Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det där tillför ingenting. Statistiken visar en tydligt ökande trend med en ökande andel av utländsk härkomst. Om du inte gillar substantivet ”utbyte” så kan du använda ”förändring” istället. Eftersom utbyte är en form av förändring så kan alla bli nöjda.
"Folkförändring" finns i Sverige och i alla länder, oavbrutet, och det är ingen som bestrider det.
Det som bestrids i tråden och av expo är att folk "byts ut", en människa ersätts med en annan i större skala. Det tror jag inte har skett i Europa sedan den stora folkvandringsperioden för 1000-tals år sedan.
Men visst, om London tas över av en muslimsk borgmästare (har redan skett), 50% av eleverna i först klass är muslimer (har redan skett) och sedan den 15%iga muslimska populationen stiger till 50% i London, så håller jag med om att ett folkutbyte har skett i London. Det vore ju en sensation, jag tror inte det hänt sedan vikingatiden eller saxarna och normanderna, och man kommer att tala om det om 500 år.
Men Sverige är inte lika populärt som England och London och händer det i London så tar det säkert 100-tals år till i Sverige innan vi är där. Och vi kan ju stoppa det om vi vill, vi bestämmer över våra gränser.