2025-12-03, 16:13
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du är nästan ofattbart dum. Andelen med utländsk härkomst ökade 2024 till 35,4 % från 35,0 % 2023.
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/

Jag påminner ÅTER om frågorna som du hoppar över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.”
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Antalet utrikes födda Sverige 2023 = 2 170 627, 2024 = 2 200 238. 2200238- 2170627 = ökning 29611 personer utrikes födda under 2024.

Eftersom det 2024 bodde 6841416 svenskar med två svenska föräldrar i Sverige och 2200238 utrikes födda så tar det (6841416-2200238 )/29611 = 156 år innan HÄLFTEN av svenskarna är utrikes födda, om vi har 2024 års förändring. Men den siffran har redan sjunkit 2025, 2024 blåstes upp av Ukraina-kriget.

När Ukraina-kriget upphör kommer 35500 ukrainare att åka hem. Apropå ingenting.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 16:17.
Citera
2025-12-03, 16:20
Medlem
Citat:
Självhat och hat verkar vanligt i dessa sammanhang. Det finns skäl att påminna om vad Tobias Hübinette som var med och grundade Expo uttryckte:
Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!
https://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Precis så, och Staten och SCB med andra myndigheter är med på detta, de är fienden.

Det är precis därför det är extremt naivt att tro att det på något sätt går att rösta sig ur detta. Man får helt enkelt förbereda sig på att vi befinner oss i ett land som vill ersätta ursprungsbefolkningen och som hatar svenskar. Troligtvis kommer svenskarna att behöva fly sitt eget land, jag ser inte många andra vägar ut ur detta tyvärr i framtiden. Det är oerhört tråkigt men det är verkligheten.
Citera
2025-12-03, 16:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Antalet utrikes födda Sverige 2023 = 2 170 627, 2024 = 2 200 238. 2200238- 2170627 = ökning 29611 personer utrikes födda under 2024.

Eftersom det 2024 bodde 6841416 svenskar med två svenska föräldrar i Sverige och 2200238 utrikes födda så tar det (6841416-2200238 )/29611 = 156 år innan HÄLFTEN av svenskarna är utrikes födda, om vi har 2024 års förändring. Men den siffran har redan sjunkit 2025, 2024 blåstes upp av Ukraina-kriget.

När Ukraina-kriget upphör kommer 35500 ukrainare att åka hem. Apropå ingenting.
Det där tillför ingenting. Statistiken visar en tydligt ökande trend med en ökande andel av utländsk härkomst. Om du inte gillar substantivet ”utbyte” så kan du använda ”förändring” istället. Eftersom utbyte är en form av förändring så kan alla bli nöjda.

Jag påminner ÅTER om frågorna som du hoppar över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.”
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Citera
2025-12-03, 16:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Precis så, och Staten och SCB med andra myndigheter är med på detta, de är fienden.

Det är precis därför det är extremt naivt att tro att det på något sätt går att rösta sig ur detta. Man får helt enkelt förbereda sig på att vi befinner oss i ett land som vill ersätta ursprungsbefolkningen och som hatar svenskar. Troligtvis kommer svenskarna att behöva fly sitt eget land, jag ser inte många andra vägar ut ur detta tyvärr i framtiden. Det är oerhört tråkigt men det är verkligheten.
Ja, och inte minst är media med på detta. Expo och Tobias Hübinette används ofta som källa och sakkunnig expertis.
Citera
2025-12-03, 16:48
Medlem
Citat:
Nej, BNP är värdet av vad vi producerar, och vi producerar mer och mer trots det påstådda "folkutbytet".
I själva verket var Sverige det rikaste vi någonsin varit 2020, direkt efter all invandring 2012-2018.

Argumentet "vi måste sluta med folkutbyte för det gör oss fattigare" är falskt och du kan droppa det.

Vad producera vi ?
Citera
2025-12-03, 16:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Vad producera vi ?
En sådan fråga provocerar ju bara fram fler tröttsamma inlägg från den där användaren. BNP har knappast heller med tråden att göra. Med det sagt så är det självklart att invandringen driver upp BNP. Det är vad som kallas ”Broken Window Fallacy” men faller rimligen utanför trådens ämne.
Citera
2025-12-03, 16:59
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Att svenskar skulle vara på utdöende är en tokig idé. Att ingen ens tycks ha ifrågasatt den förrän nu och då genom en debunkning gjord av Expo, det har gjort att den har fått ett bra fäste i vissa kretsar.

