2025-12-03, 15:33
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Största delen av utvandringen var för övrigt från Sverige, vilket ökar andelen av utländsk härkomst i landet.
Länka fakta vilka nationaliteter som utvandrade 2024, eftersom du påstår detta så måste du veta siffrorna.

Notera att 60% av svenskarna är "Svenskar" enligt din etniska definition så siffror under 60% innebär att andelen etniska svenskar i Sverige faktiskt ökade.
Citera
2025-12-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Sverige har väst-världens tredje lägsta statsskuld.

Sveriges BNP-placering i världen är samma nu som för 10 år sedan. Vi har t.ex 220% högre BNP än Polen som nämns i tråden.

USA har världens näst högsta BNP och de har världens största BNP-andel inom service-yrken.

BRICS är ett skämt, samtliga länder icke-demokratier, och de kommer naturligtvis att börja bråka med varann och Argentina har redan lämnat för USA ger dem mer pengar.

Sverige är tillsammans med Danmark högst belånande vad gäller privatpersoner i hela Europa. Våra kommuner går på knäna ekonomiskt.
Du begriper som vanligt ingenting det räcker inte att titta på statsskulden och BNP.
Citera
2025-12-03, 15:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Länka fakta vilka nationaliteter som utvandrade 2024, eftersom du påstår detta så måste du veta siffrorna.

Notera att 60% av svenskarna är "Svenskar" enligt din etniska definition så siffror under 60% innebär att andelen etniska svenskar i Sverige faktiskt ökade.
Det här med statistik är uppenbarligen inte din starka sida, varsågod:
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utvandring-fran-sverige/#Fodelseland

Tyvärr är ju SCB:s statistik, som både FN och EU upprepat anmärkt på, bristfällig då uppgifter om etnicitet saknas. Vi får hålla till godo med födelseland Sverige.

Jag påminner ÅTER om frågorna som du hoppar över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.”
(FB) Expo guidar: Myten om folkutbytet (2025-11-28)
Citera
2025-12-03, 15:45
Medlem
Citat:
Så du håller med om att varje gång någon skriver "Sverige tar in 100.000 invandrare 2024" så ska man kommentera med "det stämmer inte, de är mest tyskar danskar". Då fortsätter jag med det.

Det blir väldigt underligt när du undervisar mig om danskar och finnar när jag har en finsk mamma. Problemet är tvärtom att du själv och dina föräldrar aldrig rört på er.

Jag vet precis vad det här är för tråd och jag fattar alla som skriver här. Det är en feelgood-tråd där man får vräka ur sig sin rasism som i grunden är uppbyggd antingen för att man bor illa med massor av störiga grannar från MENA. Eller motsatsen, att man bor i en liten svensk håla som man aldrig lämnat. Ni har aldrig tänkt tanken att det ska bli bättre, ni har ingen tåga i er utan trivs som offerkoftor och skriver ibland på FB.

Expo har större förtroende hos mig än du. Och då är jag ändå född i Danderyd och Höger sedan 5-årsåldern och hatar extrem-vänstern. Men jag hatar dumhet ännu mer.

Om du hatar dumhet så borde du ju hata dig själv, hahaha.

Tråden handlar om folkbytet i Sverige inte att man kan flytta runt eller ljuga om det som i ditt fall.
Citera
2025-12-03, 15:50
Medlem
Citat:
England har en helt annan situation, och jag har sett reportage på youtube att London hade 90% invånare födda i England år 1960 och år 2024 är 15% muslimer och 50% av nya elever är muslimer. När religionen byts i ett land eller en stor stad så är det nog ett Folkutbyte, det händer bara 1 på 500 år.

Englands invandring beror på totalt inkompetenta politiker som även har förstört ekonomin, energin, exporten m.m. Det kan gå så illa i Sverige, om inkompetens tar över de politiska partierna och då fungerar inte demokrati längre. Tur att SD finns och England saknar ett sådant parti, vi får se om Farage och Reform kan ändra på detta eller om han också är inkompetent.

Sverige har ju också problem med ekonomin och energipolitiken eller hur.
Vi är på väg ditt UK är nu det är det som den här tråden handlar om nämligen folkbytet och Expo:s lögner.
Citera
2025-12-03, 15:51
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det här med statistik är uppenbarligen inte din starka sida, varsågod:
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utvandring-fran-sverige/#Fodelseland

Tyvärr är ju SCB:s statistik, som både FN och EU upprepat anmärkt på, bristfällig då uppgifter om etnicitet saknas. Vi får hålla till godo med födelseland Sverige.

Jag påminner ÅTER om frågorna som du hoppar över: ”Bra, då kan du äntligen bli konkret och visa vad du menar med ”imbecill argumentation, hat, och slutade ljuga med fakta”. Jag ser fram mot dina argument och motiveringar.”
Jag kan siffrorna. Jag vill se att du kan siffrorna.

