2025-12-03, 09:39
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om du inte tror på en hemlig plan, varför använder du dig av begrepp som är gemensamma för de som gör det?

Invandrarna som kommer hit har inte så mycket gemensamt politiskt.

En demokrati som försvagas mer och mer för varje dag är den amerikanska. Regimen där är uttalat fientlig till det som är grunden till det landets styrelseskick. Jag har svårt att se att hälften av väljarna där allihop ville att USA skulle bli en diktatur. Ett underligt vallöfte om att matpriserna skulle sänkas gavs och det fick många desperata väljare att rösta på den nuvarande totale idioten till president.
Har ganska stor respekt för dig efter alla år hör men snälla någon. Trump blev vald för att Kamela Harris var alternativet. Jag förstår det valet. The less of two evils. Nej ingen röstade för diktatur och jag tror nog herr Trump kommer lämna över skutan om tre år.
Citera
2025-12-03, 09:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
I förarbetena (SOU 1974:6) till proposition 1975:26 så finns det passager om hur barns och ungas attityder till mångkultur skulle påverkas. De skulle främjas att få en positiv attityd till mångkultur, bl.a. genom skolan. Föräldrarna var svårare att nå och därför skulle de ungas åsikter formas i en positiv riktning.

Redan på 70-talet fanns det rapporter om överrepresentation för vissa grupper inom grova brott. Det finns också inslag från nyheterna på 80-talet där såväl boende som socialtjänst samt poliser som varnade för utbyggnaden av Järvaområdet.

Dessutom så har det inte funnits ett folkligt stöd för denna omfattande migration (SOM-institutets mätningar sedan 90-talet).

Med tiden så har desto fler larmrapporter duggat tätt om islamism, terrorism, skenande kostnader, bristande integration m.m.

Likväl så har politikerna fortsatt på den inslagna vägen, givetvis av helt altruistiska skäl och naivitet...
Och folk gnäller på Trump. Är det något vi verkligen behöver så är det det. En man som bara kör över allt, skickar ut alla som inte ska vara här och hatar media. Snälla ge oss en sådan!
Citera
2025-12-03, 09:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Migrationskartan är en webbsida som är framtagen av Charlie Weimers från SD. Den har många brister i hur datat används. Den är dessutom SD-material, så det är propaganda.
Det fetade. Vad är det för ”många brister i hur datat används” som du menar?

Det är data från SCB som sammanställts för att visa hur det ser ut i Sverige och historiken sedan 2002. Det här är sådant som SCB och media borde visa på samma tydliga sätt.

Det du istället borde klaga på är att SCB:s data är så begränsad och undangömd. SCB skulle kunna ha mycket mer data gällande bland annat etnicitet (jämlikhetsdata) och lättare tillgänglig i sammanställningar och grafik. Utan adekvat data går det inte att dra meningsfulla slutsatser eller bedriva någon meningsfull forskning kring etnicitet och olika företeelser i samhället.

Både FN och EU har upprepat kritiserat Sverige för bristen på jämlikhetsdata.
Citera
2025-12-03, 10:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har förklarat vad en konspirationsteori är men det verkar inte du fatta.
Nej, du har upprepat dina svepande och ytliga åsikter och samtidigt visat att du inte bryr dig om eller förstår de svar du får. Att peka på verifierbara fakta och faktiska sammanhang och resonera utifrån det är INTE konspirationsteorier.

Jag har också gett artikeln i Expo, som tråden handlar om, som ett konkret exempel på vad många menar. Det finns till exempel samband mellan Expo och Bonnier som i sin tur har stor påverkan på svensk media. Media har i sin tur stor påverkan på folks åsikter och tankemönster. Utifrån sådan fakta går det att resonera och gräva vidare för att skapa en förståelse för vad som drivit fram samhällsutvecklingen. Förstår du?

Vi matades till exempel länge med information om att det inte finns någon koppling mellan etnicitet och brottslighet. En direkt lögn. Varför tror du att det gavs en sådan ensidig och felaktig bild av brottsligheten? Det här är bara ett exempel bland många.
Citera
2025-12-03, 10:16
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Du kanske ska börja med att analysera din omgivning där i din stad genom att betrakta de unga. De som kommer vara medelålders om 25-30 år. Tänk bort alla över 25. För det är där du ser framtiden. Ser du fortfarande en majoritet svenskar i den generationen? Kommer du fortfarande se en majoritet av svenskar föreslår jag att du tar en tur utanför din svenskbubbla. Sätt dig på tunnelbanan, bussen eller spårvagnen och åk runt till områden långt ifrån där du bor och jobbar så kommer du få se en annan verklighet. Så du slipper vara som Marie Antoinette som satt och pudrade peruken medan lander föll sönder någon mil bort från slottet.
Aha du lever 25 år i förväg medans jag lever i nuet.