Hur den kom att introduceras och vartanefter bli mainstream är säkert en intressant historia. Kanske är det något om en kokad groda.
Citera
2025-12-03, 17:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Att svenskar skulle vara på utdöende är en tokig idé. Att ingen ens tycks ha ifrågasatt den förrän nu och då genom en debunkning gjord av Expo, det har gjort att den har fått ett bra fäste i vissa kretsar.

Hur den kom att introduceras och vartanefter bli mainstream är säkert en intressant historia. Kanske är det något om en kokad groda.
Lever du helt under en sten? Problemen med massinvandringen har påtalats under lång tid och Expo har INTE gjort någon ”debunkning”.
Citera
2025-12-03, 17:06
Medlem
Citat:
En sådan fråga provocerar ju bara fram fler tröttsamma inlägg från den där användaren. BNP har knappast heller med tråden att göra. Med det sagt så är det självklart att invandringen driver upp BNP. Det är vad som kallas ”Broken Window Fallacy” men faller rimligen utanför trådens ämne.

Jo det är väl så att man kan ju alltid vända och vrida trixa och trolla för att få siffrorna att se bra ut!
Men sen att vissa något konkret blir desto svårare.

Politiker är duktiga på att vrida till det så att det ser bra ut på papperet.
Citera
2025-12-03, 17:08
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Det där tillför ingenting. Statistiken visar en tydligt ökande trend med en ökande andel av utländsk härkomst. Om du inte gillar substantivet ”utbyte” så kan du använda ”förändring” istället. Eftersom utbyte är en form av förändring så kan alla bli nöjda.
"Folkförändring" finns i Sverige och i alla länder, oavbrutet, och det är ingen som bestrider det.

Det som bestrids i tråden och av expo är att folk "byts ut", en människa ersätts med en annan i större skala. Det tror jag inte har skett i Europa sedan den stora folkvandringsperioden för 1000-tals år sedan.

Men visst, om London tas över av en muslimsk borgmästare (har redan skett), 50% av eleverna i först klass är muslimer (har redan skett) och sedan den 15%iga muslimska populationen stiger till 50% i London, så håller jag med om att ett folkutbyte har skett i London. Det vore ju en sensation, jag tror inte det hänt sedan vikingatiden eller saxarna och normanderna, och man kommer att tala om det om 500 år.

Men Sverige är inte lika populärt som England och London och händer det i London så tar det säkert 100-tals år till i Sverige innan vi är där. Och vi kan ju stoppa det om vi vill, vi bestämmer över våra gränser.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 17:12.
Citera
2025-12-03, 17:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Jo det är väl så att man kan ju alltid vända och vrida trixa och trolla för att få siffrorna att se bra ut!
Men sen att vissa något konkret blir desto svårare.

Politiker är duktiga på att vrida till det så att det ser bra ut på papperet.
Ja, fast politiker kan inte göra detta själva. De måste ha med sig makthavare från hela statsapparaten och media. Det är på så sätt man bygger upp en tillrättalagd och falsk bild av verkligheten. Och många låter sig vlligt luras. År efter år.
Citera
2025-12-03, 17:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
"Folkförändring" finns i Sverige och i alla länder, oavbrutet, och det är ingen som bestrider det.

Det som bestrids i tråden och av expo är att folk "byts ut", en människa ersätts med en annan i större skala. Det tror jag inte har skett i Europa sedan den stora folkvandringsperioden för 1000-tals år sedan.

Men visst, om London tas över av en muslimsk borgmästare (har redan skett), 50% av eleverna i först klass är muslimer (har redan skett) och sedan den 15%iga muslimska populationen stiger till 50% i London, så håller jag med om att ett folkutbyte har skett i London. Det vore ju en sensation, jag tror inte det hänt sedan vikingatiden eller saxarna och normanderna, och man kommer att tala om det om 500 år.

Men Sverige är inte lika populärt som England och London och händer det i London så tar det säkert 100-tals år till i Sverige innan vi är där. Och vi kan ju stoppa det om vi vill, vi bestämmer över våra gränser.
Vad du tror och dina åsikter är noterade. Alla har garanterat förstått det för länge sedan.

Jag påminner ÅTER om frågorna som du hoppar över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.” (FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in