2025-12-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Första avsnittet av Dokument Inifrån: Monster var väldigt intressant. Jag minns Jockeboy från den där dokusåpan (Kungarna av [någonting]), fast det var typ tjugo år sen. Inte för att han egentligen var en minnesvärd person, utan för att han var gränslös och "prankade" de andra genom att bajsa i den gemensamma poolen. Sen dess har jag bara sett namnet lite här och var och inte reflekterat över det. Jag hade ingen aning att han var så otroligt känd och populär.

Att han ljuger om att den påstådda vanvården och misshandeln finns dokumenterad, det står klart. Men frågan är varför. Det är intressant att liknande typer av misshandel som han anklagade sin mamma för att utföra på honom, har observerats av flera att han utsatt sig själv för, som sticka sig själv i fötterna med nålar osv.

Frågan är om han ljuger med flit. Om han faktiskt är så otroligt rutten att han pissar på sin mamma och sen kastar henne under bussen för att boosta sin nya vändning i karriären (från typ den glada clownen till den ledsna), eller om han på något vis genuint tror detta själv, om han pga alkoholdelirium, cannabispsykos eller hjälp från någon ur den gamla skolans psykoanalytiker att gräva upp "bortträngda minnen" och blandar ihop känslor han minns, med vad som faktiskt hände.

(Det kan förstås inte heller uteslutas att det faktiskt har hänt så som han säger, och han bara rört till det med påståenden om källor, att han pga koncentrationssvårigheterna mest har chansat att misshandeln fanns dokumenterad i pappren, eftersom han har så mycket myror i benen att han inte kan sitta still länge nog att läsa mer än någon sida åt gången. Själv är jag mycket skeptisk, men man kan aldrig vara säker.)

Själv lutar jag åt att han är narcissist och gravt personlighetsstörd, en otäck typ, typ som en cancer i en social sfär, som bara växer och tar över och kväver allt. Fast det baserar jag nog till hög grad på känslan jag fick av hans blick när han satt och ljög om dokumentationen i de olika tv-sofforna.
Detta är en klassisk introvert psykopat. De överlever på pityplays och sobstories och är i mitt tycke den värsta formen av psykopati då man faktiskt känner empati för dem. Läs min post om saken.
Citera
2025-12-03, 01:14
Medlem
precixs avatar
De som försvarar Jocke:
Hans följare. Människor som kollat på hans program, läst hans bok och lyssnat på hans sommarprat. Dessa krigare som han delar i sin IG-story.

De som inte försvarar Jocke:
Resten. De som aldrig hört talas om honom men känner stanken. De som sett något avsnitt eller läst någon artikel. Hans familj.

Slutsats:
Kulten är hjärntvättad.
Citera
2025-12-03, 01:15
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Det verkar inte finnas nåt konkret från nåt håll. Soc-pappren radar bara upp tecken på problem och ohälsa och går inte djupare in på det än så. Mamman verkar inte heller ha några förklaringar till Jockes beteenden. Jocke själv fyller i anledningen till varför han betedde sig på vissa sätt. Jag har såklart ingen aning om vad sanningen är, men har väldigt svårt att tro att ett barn ger tecken på att må så dåligt utan att det finns anledningar till det. Jag får inte ihop det på nåt annat sätt. Ett barn som mår bra är inte otröstligt, rädd för att bli övergiven, sticker sig med nålar, ritar våldsamma teckningar, är utåtagerande mot syskon, placeras på psyk (8 år!) och i fosterfamilj etc. Det i sig är väl rätt tydligt att nåt inte står rätt till. Sen står det ord mot ord om vad som egentligen hände där hemma. Men är det inte märkligt att mamman inte har nån förklaring till varför Jocke mådde så dåligt. Det finns många barn med diagnoser, men det låter ju jättekonstigt att de skulle blir så högljudda i sina s k symptom om de blev väl omhändertagna hemma.

Så i slutändan, det finns ingenting konkret som gör att du tror mer på Jockes ord än på Jacke, Chrippa, mamman och extrafarsan? Men ändå väljer du att tro på Jockes ord? Det finns ju i soc-papperna förklarat att han blev bortlämnad till fosterfamilj, han var utåtagerande mot sina andra syskon och morsan klarade inte av att hantera honom längre. Det var åtminstone den förklaring som Bo-Göran Bodin gav i SVT-dokumentären.
Citera
2025-12-03, 01:16
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Det verkar inte finnas nåt konkret från nåt håll. Soc-pappren radar bara upp tecken på problem och ohälsa och går inte djupare in på det än så. Mamman verkar inte heller ha några förklaringar till Jockes beteenden. Jocke själv fyller i anledningen till varför han betedde sig på vissa sätt. Jag har såklart ingen aning om vad sanningen är, men har väldigt svårt att tro att ett barn ger tecken på att må så dåligt utan att det finns anledningar till det. Jag får inte ihop det på nåt annat sätt. Ett barn som mår bra är inte otröstligt, rädd för att bli övergiven, sticker sig med nålar, ritar våldsamma teckningar, är utåtagerande mot syskon, placeras på psyk (8 år!) och i fosterfamilj etc. Det i sig är väl rätt tydligt att nåt inte står rätt till. Sen står det ord mot ord om vad som egentligen hände där hemma. Men är det inte märkligt att mamman inte har nån förklaring till varför Jocke mådde så dåligt. Det finns många barn med diagnoser, men det låter ju jättekonstigt att de skulle blir så högljudda i sina s k symptom om de blev väl omhändertagna hemma.

