2025-09-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Citat:
Ursprungligen postat av DoldaAvsikter
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.02. Trådstart och forumval.
Ämne: Nedtryckare orsakar ilska
Citat:
Börjat bli arg på andra "vita män" (vet att ni triggas av den termen men se förbi det) när det gäller deras historiska och fortgående behandling av kvinnor, utomlandsfödda och homosexuella personer. Har känt en våldsam känsla vilket är anledningen till denna tråd eftersom det gör mig orolig. Vad gör jag ens mot en sån sak? Jag har en gång "jumpscareat" en kille från en scooter så han föll i backen. Ångrade när jag gjorde det men vill dock slå någon svensk vit man som är personligen ansvarig till något som har bidragit till detta så att jag kan ge något tillbaka för de som inte har gjort något och som är helt oskyldiga.

Edit: Kolla videorna från ICE i USA. Skrikande gråtande barn och kvinnor som behandlas som boskap.

Förtydligande om diskussionsunderlag JAG VILL TALLA OM MIN PSYKOLOGI.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk
Va?? Fick varning för första valet ju, hur är det inte rätt?

Totalt obegripligt vad det är du vill diskutera. Du får formulera en tydlig trådstart och diskutera en sak i densamma.

MVH

Maviel
I trådstarten står det "Vad gör jag ens mot en sån sak?". Diskussionsunderlaget är tydligt.

Nej det är det inte. Du tar upp massor med saker i din trådstart som inte hänger ihop. Varningen kvarstår, om du har synpunkter på det har du min tillåtelse att gå vidare med en klagomålstråd. Glöm då inte att bifoga vår konversation.

MVH

Maviel

Min tråd blev borttagen eftersom moderatorn tyckte att diskussionsunderlaget är otydligt. Är det inte väldigt tydligt att jag vill prata om lösningar för min ilska och psykiska problem? Här är trådstarten igen, med diskussionsunderlaget fetat:

Citat:
Börjat bli arg på andra "vita män" (vet att ni triggas av den termen men se förbi det) när det gäller deras historiska och fortgående behandling av kvinnor, utomlandsfödda och homosexuella personer. Har känt en våldsam känsla vilket är anledningen till denna tråd eftersom det gör mig orolig. Vad gör jag ens mot en sån sak? Jag har en gång "jumpscareat" en kille från en scooter så han föll i backen. Ångrade när jag gjorde det men vill dock slå någon svensk vit man som är personligen ansvarig till något som har bidragit till detta så att jag kan ge något tillbaka för de som inte har gjort något och som är helt oskyldiga.

Edit: Kolla videorna från ICE i USA. Skrikande gråtande barn och kvinnor som behandlas som boskap.
2025-09-23, 10:48
Medlem
Ajogens avatar
Total hjärnröta till TS
2025-09-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Total hjärnröta till TS
Ok, men är det inte tydligt vad som ska diskuteras? Du kan tycka att min TS är efterbliven, men det betyder inte att diskussionsunderlaget är otydligt.
2025-09-23, 12:00
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ok, men är det inte tydligt vad som ska diskuteras? Du kan tycka att min TS är efterbliven, men det betyder inte att diskussionsunderlaget är otydligt.

Inte när halva inlägget i irrelevant trams om att du "jUmPsCaErAt" en kille och buhu ICE.

F ö får du kontakta psykvården om du är rädd för tvångstankar om att skada andra människor. Din "psykologi" är inte mycket för resten av oss att "talla" om.
2025-09-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Inte när halva inlägget i irrelevant trams om att du "jUmPsCaErAt" en kille och buhu ICE.

F ö får du kontakta psykvården om du är rädd för tvångstankar om att skada andra människor. Din "psykologi" är inte mycket för resten av oss att "talla" om.
Jag säger ju naturligtvis att det är ett symptom av min ilska, att jag har agerat ut mot en människa. Det är en del av problemet jag vill diskutera. ICE var ett annat spår men det är tydligt markerat med en Edit och egen rad. Det är dessutom en enda mening.

Jag postade tråden i psykologi-forumet, där man diskuterar psykiska problem.
2025-09-23, 12:05
Medlem
peterZiipens avatar
Hur kan du inte se att det är en rätt så rörig trådstart? Först pratar du om din ilska gentemot arga män, sedan kommer en luddigt inbakad frågeställning, sedan en anekdot om en jumpscare, sedan en uppmaning att kolla på filmer på Youtube (utan att bifoga någon länk).

