Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
8 kvar,varav man på förhand vet minst 2 stycken är förrädare.Det borde stå klart,vid liten eftertanke..att förrädarna gått under radarn ända sedan dag 1.Från detta går det att dra vissa slutsatser kan man tycka.
Säger inte emot dig utan är mer nyfiken, hur ska de trogna kunna veta detta? Det hade väl lika gärna kunnat vara Tom & Alexandra som är förrädare, som i dagens avsnitt var drivande/insyltade i en kupp kring att massrösta på Gry. Om jag som trogen var minsta lilla misstänksam mot någon av dem hade jag lätt kunnat se detta som ytterligare ett ”bevis” på att de är förrädare och försöker få ut trogna. Tror att man som tittare tycker att det är mycket mer uppenbart än vad det faktiskt är.
Förövrigt tycker jag att hela grejen med vinet idag är spännande.
1. Kommer de trogna få reda på att en förrädare var där? Förmodligen inte då det verkligen hade varit att kasta Ahmed under bussen, då jag håller med honom & hans argument i avsnittet. Att han är med på en sådan döds-grej trots sin passiva roll, fine. Att han är med på två? Högst misstänksamt enligt mig.
2. Kommer de trogna vara smart nog att lista ut att den sista personen, med 99% säkerhet beroende på vilka regler som getts till förrädarna, är trogen?
3. Matilda sa i en synk att de satte Ahmed på 2:a plats för att han ska kunna styra vilken bägare han tar, men jag tror de glömmer att han kan göra det oavsett vilken utav de tre första platserna de hade satt honom på. Även om han var 3:a och det bara stod 2 bägare kvar att välja mellan, så vet ju Ahmed vilken som är gift. Enda scenariot för honom att dricka giftet hade ju varit att vara sist, och att alla de tre första har haft turen att naila rätt bägare.