Inte så lätt för mamman att ha en "förklaring". Det kan ju vara en fysiologisk förklaring, alltså ett fel i hjärnan.
Varför skulle en outbildad ung kvinna besitta kunskap inom psykiatri och ha en förklaring till hennes sons psykiska sjukdom? Samtidigt som hon har tre andra ungar att ta hand om?

Tröttsamt med allt trams nu.
- Jocke hävdade att bevis fanns i pappren vad gällde händelser han skrev i boken 32 år gammal.
Men det finns inga bevis i pappren. Om det finns papper med bevis varför kan då Jocke inte visa dem?

- Varför tycks han haft god kontakt med sin mor fram till 2016-2017 och som en blixt från klar himmel helt plötsligt lansera en bok om hur hon har torterat honom?
Varför lanserar man en bok med grova anklagelser mot sin egen mamma utan att ens försöka reda ut det intern innan? Varför sammanfaller det i tiden med byggandet av varumärket Lundell?

Om berättelser om övergrepp alltid accepterades utan minsta granskning, oavsett dokumentation, riskerar det att urvattna betydelsen av verkliga, dokumenterade fall. Granskning upprätthåller att anklagelser kräver underlag. Om vi låter alla obekräftade berättelser bli sanningar, försvagas skyddet för faktisk utsatta barn.
Citera
2025-12-03, 01:24
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:

Chrippa sa ju sanningen under första drevet 2017.
Han sa att Jocke är en fullblodad psykopat som skar sig smetade blod på väggarna i hans mors hus, och då beslutade modern att Jocke behövde vara där han kan få hjälp.
Citera
2025-12-03, 01:30
Medlem
kukflashs avatar
De som försvarar Jockiboi är hans white-trash fans. Den typen av folk som blir lurad av hans fejkade pranks och showen Spökjakt. Lättlurade idioter.

Jockiboi säger att alla bevis finns i pappren från socialen och BUP. Men ingenting styrker det han påstår. Utöver detta så är alla i familjen överens om att man haft en bra uppväxt, den enda som inte håller med är psykiskt sjuk och har diagnoser. Fullt möjligt att han haft vanföreställningar eller tolkat situationer på helt andra sätt än hur verkligheten ser ut.

Men snart kommer väl någon av hans korkade följare ”Men Jocke upplevde detta, och då måste det vara sant!!! Oavsett om det skedde i hans fantasi eller inte!”

Problemet är att han har ljugit och dessutom hängt ut sin mamma för hela svenska folket och dessutom fått med sig lata journalister som hakat på drevet utan research.
Citera
2025-12-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
De som försvarar Jocke:
Hans följare. Människor som kollat på hans program, läst hans bok och lyssnat på hans sommarprat. Dessa krigare som han delar i sin IG-story.

De som inte försvarar Jocke:
Resten. De som aldrig hört talas om honom men känner stanken. De som sett något avsnitt eller läst någon artikel. Hans familj.

Slutsats:
Kulten är hjärntvättad.

Exakt så! Du är inte bara vettig men otrolig på att kortfattat sammanfatta hela den här soppan. Well done!
Citera
2025-12-03, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
De som försvarar Jockiboi är hans white-trash fans. Den typen av folk som blir lurad av hans fejkade pranks och showen Spökjakt. Lättlurade idioter.

Jockiboi säger att alla bevis finns i pappren från socialen och BUP. Men ingenting styrker det han påstår. Utöver detta så är alla i familjen överens om att man haft en bra uppväxt, den enda som inte håller med är psykiskt sjuk och har diagnoser. Fullt möjligt att han haft vanföreställningar eller tolkat situationer på helt andra sätt än hur verkligheten ser ut.

Men snart kommer väl någon av hans korkade följare ”Men Jocke upplevde detta, och då måste det vara sant!!! Oavsett om det skedde i hans fantasi eller inte!”

Problemet är att han har ljugit och dessutom hängt ut sin mamma för hela svenska folket och dessutom fått med sig lata journalister som hakat på drevet utan research.
Bra analys!

Media ältar fortfarande det här. Är det verkligen så viktigt?

Kul att diskutera, men knappast så viktigt att man måste se det varje gång man besöker deras hemsida.
Citera
2025-12-03, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Så i slutändan, det finns ingenting konkret som gör att du tror mer på Jockes ord än på Jacke, Chrippa, mamman och extrafarsan? Men ändå väljer du att tro på Jockes ord? Det finns ju i soc-papperna förklarat att han blev bortlämnad till fosterfamilj, han var utåtagerande mot sina andra syskon och morsan klarade inte av att hantera honom längre. Det var åtminstone den förklaring som Bo-Göran Bodin gav i SVT-dokumentären.

