Citat:
Ursprungligen postat av
Horsemackan
De flesta som har varit med om hemska saker under barndomen brukar inte prata så som han har gör om sitt liv, det är så jävla dåligt att göra sådant och samtidigt vara nån slags Youtube-förebild för yngre i Sverige.
Att han tjänat pengar på allting gör det hela mycket värre.
Tack för att du sätter orden så otroligt rätt. Jag har aldrig följt någon av dessa personer i denna familj. Men, jag har däremot sett klipp och utspel i diverse medier och på YT genom åren. Jag är alltså inget fan av varken Joakim eller hans bröder. När jag läste att denna dokumentären skulle släppas valde jag nu att se den, och den är ju helt fantastiskt bra? Förstår inte alla sjuka människor är totalt manipulerade av Joakim Lundell när han uppenbart inte är frisk och totalt sinnessjuk.
Jag växte upp i barnhem, fosterhem och med en dysfunktionell mamma och pappa. Jag har full förståelse för att mina biologiska föräldrar hade sina svårigheter som människor med svårt missbruk, och att jag hade otroligt otur att hamna i en fruktansvärd fosterfamilj. Inte i min vildaste fantasi kan jag föreställa mig att varken som okänd eller som sveriges största kreatör svartmåla och berätta om mina ibland starka minnen, och ibland vaga i offentligheten. Det liksom existerar inte i min värld.
Det är en sak att vissa av oss som växt upp med mycket trauman har blivit duktiga på att tala, kommunicera och faktisk också ljuga. Den sistnämnda är jag inte alls stolt över, det är en sida jag skäms över att jag är bra på. Tyvärr är det något man bär med sig från barndomen att lära sig att ljuga, som barn oskyldigt för att antingen skydda sina föräldrar, för att få uppmärksamhet av vuxna och bli sedd som människa. Om man inte förstår det i vuxen ålder att det är skadligt och att man faktisk kan utsätta andra människor ganska brutalt med den egenskapen så är man inte helt frisk. Att istället använda den för att manipulera, bli kändis och tjäna miljontals kroner är så vidrigt att jag seriöst varit förbannad sedan jag såg avsnittet.