det är dom kända för i Norrköping.

Instämmer, allt annat är irrelevant. Joakim har ljugit sig till TV-sofforna på mammans bekostnad.

Korrekt.

Märkte även att han censurerat i Varje sida räknas att fosterföräldarna sade upp platsen för att Joakim upplevdes farlig och hade hotat/skadat fostersystern.

https://youtu.be/2jZInuW2X6Y?t=13388
Rätt tidsstämpel

Lade även märke till att det finns en anteckning om att Joakim ska ha gett sig på systern "igen" och som han hade gjort "när han precis hade kommit dit", jag läst dock inga anteckningar om detta. Tycker inte man kan påstå att hans våldsamhet bara vara något mamman använde som ett sätt att bli av med honom när det är väl dokumenterat i hans egna anteckningar att han varit våldsam även i familjehemmet.
Citera
2025-12-03, 18:22
Medlem
Citat:
Jag hoppas inte Jonna(och barnen) råkar illa ut nu? Det här är inte bra och SVT har varit väldigt korttänkta när det kommer till kvinnor(och barns)säkerhet.
Det jag sett och hört från Jonna så tror jag hon vaknat upp lite grand med tiden och antalet barn angående Jocke och jag tror det här kan sluta illa, för Jocke är nog ingen god typ att tas med om något går emot honom.
Nu håller han på att få hela sin karriär förstörd och självklart kommer det att på något vis drabba Jonna.

Min gissning är att Jocke är bra på att hinta om självmord eller självskada för att se till att hon inte lämnar honom. Han verkar ju ha ett förflutet med självskadebeteende och en enorm separationsångest
Citera
2025-12-03, 18:25
Medlem
Gaupes avatar
Citat:

Varför skulle de råka illa ut?
Menar du att det skulle vara SVTs fel om Lundell skulle skada sin fru och sina barn?
Ska man skita i att granska offentliga personer av händelse att den granskade får något psykiskt sammanbrott och skadar sig själv och andra?
I sådana fall kan man inte göra någon annan typ av dokumentär än naturfilm. Inga dokumentärer om korruption, maktmissbruk, våldsbrott, politik etc eftersom det alltid finns en risk att någon tar så illa vid sig att den utövar våld mot omgivningen eller sig själv.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Haha ja, det är värre än Thomas Quick fallet.
Jag har bara sett denna dåre i förbifarten men jag behöver inte mycket tid för att göra en utvärdering av vad en människa går för (i dom flesta fallen). Och för denna pajas så behöver man 3 sekunder ungefär för att veta vad det är för självmärkt psykfall.
Det är värre, om inte medierna låter sig tystas. Han har ju hotat journalister flera gånger förr. Men nu tror jag att dom är för många. Mörkertalet är givetvis större.

Joakim Lundell till verbal attack mot Mediernas reporter
https://www.sverigesradio.se/artikel/7331408

QUETZALA BLANCO SKÄMMER UT NYHETER24 #Clueenews EXLUSIVT SVAR FRÅN JOAKIM LUNDELL
https://www.youtube.com/watch?v=0gd3bZYSAX0

Obs, lita inte på Jockes skärmdumpar, han har förfalskat sånt förr.
Citera
Medlem
Det är många som arbetar inom socialtjänst och BUP som tycker att det äntligen kommer fram fakta om Joakim Lundell.
1. Han ger en psykopat ett ansikte.
2. Han är tatuerad i ansiktet, vilket statistiskt ger hög suicidrisk. .
3. Vänd honom inte ryggen.
Citera
2025-12-03, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Haha ja, det är värre än Thomas Quick fallet.
Jag har bara sett denna dåre i förbifarten men jag behöver inte mycket tid för att göra en utvärdering av vad en människa går för (i dom flesta fallen). Och för denna pajas så behöver man 3 sekunder ungefär för att veta vad det är för självmärkt psykfall.
Det är värre, om inte medierna låter sig tystas. Han har ju hotat journalister flera gånger förr. Men nu tror jag att dom är för många. Mörkertalet är förmodligen stort.

Joakim Lundell till verbal attack mot Mediernas reporter
https://www.sverigesradio.se/artikel/7331408

QUETZALA BLANCO SKÄMMER UT NYHETER24 #Clueenews EXLUSIVT SVAR FRÅN JOAKIM LUNDELL
https://www.youtube.com/watch?v=0gd3bZYSAX0

Obs, lita inte på Jockes skärmdumpar, han har förfalskat sånt förr.
Citera
Medlem
Flaskpostenss avatar
Rätt uppenbart att han är en skadad myttare sen barnsben..
Citera
Medlem
Kul att i porrisen så har de exakt samma kemi och tjafs som på Youtube när Jonna klagar på att han har tänt lampan Kunde varit vilken video som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in