Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Om man tror att en grupp människor (oavsett vilka det är) har som mål och driver på att vita västerlänningar ska bytas ut mot mörkhyade från Mellanöstern och Afrika tror man på en konspirationsteori. Det är ordboksdefinitionen av vad en konspirationsteori är.
Om sen denna konspirationsteori är helt eller delvis sann ändrar inte faktumet att det i dagsläget är en konspirationsteori.
Nej, det är ingen konspirationsteori eftersom de gör det öppet. FN har publicerat officiella dokument om "Replacement Migration", för höge farao. Det är ingen konspiration utan officiell policy, som motiveras bland annat med en åldrande befolkning och (tidigare) kulturell berikning.
Om någon hävdar att de som helt öppet driver denna agenda i hemlighet har andra drivkrafter än de påstår, exempelvis att de vill utrota vita människor därför att de hatar oss eller ser oss som konkurrenter - och dessutom samarbetar med varandra i hemlighet och är införstådda med det hemliga syftet -
då är det en konspirationsteori.
För min del, och jag tillhör i det avseendet den överväldigande majoriteten av invandringskritiker, är jag tvärtom rätt säker på att syftet är precis vad de säger att det är, att uppnå vissa quick fixes för ekonomin, har idiotiska fantasier om kulturberikning, med mera. Alltså inget hat mot svenskar eller andra vita européer eller någon egentlig vilja att utrota oss via undanträngning och uppblandning, utan bara att anse vår framtida existens som folk oviktig.
Och det är ungefär lika relevant som att Stalin mördade och svalt ihjäl miljontals kulaker inte för att han hatade dem, utan för att de var i vägen för hans stora kommunistprojekt. Eller att Hitler lät mörda judar inte därför att han hatade dem, utan därför att de inte passade in i det samhälle han ville bygga.
"Ni förstår väl att de gör detta inte för att de vill utplåna svenskarna som folk, utan för att komma tillrätta med en obalans i ålderspyramiden och åstadkomma ett mångkulturellt samhälle" är inte en ursäkt. Och att peka på att de gör det helt öppet och kalla det ondska trots deras "goda" intentioner, är inte en konspirationsteori.