2025-12-03, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hur kan reportern få ut sekretessbelagda papper, som JL äger sekretessen på?
Joakim har själv sagt att han har släppt alla sina papper i Varje sida räknas.
Citera
2025-12-03, 04:18
Bannlyst
Jag lyssnar på hans bok nu, han säger att nån vuxen människa har fingrat i hans rumpa, så även sexuella övergrepp bakas in i den eländiga barndomen.
Citera
2025-12-03, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hans bolag omsatte över 100 miljoner kronor förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Källa på att bolaget omsatte det, tack? Du kommer däremot inte kunna levera det. Idioti..

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Dokumentären ”Hatet” del 1 är källan. 100 miljoner i omsättning de senaste fem åren är vad som påstås:

https://www.svtplay.se/video/ja4ER9p/dokument-inifran-hatet/1-monstret

Patetiskt. Du skrev att han omsatta över 100 miljoner förra året, jag frågade dig om en källa på det.

Du levererade en källa på att han omsatte 100 miljoner de senaste fem åren tillsammans och försökte vrida det till att din lögn var rätt. Lägg av med sådant här, håll dig till fakta och sluta med lögner.
Citera
2025-12-03, 04:36
Medlem
anomaligns avatar
https://www.expressen.se/kronikorer/lat-attaarige-joakim-vara-svt/

Citat:
Det kallas privat tragedi, inte offentlig skandal, SVT.

En Expressenkrönikör rider till Jockiboys försvar och riktar stark kritik mot SVT. Hon menar att man ska låta bli att gräva i någon annans privata tragedi, oavsett om det finns risk att denna någon har ljugit ihop tragedin och tjänar miljoner på att mjölka den offentligt, och oavsett om lögnen drabbar någons anseende, eftersom missbrukarbarn ofta försvarar sina föräldrar och lider i det tysta, och att det är stort när någon vågar bryta tystnaden och berätta sanningen.

Problemet jag har med resonemanget i krönikan är att hon tycks se på det hela från ett fågelperspektiv, som en politisk fråga, eller PR-fråga, inte som ett verkligt fall där enskilda individers rättigheter, känslor, eller ens sanningen spelar någon roll. Har Jockiboys mamma lidit enorm publicitetsskada på grund av lögner: oväsentligt enligt krönikören. Denna privata tragedi, som Jockiboy gjort till offentlig angelägenhet och tjänat stora pengar på, den ska man inte titta närmare på, för den är privat.

Hon verkar bara fokusera på vad grävet gör för den allmänna bilden av barn till missbrukarföräldrar, och typ endast detta. Sanningen eller individers rätt till upprättelse är visst helt obetydligt.
Senast redigerad av anomalign 2025-12-03 kl. 04:38.
Citera
2025-12-03, 04:48
Medlem
vemedinmas avatar
Journalisten BGB var väl i blåsväder för dokumentären "att rädda ett barn" där saker vinklats och viktigt material inte visats...
Citera
2025-12-03, 05:05
Medlem
Jag har alltid tyckt om Jocke väldigt mycket som på något vis var en stor förebild. Jag hade dock ingen kännedom om boken och mamman. Blev helt förstummad och chockad när jag såg dokumentären idag!!! Trodde inte det var sant!

Vilket jävla svin han har varit mot sin mor (och övrig familj). Det är uppenbart att han ljugit. Nu faller allt på plats. Klart som fan att han ville rentvå sitt vidriga förflutna genom att skylla sådana hemskheter mot henne. Han SKYLLER IFRÅN SIG, VÄGRAR TA ANSVAR!! Kolla Bara i dokumentären när han skyller ifrån sig på Bonnier. Och varför får inte familjen berätta sin version i en dokumentär när HAN får göra det!? Bara hans desperata agerande med advokater och krav på 24 timmar säger OTROLIGT mycket!

Jag såg direkt på mamman när hon satte sig i soffan att hon verkar vara en väldigt kärleksfull person. Lilla mamman liksom hon har säkert inte varit en perfekt mamma, men vem har det!? Hon gjorde nog vad hon kunde och skönt att hon får upprättelse nu.

Tycker man borde starta en liten insamling till henne 🌷
Senast redigerad av sommarnatt90 2025-12-03 kl. 05:09.
Citera
2025-12-03, 05:14
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jag lyssnar på hans bok nu, han säger att nån vuxen människa har fingrat i hans rumpa, så även sexuella övergrepp bakas in i den eländiga barndomen.
Väldigt magstarkt uttalande med tanke på hans historik.

Alla som hängde på samma charterställen vet vilket svin han och den dömda barnvåldtäktsmannen Nemo var mot brudarna.

Man undrar ju hur många han hotat till tystnad, tror dokumentären kommer göra att flera av hans gamla brottsoffer kommer våga träda fram. Inte helt osannolikt att det kommer anmälningar i kölvattnet.
Citera
2025-12-03, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Ja, men ingen säger ju VARFÖR han blev utåtagerande. Är det inte där sanningen ligger? Ingen kommer med alternativa förklaringar till Jockes berättelser. Observationerna finns, men inget mer än så. Det är ju inget bevis på lögn att nån säger att anledningen han ger inte är sann. Det är inte ord mot ord. Det är Jockes berättelse om sin upplevelse mot familjens "det är lögn! The end."