Även om jag ser i framtiden så ser jag inte din dystropi. Det såg mörkt ut 2016 och tiggaråret är det värsta i mitt liv, jag bodde i Lund. Men Sverige kommer aldrig att göra om samma misstag en gång till under min levnad.

Och även om dystropin blir sann så flyttar jag bara till USA, Australien, Island, Yttre Hebriderna, vilket land som nu har en större stad som känns äkta och genuin. Det är där ditt grund-problem ligger, du vägrar flytta från Gagnef och din snöskoter.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 10:22.
Citera
2025-12-03, 10:20
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Det kommer att beviljas ungefär 90 000 stycken uppehållstillstånd i år. Tråden handlar inte om asylinvandring.

Läs mina tidigare inlägg där jag förklarar för dig hur och varför det om en inte alltför lång framtid kommer att vara över 50% i Sverige som är utlandsfödda eller har utrikes bakgrund enligt SD's definition.

Det är upp till dig om du tycker det är ett folkutbyte.
Alla dessa 90.000 utom 5000 asylanter är tillfälliga för t.ex studenter och upphör. Kanske att några studenter väljer att bo kvar i Sverige och det är ju bra i så fall.

Jag har berättat vad uppehållstillstånd är, att vi har lika många som lämnar som kommer in varje år så befolkningen växer inte i år, men du vägrar fatta. Du är lika dum som MENA.
Citera
2025-12-03, 10:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, du har upprepat dina svepande och ytliga åsikter och samtidigt visat att du inte bryr dig om eller förstår de svar du får. Att peka på verifierbara fakta och faktiska sammanhang och resonera utifrån det är INTE konspirationsteorier.

Jag har också gett artikeln i Expo, som tråden handlar om, som ett konkret exempel på vad många menar. Det finns till exempel samband mellan Expo och Bonnier som i sin tur har stor påverkan på svensk media. Media har i sin tur stor påverkan på folks åsikter och tankemönster. Utifrån sådan fakta går det att resonera och gräva vidare för att skapa en förståelse för vad som drivit fram samhällsutvecklingen. Förstår du?

Vi matades till exempel länge med information om att det inte finns någon koppling mellan etnicitet och brottslighet. En direkt lögn. Varför tror du att det gavs en sådan ensidig och felaktig bild av brottsligheten? Det här är bara ett exempel bland många.

Det är kul att du resonerar som en ordboksdefinition av en konspirationsteoretiker men fattar det inte själv.

Vad som är utmärkande för en konspirationsteori enligt wiki:

1. den bygger på ett selektivt urval av fakta, så kallad körsbärsplockning

2. fokus på bisaker eller ofullständigt utredda detaljer i syfte att skapa tvivel om helheten

3. specifika förövare pekas sällan ut och trovärdiga alternativa scenarier saknas

4. den bortser från den betydande roll som misstag, slump och inkompetens spelar i det verkliga livet
Citera
2025-12-03, 10:25
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Du är medveten om att dom där 38% heter zoran och georges och är inte ett dugg svenska?
De är svenskfödda av föräldrar som bor i Sverige.

Bara för du heter Nisse så är du mer värd? Vad tycker du om typiska barnnamn nuförtiden t.ex Tindra, Nova, Zen, Ajax, Hjördis, Gabriel. Måste reta dig till vansinne. Det känns kul att varje gång Zlatan rörde bollen och gjorde mål så satt du där irriterad.

Jag umgås troligen hellre med Muhammed än med dig, det är nog den trista sanningen. Du blev utkonkurrerad på hemmaplan av någon smartare.
Citera
2025-12-03, 10:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är kul att du resonerar som en ordboksdefinition av en konspirationsteoretiker men fattar det inte själv.

Vad som är utmärkande för en konspirationsteori enligt wiki:

1. den bygger på ett selektivt urval av fakta, så kallad körsbärsplockning

2. fokus på bisaker eller ofullständigt utredda detaljer i syfte att skapa tvivel om helheten

3. specifika förövare pekas sällan ut och trovärdiga alternativa scenarier saknas

4. den bortser från den betydande roll som misstag, slump och inkompetens spelar i det verkliga livet
Inget av det är uppfyllt i det som upprepat har förklarats för dig.
Citera
2025-12-03, 10:27
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Om man tror att en grupp människor (oavsett vilka det är) har som mål och driver på att vita västerlänningar ska bytas ut mot mörkhyade från Mellanöstern och Afrika tror man på en konspirationsteori. Det är ordboksdefinitionen av vad en konspirationsteori är.

