2025-12-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag hoppas du har rätt men jag är tyvärr pessimistisk.

Ungern har försökt. De har väl i princip gjort allt det som vettiga människor önskar att vi hade gjort i Sverige. Men det har inte fungerat.

https://www.debatmagazine.nl/can-government-policy-reverse-population-decline-the-case-of-hungary/

Så problemet ser ut att vara extremt svårt att lösa. Kanske omöjligt.

Men då är det ju bara att gilla läget och acceptera att befolkningen minskar. Vad annars kan man göra?

Att ge bort landet till andra är ju ingen lösning på något.

Nja de har ju inte gjort allt, långt ifrån skulle jag säga. Men det har gjort "nånting" till skillnad från alla andra.

Problemet är ju att massmedia är styrd med ett "föd inte barn" budskap där allt sätts fram i fokus, utom just familj och barnafödande. Vänder man istället på det och sätter upp detta i fokus och ger status till att ha familj och barn kommer det att vända, men tid tar det nog.

Sedan hjälpte ju knappast Covid-19 heller för övrigt.
Citera
2025-12-02, 16:06
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
De allra flesta som vällt in här jobbar inte med äldrevård. Sedan kan vi givetvis hyra in personal från utlandet utan rätt att stanna här för gott som kan arbeta med äldre och som sedan återvänder hem. Det skulle verkligen inte vara några problem alls. Då skulle vi dessutom kunna hyra in kvinnor till det. Och slippa våldtäktsmän i vården.
Jo det är ju väl känt med alla våldtäkter inom vården.

Så invandrare är inget problem egentligen. Bara man hyr dem. OK.

Det är naturligtvis förbjudet enligt svensk lag att inte ge ett jobb till ett visst kön.

Tråden för idioter.
Citera
2025-12-02, 16:07
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej, folkutbyte inkluderar inte "de slutar frivilligt föda barn". Folkutbyte förutsätter mord, våld eller tvång, precis som "etnisk rensning".

I artikel II definieras som folkmord vissa uppräknade gärningar under förutsättning att de förövats i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp som sådan. Gärningarna som räknas upp i konventionen är

Detta är FN's definition utav folkmord.

Att döda medlemmar av gruppen

Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada

Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång

Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födslar inom gruppen

Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.[1]
..............
Så man behöver inte enbart bedriva väpnad kamp emot befolkningen, att sakta men säkert ersätta ursprungsbefolkningen liksom Sossarna gjort sedan 70-talet räknas också som folkmord.

Man har målmedvetet arbetat för att göra Sverige mindre svensk, folkmord..
Senast redigerad av Framtyr 2025-12-02 kl. 16:14.
Citera
2025-12-02, 16:08
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du är verkligen en person som bara lever i nuet och totalt skiter i hur framtiden ser ut eller hur? Fattar du inte hur dessa ställen kommer att se ut om 50 år? Ser du inte mönstret?
Mönstret stoppades när vi bytte politiker 2022. Men visst, om vi röstar fel och fortsätter som på 2010-talet så är Sverige slut som svenskt land inom 50 år.
Citera
2025-12-02, 16:09
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
I artikel II definieras som folkmord vissa uppräknade gärningar under förutsättning att de förövats i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp som sådan. Gärningarna som räknas upp i konventionen är

Detta är FN's definition utav folkmord.

Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födslar inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.[1]

Så man behöver inte enbart bedriva våld emot befolkningen, att sakta men säkert ersätta ursprungsbefolkningen liksom Sossarna gjort sedan 70-talet räknas också som folkmord.

Man har målmedvetet arbetat för att göra Sverige mindre svensk, folkmord..
Återkom med dina teorier när något (vad?) tvingar svenskor att inte föda barn eller slutar ge mat till svenskor eller tar svenskors barn.
Citera
2025-12-02, 16:11
Medlem
Citat:
Själv tar jag gärna en finsk sjuksköterska istället för att ligga ensam som du kommer att göra.

Okej. Vem fan bryr sig. Jag är 90+ då och har redan levt mitt liv klart. Jag sätter våra kommande generationer före mig själv.

Jag kan ligga ute i ett dike med skit fulla byxorna dygnet runt om det skulle behövas, om det betydde att våra efterlevande fick ett bättre land att ta över i framtiden istället för soptippen de kommer få nu.
Citera
2025-12-02, 16:11
Medlem
Citat:
Men det innebär ju att svensken kommer att dö ut oavsett? Det är inte invandring som gör att vi krymper, det är att vi inte föder barn.

Invandrarna gör svenskarna så deprimerade att dom väljer bort barn, vilken framtid har barn med massa miljontals jihadister som vill mörda och våldta allt dom träffar på?
Citera
2025-12-02, 16:18
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Berätta igen hur Sverige får in 4M invandrare de 25 kommande åren. I år är det 5000 asylanter.