Mamman var missbrukare. De är inte direkt kända för att vilja erkänna sin problematik och ta hjälp. Skönt att kunna skicka iväg sitt barn då istället för att ta itu med sitt beroende och erkänna att hon inte haft koll. Barnets beteende kanske stämmer in på hur ett barn till en missbrukare kan bete sig. Eller så ljuger han och är född manipulativ. Skönt att myndigheterna stoppade honom då när han var 8 och bestraffade honom genom att avlägsna honom från resten av familjen.

Angående resten av familjen. Det är en kärnfamilj. Jocke har inte samma pappa och har vuxit upp splittrad. Syskonen har säkert inte samma diagnoser som han. De har uppenbarligen helt olika upplevelser. Mamman kan också ha börjat må bättre när hon inte längre var ensam med allt och nu hade stöd av sin man. Så om de inte har sett det Jocke såg är det inte så konstigt. Såna familjehistorier hör man ju ofta.

En titt på dokumentären filmen "The Horse Boy" kanske upplyser om hur ett barn med svår autism ser ut i verkligheten.

Att skrika hysteriskt i 4-6 timmar inför blotta åsynen av verkligheten. Föräldrarna kan inte göra något. Vem skulle inte försöka lösa problemet med kontakt med vården?

YouTube: The Horse Boy - FULL DOCUMENTARY
Citera
2025-12-03, 05:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har aldrig brytt mig om denna människa och har inte läst hand bok eller sett hans filmer då ingen av de rubrikerna jag sett om honom har intresserat mig.
Nu tycks han iallafall ha gjort bort sig rejält och kanske äntligen så slipper vi se denna familj i rampljuset för all framtid.

Tycker synd om mamman och undrar varför hon väntat så länge som hon faktiskt gjort innan hon berättat sin historia.
Citera
2025-12-03, 05:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Du pröjsar ändå så dom är inte beroende av dig och vad du tycker.

Om många slutar titta på dem och röstar på ett parti som vill sluta finansiera dem gör de det.

Förutom Expressen har Lisa Magnusson på DN vett i skallen.

”Ingen kan säkert veta något om en barndom – utom de som var där
Samma sak med uppgifterna från barnpsykiatrin och socialtjänsten om att han ständigt var rädd för att hon skulle ta livet av sig. ”Men sedan ser jag att samma sak tydligen upprepas med fostermamman”, hörs reporterns röst – som om vi därmed kan avfärda allt som en pojkes hjärnspöken.
Men det kan vi ju inte, liksom det inte säger något att Joakim Lundell som liten skadade sig själv och andra, att han fått diagnoserna Aspergers och add, att han som vuxen varit uppmärksamhetstörstande, gränslös och destruktiv.
”Skenhängning, elstötar, monsterinsekter, missbruksutlösta vanföreställningar – allt det som Joakim så målande berättat om. Ingenstans finns det beskrivet”, säger reportern. ”Men när jag läst vet jag också vad allt handlade om egentligen.”

Fast det gör han inte. Ingen kan säkert veta något om en barndom – utom de som var där. Och till dem ska vi lyssna varsamt.”

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-joakim-lundell-anklagas-for-att-ljuga-om-sin-hemska-uppvaxt-men-svt-har-ju-inga-bevis /

Gör inte SVT reality som döms ut av psykologer och kallas sadism av professorer inom sociologi, mörkar övergrepp inom egenproducerade såpan, postar antisemitism på årsdagen av Hamas pogrom; så producerar de en ”dokumentär” om en kille från en utsatt socioekonomisk bakgrund; samhällets mest utsatta socioekonomiska bakgrund, där de effektivt skrämmer alla barn och vuxna överlevare som utsätts/har utsatts för övergrepp - från att någonsin prata öppet om det nu.

Finns det något parti som menar allvar med att sluta finansiera SVT så har ni min och mångas röst.
Citera
2025-12-03, 06:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Vad är det som får dig att tro mest på Jockes historia?

Jocke hävdar att det finns bevis för allting han påstått i sina soc-papper - Bo-Göran Bodin hävdar att det inte stämmer. Sedan är det Jacke, Chrippa, morsan och låtsasfarsan (+ den extra farmorn) ord som står mot Jockes ord. Finns det någonting konkret som styrker att Jocke som är mest trovärdig här?

Kanske att jag har egen erfarenhet och stor kunskap om att detta inte alls är unikt överhuvudtaget utan snarare en regel i varenda fall med våld, övergrepp och missbruk.
De narcissistiska föräldrarna erkänner för fan inte och de andra syskonen som inte är svarta fåret och den ensamma sanningssägaren, skyddar den narcissistiska föräldern.

Oavsett om det handlar om Woody Allen, Prince Andrew, Diddy, Johnny Depp, Anna Wahlgren, Måns Zelmerlöw, Donald Trump osv. så förnekar de allihop och har anhöriga och vänner på sin sida.
Dessutom är det kända fakta att inte socialtjänsten skriver upp ett barns liv och privata upplevelser i journaler, journaler i sig är ofta ett övergrepp och oetiska, det hade du också vetat om du var insatt.

Det är uppenbart att alla som resonerar som du inte vet vad Jocke pratat om.
Du är priviligerad.
Citera
2025-12-03, 06:02
Medlem
Hur kommer det sig att både Chrippa och Jacke umgåtts och varit vänner med Joakim i perioder efter att boken släpptes? Jag menar, hade någon hängt ut min mamma och andra i min närhet på det sättet i offentlighet och jag visste att det inte va sant, så hade jag ju aldrig velat ha med den personen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in