2025-12-02, 22:52
Medlem
1procentares avatar
Kommer nog mer i de andra delarna. Jocke kommer göra allt för att förvränga o ljuga för sin sekt. Bara ja-sägare som han samlat på sig genom åren. Skönt att han äntligen granskas. Han har väl hotat halva Utube Sverige back in the days också. Alla som gick emot honom. Monster
Citera
2025-12-02, 22:52
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Är det något sociopater gärna tar till när de inte kan skylla på andra så är det just offerkortet.

Han älskar offerrollen hans bästa kort han kört med. Riktig sociopat
Citera
2025-12-02, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag har inte sett mycket av JL förutom något avsnitt av den där dokusåpan från Tylösand, antar att jag inte är målgruppen.

Men vad är grejen? Bara för att det inte står exakt i journalen att hans mamma hotade att ta livet innan han fick ett sådant hysteriskt utbrott att han fick läggas in på psyk så har det garanterat inte hänt?

För att hennes missbruk inte finns dokumenterat innan han åkte till fosterfamilj så är det omöjligt att hon missbrukade? Hon hade väl smärtstillande utskrivet innan dess?

Jag har svårt att hitta någon ”smoking gun” som skjuter hans historia i sank, det är klart att han kan ha överdrivit eller haft grumliga minnesbilder, han var ju trots allt bara åtta år. Men att en mor och styvfar som känner sådan otrolig kärlek för honom skickar iväg honom till en fosterfamilj och missbruk upptäcks något år efteråt gör att lite varningsklockor börjar ringa.

Eller har jag missat något? Jag är inte helt insatt i alla turer kring det här.

Du argumenterar som Jocke. Stämmer inte detaljerna hänvisar man till helheten,"Hans historia", men har detaljerna aldrig existerat kan man inte dra några växlar av dem heller.
Jag skulle snarare säga att det oftast är precis tvärtom - om man upptäcker att en detalj inte stämmer så talar mycket för att väldigt många andra detaljer inte stämmer heller, och helheten kan man skita i .
Citera
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Några reflektioner efter att ha sett avsnitt 1: mamman känns trovärdig, yngsta brorsan känns trovärdig, bonus-farmor känns trovärdig. Även Chrippa känns trovärdig men där kan det finnas anledningar att ta hans ord vad det än gäller med en nypa salt. Bonuspappan känns trovärdig men ger lite alkisvibbar.

Klippen från alla Jockes intervjuer där han nästan leende pratar om ”monstret” - han njuter av uppmärksamheten. Hm.

Jockes reaktion - att skylla på förläggaren när faktaunderlaget för Jockes påståenden brister… big red flag.

Mitt intryck är att det ligger en hel hundkyrkogård här. Jag tror inte alls att Jockes berättelse är sann.

Alternativen är:
Jocke är en sociopat som hittat på allt för att tjäna pengar, gå ansvarsfri från tidigare idiotier och samtidigt få trycka till morsan, som han bär agg mot. I så fall är han en totalt samvetslös och gränslös människa. Det stämmer faktiskt bättre med vad journalerna säger.

Jocke har falska minnen och tror att dessa händelser faktiskt har inträffat. Kan han ha skadat hjärnan av knark så till den grad att han kan ha skapat illusioner som han själv tror på?

Jag tror dock att det handlar mycket om att tvätta bort idiot-stämpeln och bli pånyttfödd som ett offer istället. Och eftersom hans tidigare idioti var gigantisk krävdes att ett ohyggligt monster hade skapat den. Det räckte inte med en mamma som var lite försumlig, eller missbrukare eller liknande. Nej, ett monster som stacks med nålar och utförde eltortyr.

Jag tror sanningen är någonstans mitt emellan, att Jocke har haft en tuff uppväxt samtidigt som han överdrivit olika händelser i boken. Det kanske finns ett visst belägg för t.ex. nålarna, men inte på det sättet som Jocke själv berättat om i boken.

