2025-12-02, 22:29
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Kul att Gry säger att hon i praktiken inte gillar Alexandra Pascalidou som person.
Citera
2025-12-02, 22:34
Medlem
Och där visade Alexandra sitt vidriga, äkta jag.
Tyvärr är hon ju perfekt att behålla nu så vi får dras med hennes vidriga attityd ett tag till!
Citera
2025-12-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Kul att Gry säger att hon i praktiken inte gillar Alexandra Pascalidou som person.
När gjorde hon det?
Citera
2025-12-02, 22:40
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Nä, Gry sa att de är olika som personer, inte att hon inte gillar Alexandra.
Citera
2025-12-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Jag tvivlar faktiskt på det. I så fall de ju kastat Ahmed under bussen som trots allt frivilligt gick med på att stå på listan. Det känns som något de borde ha tydliggjort i förväg om den fanns en sån risk att bli avslöjad.

Tror däremot att produktionen förväntade sig mer konflikt om vem som skulle stå på listan i konklaven. Det var perfekt upplagt för krig eftersom de var så oense sist

Tror att du har rätt. Känns lite väl om det avslöjas av Gago, vid frukosten till exempel. Det vore faktiskt att kasta förrädarna under bussen, helt rätt.
Citera
2025-12-02, 23:02
Medlem
Gry blev förvisad..som förväntat.

De trogna är all over the place med sina kassa utröstningar.Ingen som egentligen drar några slutsatser från de upprepade misslyckandena och jag skulle tro att historien upprepar sig nästa vecka.

8 kvar,varav man på förhand vet minst 2 stycken är förrädare.Det borde stå klart,vid liten eftertanke..att förrädarna gått under radarn ända sedan dag 1.Från detta går det att dra vissa slutsatser kan man tycka.
Det borde handla om personer som gått under radarn,antagligen så har de knappt fått några röster alls vid runda bordet.Utifrån detta är det sedan bara att kika vidare på vilka det kan handla om..Ahmed,Cleo,Malick i första hand.Tvärdumma Pascalidou framstår ju som ärketrogen och Malou likaså.

Om jag var trogen så skulle jag nu lierat mig med individ jag misstänker är förrädare.Det skulle minska chanserna att man blir mördad.Skulle de trogna tänka igenom hela situationen så finns Matildas och Ahmeds incidenter där..båda i sammanhang med att annan förrädare röstas bort..men så långt tänker de inte utan istället blir det "magkänsla" och annat ovidkommande trams som får gälla,med samma slutresultat gång efter annan gång.

Jag tror att Birro eller Malik försvinner via sur zipp vin.Om så sker finns endast två förrädare samt Cleo kvar under radarn och utifrån detta ett bra tillfälle att tänka över allt som hänt.

Tycker att Matilda förtjänar att vinna.Är hon smart så kastar hon Ahmed under bussen vid tillfälle för att på så sätt plocka hem vinstpotten själv.
Citera
2025-12-02, 23:06
Medlem
Det känns inte som om att ha ett högt iq är vad som är mest avgörande i det här programmet. Kolla bara på Johannes och Janina. Gry var ju helt klart den skarpaste och det handlar nog mer om att hon verkar vara väldigt bra på att läsa av människor, man behöver social intelligens helt enkelt.
Citera
2025-12-02, 23:13
Medlem
kukflashs avatar
Alexandra är som vanligt - helt vidrig. Hon är narcissist ut i fingerspetsarna.
Citera
2025-12-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Sa han inte att en förrädare måste vara med på listan?

Jo, så har det väl alltid varit i varje säsong att när några blir utvalda som idag så är det alltid en förrädare, så de uppmärksamma borde kunna lista ut att långa svarta killen är utvald två gånger, precis som han var rädd för.

Vad händer om förrädaren måste dricka giftet? Dvs de andra tar vinet så återstår bara giftet, eller kan de välja samma bägare?
Citera
2025-12-02, 23:27
Medlem
Alexandra säger att dramat kommer bara att öka i kommande avsnitt. Antar att det är när folk kanske väljer att rösta på henne
Citera
2025-12-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
8 kvar,varav man på förhand vet minst 2 stycken är förrädare.Det borde stå klart,vid liten eftertanke..att förrädarna gått under radarn ända sedan dag 1.Från detta går det att dra vissa slutsatser kan man tycka.
Säger inte emot dig utan är mer nyfiken, hur ska de trogna kunna veta detta? Det hade väl lika gärna kunnat vara Tom & Alexandra som är förrädare, som i dagens avsnitt var drivande/insyltade i en kupp kring att massrösta på Gry. Om jag som trogen var minsta lilla misstänksam mot någon av dem hade jag lätt kunnat se detta som ytterligare ett ”bevis” på att de är förrädare och försöker få ut trogna. Tror att man som tittare tycker att det är mycket mer uppenbart än vad det faktiskt är.

Förövrigt tycker jag att hela grejen med vinet idag är spännande.
1. Kommer de trogna få reda på att en förrädare var där? Förmodligen inte då det verkligen hade varit att kasta Ahmed under bussen, då jag håller med honom & hans argument i avsnittet. Att han är med på en sådan döds-grej trots sin passiva roll, fine. Att han är med på två? Högst misstänksamt enligt mig.
2. Kommer de trogna vara smart nog att lista ut att den sista personen, med 99% säkerhet beroende på vilka regler som getts till förrädarna, är trogen?
3. Matilda sa i en synk att de satte Ahmed på 2:a plats för att han ska kunna styra vilken bägare han tar, men jag tror de glömmer att han kan göra det oavsett vilken utav de tre första platserna de hade satt honom på. Även om han var 3:a och det bara stod 2 bägare kvar att välja mellan, så vet ju Ahmed vilken som är gift. Enda scenariot för honom att dricka giftet hade ju varit att vara sist, och att alla de tre första har haft turen att naila rätt bägare.
Citera
2025-12-03, 00:11
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jo, så har det väl alltid varit i varje säsong att när några blir utvalda som idag så är det alltid en förrädare, så de uppmärksamma borde kunna lista ut att långa svarta killen är utvald två gånger, precis som han var rädd för.

Vad händer om förrädaren måste dricka giftet? Dvs de andra tar vinet så återstår bara giftet, eller kan de välja samma bägare?
Förrädaren dricker som nummer 2 och har således 3 olika glas att välja på, och vet i vilket av dessa giftet ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in