Ja, men ingen säger ju VARFÖR han blev utåtagerande. Är det inte där sanningen ligger? Ingen kommer med alternativa förklaringar till Jockes berättelser. Observationerna finns, men inget mer än så. Det är ju inget bevis på lögn att nån säger att anledningen han ger inte är sann. Det är inte ord mot ord. Det är Jockes berättelse om sin upplevelse mot familjens "det är lögn! The end."

Mamman var missbrukare. De är inte direkt kända för att vilja erkänna sin problematik och ta hjälp. Skönt att kunna skicka iväg sitt barn då istället för att ta itu med sitt beroende och erkänna att hon inte haft koll. Barnets beteende kanske stämmer in på hur ett barn till en missbrukare kan bete sig. Eller så ljuger han och är född manipulativ. Skönt att myndigheterna stoppade honom då när han var 8 och bestraffade honom genom att avlägsna honom från resten av familjen.

Angående resten av familjen. Det är en kärnfamilj. Jocke har inte samma pappa och har vuxit upp splittrad. Syskonen har säkert inte samma diagnoser som han. De har uppenbarligen helt olika upplevelser. Mamman kan också ha börjat må bättre när hon inte längre var ensam med allt och nu hade stöd av sin man. Så om de inte har sett det Jocke såg är det inte så konstigt. Såna familjehistorier hör man ju ofta.
Citera
2025-12-03, 01:41
Medlem
Antipats avatar
Jag har lyckats missa den här snubben hela livet fram tills idag. Jo, jag har sett rubriker så jag känner igen namnet och vet att han är nått trash från youtube. Visste inte att var med i traditionell TV.
Anyway, såg svt-dokumentären, och trots att jag är helt blank och har varken sett tv4s dokumentär eller känt till boken så... SVT imponerar inte. Eller familjen gör inte det. Det enda som är otvetydigt är att familjen gjorde sig av med honom när han var åtta år. Klart han blev fucked-up. Och klart att han har rätt till en hel del frihet i sitt sätt att beskriva sin barndom. Faktum är att han har rätt i det han säger på slutet, det är tv4 och Bonnier som borde haft betänkligheter. Vilket nog också verkar vara det SVT spårar in på i nästa avsnitt. Då blir det mer relevant granskning och samhällskritik. För mamman väcker inte sympati nog om hon ställs mot den bortstötta sonen, det kan inte vara det som är den riktiga storyn.
Citera
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Chrippa sa ju sanningen under första drevet 2017.
Han sa att Jocke är en fullblodad psykopat som skar sig smetade blod på väggarna i hans mors hus, och då beslutade modern att Jocke behövde vara där han kan få hjälp.

Fast chrippa ljuger så mkt att tungan blir svart. Jocke har problem, det är uppenbart. Tkr att människan har väldigt konstiga argument. När det gäller hans barndom så tror jag utan tvivel att den var trasig och att morsan var värdelös. Men till vilken grad? Han har genom åren haft tendenser att gå extremt hårt emot personer som inte är på hans sida/han ogillar.

Men med det sagt, chrippa är helt bombad. Övertygad om att han han ngt fel i huvudet. Halvmongo eller ngt. Den människan borde ha begränsad tillgång till internet. Är faktiskt förvånad över att han ens vet hur man skriver in ett användarnamn på Instagram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Inte så lätt för mamman att ha en "förklaring". Det kan ju vara en fysiologisk förklaring, alltså ett fel i hjärnan.
Varför skulle en outbildad ung kvinna besitta kunskap inom psykiatri och ha en förklaring till hennes sons psykiska sjukdom? Samtidigt som hon har tre andra ungar att ta hand om?

Tröttsamt med allt trams nu.
- Jocke hävdade att bevis fanns i pappren vad gällde händelser han skrev i boken 32 år gammal.
Men det finns inga bevis i pappren. Om det finns papper med bevis varför kan då Jocke inte visa dem?

- Varför tycks han haft god kontakt med sin mor fram till 2016-2017 och som en blixt från klar himmel helt plötsligt lansera en bok om hur hon har torterat honom?
Varför lanserar man en bok med grova anklagelser mot sin egen mamma utan att ens försöka reda ut det intern innan? Varför sammanfaller det i tiden med byggandet av varumärket Lundell?

Om berättelser om övergrepp alltid accepterades utan minsta granskning, oavsett dokumentation, riskerar det att urvattna betydelsen av verkliga, dokumenterade fall. Granskning upprätthåller att anklagelser kräver underlag. Om vi låter alla obekräftade berättelser bli sanningar, försvagas skyddet för faktisk utsatta barn.

Helt rimliga frågor. Mycket är konstigt. Från alla håll. Och ingen är nog helt oskyldig. Jag hoppas myndigheterna är bättre idag på att dokumentera än vad de var på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in