Omstrukturera inlägget så kommer det nog få vara kvar. Börja med att ge en kort och tydlig bakgrund kring hur du känner, och avsluta sedan inlägget med en relevant fråga. Styckindelning är också att föredra. I nuläget är det bara en stor klump text där det blir svårt att hänga med.
2025-09-23, 12:09
Moderator
Maviels avatar
Tråden hamnade visst fel, flyttar.

Flashback --> Klagomål och kritik
/Moderator
2025-09-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hur kan du inte se att det är en rätt så rörig trådstart? Först pratar du om din ilska gentemot arga män, sedan kommer en luddigt inbakad frågeställning, sedan en anekdot om en jumpscare, sedan en uppmaning att kolla på filmer på Youtube (utan att bifoga någon länk).

Omstrukturera inlägget så kommer det nog få vara kvar. Börja med att ge en kort och tydlig bakgrund kring hur du känner, och avsluta sedan inlägget med en relevant fråga. Styckindelning är också att föredra. I nuläget är det bara en stor klump text där det blir svårt att hänga med.
Du har rätt, jag kan nog rensa upp texten och lägga upp den igen. Men ändå, man måste ju vara rätt korkad om man inte klarar av att se diskussionsunderlaget i en text bara för att den är lite rörig. Du ser ju vad diskussionsunderlaget är relativt lätt, eller?
2025-09-24, 17:43
Medlem
Mr.RedHats avatar
Ja, inom ramen för psykologiforumet med fokus på din psykologi blir det otydligt utifrån det underlag du presenterar.

Ungefär som att diskutera naturvetenskapen bakom skvaller om Pernilla Wahlgren. Blir lite svårsmält i Fysikforimet även om diskussionsunderlaget tydligt definieras.

Du behöver således antingen ändra underlaget, trådens frågeställning eller placering. Kombinationen av dessa tre i nuläget gör tråden otydlig.
2025-10-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Ja, inom ramen för psykologiforumet med fokus på din psykologi blir det otydligt utifrån det underlag du presenterar.

Ungefär som att diskutera naturvetenskapen bakom skvaller om Pernilla Wahlgren. Blir lite svårsmält i Fysikforimet även om diskussionsunderlaget tydligt definieras.

Du behöver således antingen ändra underlaget, trådens frågeställning eller placering. Kombinationen av dessa tre i nuläget gör tråden otydlig.
Om det enda problemet var att trådstarten kunde förtydligas, är det då värt det att få två varningar för det? Nu är jag bara ett misstag bort från en avstängning för ohörsamhet, bara för att jag varit otydlig. Det kunde lösas bättre med en papperskorgning med meddelandet att trådstarten är otydlig. Varning är ju overkill för en otydlig trådstart.
2025-10-05, 19:20
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Om det enda problemet var att trådstarten kunde förtydligas, är det då värt det att få två varningar för det? Nu är jag bara ett misstag bort från en avstängning för ohörsamhet, bara för att jag varit otydlig. Det kunde lösas bättre med en papperskorgning med meddelandet att trådstarten är otydlig. Varning är ju overkill för en otydlig trådstart.
Nja. Det är väl lite mer än att den kunde förtydligas. Det var ett snällt sätt att säga att det för en utomstående ser ut som trams, även om du säger att det inte var din avsikt.

Kombinationen av samtliga punkter som jag påpekade gör att det blir svårt - för egen del - att försvara dig mot en utfärdad varning. Men du är ju fri att framföra din egen argumentation. Gissar att #Maviel håller lite utkik i tråden.

Edit: Min flickvän tycker din trådstart är seriös, och hon håller med dig i sak. Men hon tycker inte att det är ett psykiskt problem, utan en sund reaktion på ICE-videos, som jag fick förklarat för mig är "ren och skär rasism".

Jag tycker dock fortfarande att diskussionsunderlaget är alldeles för tunt för att kunna tillgodogöra sig den diskussionen du ämnade engagera dig i. Och definitivt inte något som har med psykologi att göra, vilket du borde ha förstått.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-05 kl. 19:33.
2025-10-05, 23:39
Medlem
Jättemärklig trådstart. Fattar inte alls vad du vill att man ska diskutera.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in