Jag tror inte att det hjälper, men jag hade inget annat alternativ för att göra det fair mellan oss. Känner att jag har förklarat det med flera ord så många gånger nu.
Jag känner mig förnedrad av att du säger detta. Jag hade en positiv view av dig för att du är så boss lady, och har sett dig äga sönder män. Jag vill inte tänka på mig som samma som de männen du äger, så jag är helt ärligt ledsen just nu. Dina ord var hårda direkt från början.
Tack för beröm.
Tror många kvinnor reagerar negativt på våldsamma och högljudda män. Ni skrämmer oss, vare sig det är avsikten eller inte.
Ett alternativ för dig hade kunnat vara att bara packa dina grejer och dra. Du hade ju ändå uppenbarligen givit upp om relationen.
Tror många kvinnor reagerar negativt på våldsamma och högljudda män. Ni skrämmer oss, vare sig det är avsikten eller inte.
Ett alternativ för dig hade kunnat vara att bara packa dina grejer och dra. Du hade ju ändå uppenbarligen givit upp om relationen.
Ok visst, du förtjänar beröm, jag orkar bara inte försvara mig själv när jag vet att du får mig att se ut som en idiot. Jag blir bara så fucking arg att hon inte vill ge mig njutning av egen vilja när jag frågar. Jag vet för fan inte hur jag ska stoppa mig själv, jag känner inte att kritiken är rätt. Jag har gjort trådar om mitt problem med våld, det är något jag redan vet om. Vill inte att min perfekta ängel ska få skit för en grej jag inte ens längre bryr mig om (avsugningen i sig). Nu är hon borta. Och min ilska är kvar.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-02 kl. 17:33.
Jag har inte uppdaterat för det har inte gått bra. Jag försökte att prata om det med henne men det resulterade i att jag slog sönder hennes dator och TV-skärm. Nu är jag misstänkt för brott för horan anmälde det och vårt förhållande är så gott som över.
Citat:
Ursprungligen postat av DoldaAvsikter
Det var för att hon var ohyffsad. Vet att det är fel men samtidigt är det också justified. Jag säger inte att hon måste suga av mig men att hon inte själv tänkte att hon VILL göra det för mig är vad som gör mig upprörd.
Har inget att göra med att skrämma henne. Tror inte ens hon blev rädd.
Det här utspelet är ren komedi.
Du måste va den första gärningspersonen som inleder en statusuppdatering om vad för sjukt damputbrott du fått på din partner, för utebliven avsugning haha
Det här utspelet är ren komedi.
Du måste va den första gärningspersonen som inleder en statusuppdatering om vad för sjukt damputbrott du fått på din partner, för utebliven avsugning haha
Jag har gjort värre saker än det. Men jag vet att det inte är rätt. Vad ska jag göra då?
Har redan ADHD, autism och akut stressreaktion (mamma dog nyss), allt diagnostiserat.
Vad för verktyg/strategi har du fått till dig att använda för att hantera akut stressreaktion?
Jag gissar på att du redan har styr på AuDHD:n även om det kanske är bidragande till "akut stressreaktion"?
Vad gör att allt faller sönder efter din mors bortgång?
Hade ni en speciell relation, utöver mamma/son som stereotypiska svenssons?
Vad för verktyg/strategi har du fått till dig att använda för att hantera akut stressreaktion?
Jag gissar på att du redan har styr på AuDHD:n även om det kanske är bidragande till "akut stressreaktion"?
Vad gör att allt faller sönder efter din mors bortgång?
Hade ni en speciell relation, utöver mamma/son som stereotypiska svenssons?
Jag är nedstängd när det gäller den akuta stressreaktion. Jag kan inte känna riktig sorg, men samtidigt känner jag en liten men djup sorg varje dag. Min värld är förändrad. Jag vet att detta kan påverka mitt beteende. Jag har ingen annan familj. Inget syskon eller pappa.
Edit: jag menar att det diagnosen gavs till mig efter att min mamma dog.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-02 kl. 20:05.
Jag är nedstängd när det gäller den akuta stressreaktion. Jag kan inte känna riktig sorg, men samtidigt känner jag en liten men djup sorg varje dag. Min värld är förändrad. Jag vet att detta kan påverka mitt beteende. Jag har ingen annan familj. Inget syskon eller pappa.
Edit: jag menar att det diagnosen gavs till mig efter att min mamma dog.
Det verkar som att du är rätt ny med din diagnos?
Du har rätt till dina känslor. Och om du inte själv hittat egna verktyg till att kanalisera dom på ett sätt som inte förstör relationer ber du vården om hjälp.
Jag hoppas du har informerat din tjej om vad du har för diagnoser och vad det kan innebära.
Det låter lite som att du upplever att du ger mer än du får?
Det kan kännas orättvist.
Men vad som är värre är att du har svikit dig själv, och flertalet gånger.
Om du tenderar att få brutala känsloutbrott behöver du förbygga. Lär dig känna igen små subtila signaler och triggers innan du tappar självbehärskningen.
Om du har svårt att processa din mors bortgång (var det längesen hon gick bort?) till den grad att det förstör ditt liv är det dags att se över vad det är som gör att du är fast i den “bubblan”.
