2025-12-02, 21:25
Medlem
ThePaleHorses avatar
Alexandra har ju inte alla hästar hemma...
Börja lipa som lille-skutt att hon minsann blivit påhoppad av Gry när hon precis fått ut henne.
Emotionellt instabil och kritikkänslig i en lek.
Håhåjaja... Gry var kyligt giftig i sin slutkommentar!!!

För övrigt, vilka jävla "följa-Johnstrutsar" som är med.
Citera
2025-12-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Märkligt upplägg på mordet.

Tänker jag fel eller kan inte de trogna räkna ut att den som blev satt att dricka sist är 99,99% säker trogen?
OM nu de trogna får veta att en förrädare är med, och om så är fallet kan det vara smart av förrädarna ta en 25% risk att åka ut och sätta sig själv sist men därmed framstå som 99% trogen om man överlever?
Citera
2025-12-02, 21:36
Medlem
rabarberslampas avatar
Jag måste ändå säga att de trogna i år (värre än tidigare år) är ett jäkla fiskstim.

Hur många gånger har vi inte hört deltagare som exempelvis Wilmer säga att han misstänker en person (säger sig lita helt på Gry men röstar ut henne) men röstar på någon annan?

De vägrar rösta emot gruppen vilket gör programmet ointressant. Jag förstår i grundprincip varför (för att klara sig så långt det går på egen hand) men det gör det verkligen sjukt tråkigt för det finns inga incitament för oss tittare att fortsätta kolla varje vecka eller att deltagarna faktiskt behöver ta faktiska beslut under spelets gång förrän de tre-fyra sista veckorna.

Jag hade så gärna önskat att se fler "hårda" utmaningar redan från början, t.ex. att förrädarna har fler öppna utmaningar där man "förgiftar" trogna öppet, att man inte sätter förrädare i samma lag osv.
Senast redigerad av rabarberslampa 2025-12-02 kl. 21:39.
Citera
2025-12-02, 21:43
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Ursäkta - Janina högintelligent va grundar du det på hon var ju totalt fel ute helt kass.

Janina är ju civilingenjör, så i verkliga livet är hon ju inte svagbegåvad iaf. Kan vi lämna henne nu, och gå vidare i handlingen?
Citera
2025-12-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
????Va, hennes motivering mot Pumahjärta var ju genomkorkad. Och som grädde på moset så gick hon runt och babblade om någon lista hon hade.
Saken är ju den att att om hon fattat att medier alltid ljuger om sina förmågor så kvittar det om att hon är inkonsekvent där. Det säger ingenting. Och sedan denna lista då. Det säger ju sig självt att om en förrädare vet eller misstänker att han är med så blir man nackad. Jag fattar att en ingenjör inte är korkad i största allmänhet. Men det här var inget för henne. Hon jämförde med schack. Där är alla pjäsers regler kristallklara så hon kanske klarar det. Poker bör hon hålla sig borta från.
Senast redigerad av TomP. 2025-12-02 kl. 21:53.
Citera
2025-12-02, 21:49
Medlem
rabarberslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Saken är ju den att att om hon fattat att medier alltid ljuger om sina förmågor så kvittar det om att hon är inkonsekvent där. Det säger ingenting. Och sedan denna lista då. Det säger ju sig självt att om en förrädare vet eller misstänker att han är med så blir man nackad. Jag fattar att en ingenjör inte är korkad i största allmänhet. Men det här var inget för henne.

Ja, listan var aldrig något hon skulle ha gått ut med. Om det var en rangordning hon hade på vilka som var trogna eller förrädare skulle hon hållit tyst om det till absolut sista stund.
Senast redigerad av rabarberslampa 2025-12-02 kl. 21:52.
Citera
2025-12-02, 21:52
Medlem
rabarberslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Janina är ju civilingenjör, så i verkliga livet är hon ju inte svagbegåvad iaf. Kan vi lämna henne nu, och gå vidare i handlingen?

Att vara en civilingenjör gör henne absolut inte svagbegåvad men hon visade ju snabbt på att hon inte hade inkänningsförmågan att bedöma om Pumahjärta (med flera) var förrädare. Bara för att man förlitar sig på sina logiska eller matematiska förmågor betyder det inte att man är en människokännare.
Citera
2025-12-02, 21:55
Medlem
Nej inte Gry ..........min favorit, skit oxå!

Hoppas Alexandra får foten snart , för dramatisk!
Citera
2025-12-02, 21:56
Medlem
fonders avatar
Janina skämde ut sig totalt "hela livet har jag kallats för sött ansiktet" när hon inte ens har ett sött ansikte.
Citera
2025-12-02, 21:57
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberslampa
Att vara en civilingenjör gör henne absolut inte svagbegåvad men hon visade ju snabbt på att hon inte hade inkänningsförmågan att bedöma om Pumahjärta (med flera) var förrädare. Bara för att man förlitar sig på sina logiska eller matematiska förmågor betyder det inte att man är en människokännare.

Vi ska tydligen tala om Janina lååååååååångt efter att hon blivit utröstad.
Citera
2025-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Vi ska tydligen tala om Janina lååååååååångt efter att hon blivit utröstad.
Det är ju subjektivt vad som är långt efteråt. Så vitt jag vet blev hon mördad i dagens program. Men visst skriv något intressant om något som hänt senare.
Citera
2025-12-02, 22:13
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Pascalidou verkar vara psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in