Mycket riktigt utvandrade 24805 födda i Sverige av 86449 totalt dvs 28%. Eftersom 80% av svenskar är födda i Sverige så ÖKADE andelen svensk-födda i Sverige under 2024 via utvandring. Alltså motsatsen till Folkutbyte 2024.

Prova igen, länka fakta som styrker att merparten av de utvandrade under 2024 var etniska svenskar.
Citera
2025-12-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Att man från SD först har försökt låtsas som att man tar avstånd från den högerextrema konspirationsteorin om ett folkutbyte och att man nu visar sig ha tagit den till sig och visar upp det i form av en fånig karta är långt mycket mer illa än att man trixar med statistik.

Statistiktrixandet och kartan tjänar som övertygande material för att få med sig fler i tron. De som ligger bakom dessa produktioner är redan troende. Vilka är dessa? Genom att det inte finns med namn i kartmaterialet eller en identifierad folkutbytestroende falang inom SD så får man kanske anta att hela SD ställer sig bakom detta.

Det är just tron och kravet på att hålla denna som är illa. Man ska tvingas in i en falsk verklighetsskildring om ett påstått pågående folkutbyte översett av judar. För SD som helhet är detta en återgång till gamla idéer. Vi ska förstås om vi behåller sans och vett avvisa tro som verktyg för att förstå världen.

Troende kräver att icke-troende respekterar tro. Inte sällan är det just de troendes tro som ska åtnjuta en stor mängd respekt. Men det finns inget som motiverar all denna respekt. Det är då som moralister och moralpoliser kommer med sina klena argument om hur de som inte tror är förtappade osv. Det handlar då inte längre om respekt, snarare är det lydnad.

Enklast är egentligen att kolla på rena fakta. Etniska svenskar har ökat med några hundratusen senaste 40 åren, Sverige har samtidigt växt från ca 7 miljoner till ca 10 miljoner.
Citera
2025-12-03, 15:57
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Sverige är tillsammans med Danmark högst belånande vad gäller privatpersoner i hela Europa. Våra kommuner går på knäna ekonomiskt.
Du begriper som vanligt ingenting det räcker inte att titta på statsskulden och BNP.
Den privata belåningen är hög för att Stockholm och Köpenhamn har några av världens högsta bostadspriser. Det är en liten klick svenskar som har lån och ca 50% bor helt obelånat inklusive mig själv och mina barn och släkt.

Bolån är privat tagna beslut som en land inte ska bry sig om, till skillnad från statsskulden som alla är ansvariga för. Därför ska du titta på statskulden och den är riktigt låg i Sverige plats 149:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_government_debt
Citera
2025-12-03, 16:03
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlMedKuken
Enklast är egentligen att kolla på rena fakta. Etniska svenskar har ökat med några hundratusen senaste 40 åren, Sverige har samtidigt växt från ca 7 miljoner till ca 10 miljoner.
Sveriges befolkning 1981 var 8.3M.

Hur får du det till att "etniska svenskar" bara ökat med några 100k på 40 år? Tvärtom har det fötts 80-100.000 barn varje år i Sverige.
Citera
2025-12-03, 16:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag kan siffrorna. Jag vill se att du kan siffrorna.

Mycket riktigt utvandrade 24805 födda i Sverige av 86449 totalt dvs 28%. Eftersom 80% av svenskar är födda i Sverige så ÖKADE andelen svensk-födda i Sverige under 2024 via utvandring. Alltså motsatsen till Folkutbyte 2024.

Prova igen, länka fakta som styrker att merparten av de utvandrade under 2024 var etniska svenskar.
Du är nästan ofattbart dum. Andelen med utländsk härkomst ökade 2024 till 35,4 % från 35,0 % 2023.
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/

Citera
2025-12-03, 16:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Om du hatar dumhet så borde du ju hata dig själv, hahaha.

Tråden handlar om folkbytet i Sverige inte att man kan flytta runt eller ljuga om det som i ditt fall.
Självhat och hat verkar vanligt i dessa sammanhang. Det finns skäl att påminna om vad Tobias Hübinette som var med och grundade Expo uttryckte:
Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!
https://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette
Citera
2025-12-03, 16:13
Medlem
Citat:
Sveriges befolkning 1981 var 8.3M.

Hur får du det till att "etniska svenskar" bara ökat med några 100k på 45 år? Tvärtom har det fötts 80-100.000 barn varje år i Sverige.

Du förstår fortfarande inte hur födelsetal fungerar. Sverige har legat under 2.1 sedan 1970 med få undantag. Detta betyder att befolkningen sjunker när dessa generationer börjar dö ut. Mellan år 1990-2000 började svenskar sjunka i antal istället för att växa då det tar ungefär en generation innan låga födelsetal sätts i effekt.

Just nu i dagsläget minskar etniska svenskar i antal varje år. Detta nummer kommer att öka när den sista generationen på 60 talet som faktiskt hade födelsetal över 2.1 börjar dö ut i större skala, vilket är inom en snar framtid.

Det är detta som regeringen inte alls bryr sig om och inte har satt in en enda åtgärd för att åtgärda, de vill att svenskar ska bytas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in