I grund och botten handlar det om respekt till dig själv. För du vill väl kunna lite på dig själv fullt ut? Att det gagnar andra att du har kontroll på dig själv är bara ett plus.
Extrem generalisering:
Om ditt ex är en normie brukar det vara uppskattat att du ber om ursäkt och lägger krut på att du är en idiot.
Förklara att du inte processat din mors bortgång men att det är sjukt orättvist att ta ut det på henne (hon kommer ändå tycka att det är orimligt).
Egentligen handlade det inte om en avsugning?
Om hon är hälften så cepe som vad du är brukar det inte vara ursäkten som är prio.
Däremot kommer du att behöva förklara varför du gjorde som du gjorde och vad din plan för framtiden är så att det inte upprepas.
Kan du lita på dig själv?
Hon skiter i att ni inte är ett par längre.
Hon vill bara veta att du inte kommer att ta ut dina känslor på din framtida partner.
Du ska självklart kompensera för TV och dator till henne i båda fallen men det är mer viktigt att du faktiskt kompenserar för prylarna om hon är cepe än om hon är en normie. “Rätt ska va rätt” sas.
Till pengarna du swishar kan du skriva ett handskrivet brev med en ursäkt igen.
Normien har förmodligen redan ringt alla sina tjejkompisar och berättat att du är en kvinnomisshandlare.
Ev. slipper du extremt överdriven ryktesspridning om där tillkommer ett "fint" brev.
Cepet har förmodligen slutit sig och sitter ensam hemma av oro för om du impulsivt ska fatta ännu sämre beslut, än att slå sönder ting.
Du har rätt till dina känslor. Och om du inte själv hittat egna verktyg till att kanalisera dom på ett sätt som inte förstör relationer ber du vården om hjälp.
Jag hoppas du har informerat din tjej om vad du har för diagnoser och vad det kan innebära.
Det låter lite som att du upplever att du ger mer än du får?
Det kan kännas orättvist.
Men vad som är värre är att du har svikit dig själv, och flertalet gånger.
Om du tenderar att få brutala känsloutbrott behöver du förbygga. Lär dig känna igen små subtila signaler och triggers innan du tappar självbehärskningen.
Om du har svårt att processa din mors bortgång (var det längesen hon gick bort?) till den grad att det förstör ditt liv är det dags att se över vad det är som gör att du är fast i den “bubblan”.
I grund och botten handlar det om respekt till dig själv. För du vill väl kunna lite på dig själv fullt ut? Att det gagnar andra att du har kontroll på dig själv är bara ett plus.
Extrem generalisering:
Om ditt ex är en normie brukar det vara uppskattat att du ber om ursäkt och lägger krut på att du är en idiot.
Förklara att du inte processat din mors bortgång men att det är sjukt orättvist att ta ut det på henne (hon kommer ändå tycka att det är orimligt).
Egentligen handlade det inte om en avsugning?
Om hon är hälften så cepe som vad du är brukar det inte vara ursäkten som är prio.
Däremot kommer du att behöva förklara varför du gjorde som du gjorde och vad din plan för framtiden är så att det inte upprepas.
Kan du lita på dig själv?
Hon skiter i att ni inte är ett par längre.
Hon vill bara veta att du inte kommer att ta ut dina känslor på din framtida partner.
Du ska självklart kompensera för TV och dator till henne i båda fallen men det är mer viktigt att du faktiskt kompenserar för prylarna om hon är cepe än om hon är en normie. “Rätt ska va rätt” sas.
Till pengarna du swishar kan du skriva ett handskrivet brev med en ursäkt igen.
Normien har förmodligen redan ringt alla sina tjejkompisar och berättat att du är en kvinnomisshandlare.
Ev. slipper du extremt överdriven ryktesspridning om där tillkommer ett "fint" brev.
Cepet har förmodligen slutit sig och sitter ensam hemma av oro för om du impulsivt ska fatta ännu sämre beslut, än att slå sönder ting.
Nej, inte längesen. En månad. Alla problem jag redan hade med våldsamhet har väl ökat pga det. Men det var ett problem innan, slängt en häftapparat på min förra psykolog till exempel.
Varje gång jag får distans så fattar jag hur fullständigt CP SKALLAD I HUVUDET jag är. Boss lady läxade upp mig rejält och min tjej gillade henne också (hon var också a bit of a boss lady). Nu är min vackra fantastiska ängel borta för alltid. Jag har ingen mer. Familjen är död och min livspartner har fått nog av min skit. Det är därför hon inte ville suga min kuk, och jag bara visade varför hon har rätt.
Jag är borta nu. Jag finns inte längre. Jag sörjer henne som att hon är död. Jag vet inte vad nästa steg är för mitt liv är borta. Varje dag har varit ett faktiskt helvete. Jag visste inte att man kunde må så här dåligt. Jag disassocierar. Jag kan inte leva, jag har ingen att leva för.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-02 kl. 21:29.
Anledning: JAG VET INTE VARFÖR MIN FUCKING TANGENTBORD KNULLAR UPP MASSA ORD, VEM ORKAR SKRIVA ETT LÅNGT INLÄGG PÅ MOBIL OCH NÄSTE EDITA FÖR HYBRID FUCKING ORD