Citat:
Ursprungligen postat av
ursula45
Ni som säger att alexander inte försökte skryta om att han kände folk bra från utsidan. Inget av det spela ju någon roll, med tanke på att även hans närmaste (som isabella) misstänkte han. För att han är inte bra på spelet alls. Alexander kan plugga in spelet, vara tight med folk på utsidan. Men inget av det spelar någon roll i förrädarna.
Exakt, Alexander tror att han kan lita på folk bara för att han känner de sen innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissDolphin
Alexander menade väl inte att han inte ville mörda dessa 11 personer. Det han menade var att han känner dom och kanske kan läsa av dom lite bättre än de andra.
Vilket jag menar på att varken han eller någon annan kan, snarare tvärtom. Det ger en falsk trygghet i att han känner folk sen innan, och tror att han t.ex. kan lite på Isabella. Alexanders poäng är motbevisad mindre än ett dygn senare. Ta Bodström i exakt samma situation förra året. Den första han/de tar ut är Maria Wetterstrand. Bodström var ändå en bra förrädare som spelade lågmält, taktiskt, inte dök upp på någons radar.
Citat:
Ursprungligen postat av
buhbye
Nää.. Så uppfattar inte jag det. Jag uppfattar det som att Alex och Matilda satt och snackade om vilka outs och taktiker de skulle kunna ha framöver, Nätverkade. och Ahmed fattade inte varför de sysslade med detta.
De snackade taktiker sinsemellan. Ahmed störde sig på det och sa "kan ni säga vad vi gör bara?"
Alex sa i princip "jag känner dom här, så dom kan vi nog leka med."
Vilka Alexander känner eller inte känner på det sättet han framförde det var att tänka helt fel tror jag. Isabella kommer ju misstänka Alexander pga hans beteende och att han är förrädare, inte pga att de känner/inte känner varandra sen tidigare. Alexander tror att det är en fördel att han känner så många, jag skulle säga att det är tvärtom. Det är en fördel för de andra att de känner honom. Om de misstänker honom kommer de ju aldrig säga det till honom, men Alexander säger ordagrant:
"Jag kan prata med Isabella om vad hon tror, hon kommer säga till mig helt ärligt"