Jag tycker att bollen ligger på Jockes planhalva - var är bevisen i soc-papperna? Han hänvisar till dom som bevis hela tiden, det är bara att presentera bevis från sina soc-papper. Gissar att det kommer en 1-2h lång video på Anjos kanal snart där han ska försöka överbevisa Bo-Göran Bodins påståenden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Ja jag höjde väldigt på ögonbrynen när Joakim menade på att Bonnier och TV4 hade fulla ansvaret för att Joakim spred dessa påståenden om sin mamma. Han ville inte ta ansvar för varken boken eller dokumentären. Är det lite psykopat/sociopat?

Han menade nog rent juridiskt, frågan är om han inte har rätt också i det.
Citera
2025-12-02, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jockes brorsa Chrippa la ut en bra video om dokumentären, det kommer tydligen blir mer åka av i del 2 och 3.

https://m.youtube.com/watch?v=VresMJ0ESO8
En lite intressant grej som framkommer i denna video är att Chrippa påstår att när Joakim ljuger så håller han på med munnen.

Noterar man Joakim i dokumentären exempelvis när han blir konfronterad mot slutet så håller han på väldigt mycket med munnen.
Citera
2025-12-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Ja jag höjde väldigt på ögonbrynen när Joakim menade på att Bonnier och TV4 hade fulla ansvaret för att Joakim spred dessa påståenden om sin mamma. Han ville inte ta ansvar för varken boken eller dokumentären. Är det lite psykopat/sociopat?
Det var en vääldigt märklig reaktion. Det är Jocke som har påstått att allt han påstår finns dokumenterat i journalerna, inte förläggaren.
Citera
2025-12-02, 22:58
Medlem
Fy fan hur mer man får reda på om denna dokumentären hur mer äcklas man kraftigt riktigt av det sönder tatuerade/opererade aset Jockeboi.
Han sitter ju och öppet bekräftar att allt är bara påhitt. Inget av allt det där har hänt, han är så game over så att klockorna stannar.

Hoppas aldrig någon någonsin intervjuar fanskapet igen. Hoppas han får sitta tyst och med all rätt hatad i Anjos före detta äckliga hyreshus och dricka sin jävla Cola light och äta snabbmakaroner och jaga spöken i sin ensamma ensamhet resten av sitt känna inga känslor liv.
Citera
2025-12-02, 22:58
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Nej men SVT ville få honom att framstå som en känslokall person.
Men snälla, vi har sett honom fejkböla nog många gånger. Att han är missnöjd för att det inte togs med handlar BARA om en sak.
Han vill ha igång alla sina galna följare så dom ska göra horhus på insta åt honom.
Citera
2025-12-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Inte sett tylösand heller men låter sinnessjukt.

Vill även minnas att på sin tidigare blogg köpte en dmmsugare av exklusiv modell och knullade den. Akten efterföljdes av en recension, vilken kreatör ändå.

Naturligtvis är det hans stackars morsa som är anledningen till att han våldtar en stackars försvarslös Dyson.

Kanske finns inlägget kvar men han lär väl tagit bort allt sånt ”content” nuförtiden.

Kungarna av tylösand var ganska extremt och han var värst tillsammans den där andre patetiske Kapten Nemo. Hans efterföljande blogg var helt gränslös.

Har inte sett ett enda klipp från hans kanal. Antar att det är riktigt get-piss.
Citera
2025-12-02, 23:00
Medlem
Det folk inte fattar är ju att det finns en anledning till att det här var början på dokumentären.
Det som kommer visas i kommande delar är att Joakim i vuxen ålder påstår saker utan belägg och utifrån detta bedriver drev emot människor han anser gjort honom en offörätt. Man kommer kunna visa att det här är ett mönster som Joakim haft under större delen av hans liv.
Citera
2025-12-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Han menade nog rent juridiskt, frågan är om han inte har rätt också i det.

Tror inte det, Jocke menade ansvaret. Han är så störd så han tror att någon annan är ansvarig för hans egna lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in