83000 uppehållstillstånd 2024, vilket är en betydande minskning jämfört med tidigare år.
18000 är studenter, resten är anhöriginvandring, arbetskraftsinvandring och asylanter. Jag förstår inte varför kategorin asylanter som utgör den minsta kategorin skulle vara viktig att diskutera.

Den här tråden handlar om folkutbyte i den meningen att man ersätter vita människor med andra människor. Vi behöver inte få in 4M invandrare, den grupp som redan finns kommer att påskynda processen att byta ut den genetiska svenska populationen även om vi skulle ta emot noll invandrare de kommande 25 åren.

Sedan kan man tycka att det är skit samma. I första hand är min familj viktig. Varför ska jag bry mig om vita främlingar som jag aldrig kommer att träffa?
Citera
2025-12-02, 16:18
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Okej. Vem fan bryr sig. Jag är 90+ då och har redan levt mitt liv klart. Jag sätter våra kommande generationer före mig själv.

Jag kan ligga ute i ett dike med skit fulla byxorna dygnet runt om det skulle behövas, om det betydde att våra efterlevande fick ett bättre land att ta över i framtiden istället för soptippen de kommer få nu.
Nu blir det ju inte så och du kommer att få några helsvarta USKor som torkar din bak och du kommer att vara tacksam. Men kanske behöver du längre tillvänjning än de flesta andra.

I Japan, som verkligen saknar folk, måste alla jobba tills de stupar vid 80, det finns ingen personal och inga pengar till pensioner. Så går det när befolkningen sjunker och åldras och slutar betala skatt.

Det är faktiskt ett slags folkutbyte, när yngre byts ut mot äldre i ett land. Jag skulle säga att det är ett värre problem än att bytas mot invandrare.
Citera
2025-12-02, 16:21
Medlem
Citat:
Återkom med dina teorier när något (vad?) tvingar svenskor att inte föda barn eller slutar ge mat till svenskor eller tar svenskors barn.

Att våldtäkter gått upp med vansinniga siffror p.g.a. massinvandringen är nog knappast något som gör svenska kvinnor jättesugna på att skaffa barn om vi bara ska ta fram ett exempel.

Otrygghet i allmänhet har ökat väldigt mycket för svenskar och speciellt svenska kvinnor och barn.

Landet har ju helt enkelt blivit ett sämre ställe för svenska barn att växa upp i. Detta är avskräckande för många. Du förstår det eller hur?
Citera
2025-12-02, 16:22
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
83000 uppehållstillstånd 2024, vilket är en betydande minskning jämfört med tidigare år.
18000 är studenter, resten är anhöriginvandring, arbetskraftsinvandring och asylanter. Jag förstår inte varför kategorin asylanter som utgör den minsta kategorin skulle vara viktig att diskutera.

Den här tråden handlar om folkutbyte i den meningen att man ersätter vita människor med andra människor. Vi behöver inte få in 4M invandrare, den grupp som redan finns kommer att påskynda processen att byta ut den genetiska svenska populationen även om vi skulle ta emot noll invandrare de kommande 25 åren.

Sedan kan man tycka att det är skit samma. I första hand är min familj viktig. Varför ska jag bry mig om vita främlingar som jag aldrig kommer att träffa?
Jag diskuterar bra asylanter eftersom alla utöver dem kommer från normala länder. Det är ju inte så att någon kan komma från Somalia med sin familj och bara bosätta sig här. Det har aldrig någonsin gått om de inte sökt asyl för krig.

Samtliga anhöriginvandrare har krav på sig att bostad ska finnas och att de ska ha en klar finansiering.

Men du kanske även hatar norska och amerikanska invandrare och det kan du väl göra.
Citera
2025-12-02, 16:25
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Att våldtäkter gått upp med vansinniga siffror p.g.a. massinvandringen är nog knappast något som gör svenska kvinnor jättesugna på att skaffa barn om vi bara ska ta fram ett exempel.

Otrygghet i allmänhet har ökat väldigt mycket för svenskar och speciellt svenska kvinnor och barn.

Landet har ju helt enkelt blivit ett sämre ställe för svenska barn att växa upp i. Detta är avskräckande för många. Du förstår det eller hur?
Sverige är ett sämre samhälle än 1980-talet, men det är på rätt väg och vi kanske kan nå dit igen. Bara vi röstar rätt. Och om vi inte når dit så är det ändå meningslöst att se tillbaka, man måste se framåt.

Om det finns otrygghet i Sverige så har det med polisen att göra, och polisen får massor mer resurser nu med nuvarande regering. Gäller bara att rösta rätt.

Alla brottsliga invandrare ska få åka hem, helt nya lagar från regeringen, gäller även retroaktivt om de redan fått asyl. Du måste hänga med bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in