Om sen denna konspirationsteori är helt eller delvis sann ändrar inte faktumet att det i dagsläget är en konspirationsteori.

Nej, det är ingen konspirationsteori eftersom de gör det öppet. FN har publicerat officiella dokument om "Replacement Migration", för höge farao. Det är ingen konspiration utan officiell policy, som motiveras bland annat med en åldrande befolkning och (tidigare) kulturell berikning.

Om någon hävdar att de som helt öppet driver denna agenda i hemlighet har andra drivkrafter än de påstår, exempelvis att de vill utrota vita människor därför att de hatar oss eller ser oss som konkurrenter - och dessutom samarbetar med varandra i hemlighet och är införstådda med det hemliga syftet - är det en konspirationsteori.

För min del, och jag tillhör i det avseendet den överväldigande majoriteten av invandringskritiker, är jag tvärtom rätt säker på att syftet är precis vad de säger att det är, att uppnå vissa quick fixes för ekonomin, har idiotiska fantasier om kulturberikning, med mera. Alltså inget hat mot svenskar eller andra vita européer eller någon egentlig vilja att utrota oss via undanträngning och uppblandning, utan bara att anse vår framtida existens som folk oviktig.

Och det är ungefär lika relevant som att Stalin mördade och svalt ihjäl miljontals kulaker inte för att han hatade dem, utan för att de var i vägen för hans stora kommunistprojekt. Eller att Hitler lät mörda judar inte därför att han hatade dem, utan därför att de inte passade in i det samhälle han ville bygga.

"Ni förstår väl att de gör detta inte för att de vill utplåna svenskarna som folk, utan för att komma tillrätta med en obalans i ålderspyramiden och åstadkomma ett mångkulturellt samhälle" är inte en ursäkt. Och att peka på att de gör det helt öppet och kalla det ondska trots deras "goda" intentioner, är inte en konspirationsteori.
Citera
2025-12-03, 10:29
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Efter allt ditt orerande och tjat efter dessa siffror så är detta det enda du har att säga om denna väldigt belysande statistik? En dubblering i flera kommuner. Var får du 47% i Botkyrka, 2000, ifrån? - de låg då på ca, 30% och har ökat till nästan 62%, 2025...

Vad du "tror" är skitsamma när du kan se siffrornas tydliga tendens... Jag litar mer på statistiken än din magkänsla...
Siffran "47% invandrare 2002" kommer från Botkyrka själv.
https://www.swedenstatistics.se/befolkning/botkyrka-kommun
Alla mina siffror kommer från nätet.
Citera
2025-12-03, 10:31
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Vad du påstår dig se med dina egna ögon går inte bara emot vad normala människor ser med sina egna ögon, utan också emot all tillgänglig statistik.

https://www.researchgate.net/publication/323890725_Population_projections_for_Sweden_Norway _Denmark_and_Finland_2015-2065

https://www.folkbladet.se/debatt/artikel/om-45-ar-ar-de-etniska-svenskarna-i-minoritet-i-sverige/rgqw68xl

https://tobiashubinette.wordpress.com/2020/04/09/sverige-demografi-icke-vita/

https://www.enrakhoger.se/p/nar-vanstern-pratar-om-folkutbytet

https://kulturbilder.wordpress.com/2021/04/19/etniska-svenskar-ar-snart-i-minoritet/

https://www.s-sanningen.com/befolkningsutbytet

https://www.pewresearch.org/religion/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

Som många andra redan påpekat går det helt enkelt inte att förneka folkutbytet år 2025 med mindre att man antingen är stenkorkad eller ljuger medvetet; antingen förnekar verkligheten, eller omdefinierar den.

Det sistnämnda är vad Expo gör - man konstruerar en definition av vad som skulle vara ett folkutbyte som i praktiken är så gott som omöjlig att uppnå, genom att bestämma att alla som flyttar till Sverige blir svenskar efter två generationer. Med den definitionen kan massinvandringen fortsätta i en takt som gör att den svenska befolkningen om 200 år till 95% har arabisk och afrikansk kultur, genetik, IQ-nivå, språk och fenotyp - utan att något folkutbyte anses ha ägt rum. Vilket gör denna omdefiniering till ett lögnaktigt och på alla sätt moraliskt förkastligt sätt att rättfärdiga ett mjukt folkmord.
Jag visste inte att det fanns så många rasistsajter och konspirationer, men det förklarar din hjärntvätt. Själv länkar jag fakta från SCB.

Du bör lämna din bubbla. Du mår inte bra av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in