2025-12-02, 10:30
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Klyschor och floskler som inte har ett dugg med trådens ämne att göra. Du trollar ju bara. Har du inget bättre att göra? Vad anser du om artikeln i Expo som tråden handlar om?
Jag länkar fakta t.ex SCB, och frågar efter faktalänkar från dig. Men det kommer inga. Så vem använder floskler?

Jag kan med siffror visa att det inte pågår ett folkutbyte i Sverige. Visa med siffror att jag har fel.
Citera
2025-12-02, 10:31
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Uppmärksammade inte att du klistrade och klippte från mitt eget inlägg, men varför gjorde du det? Om du påstår att siffrorna var så höga redan på 70- och 80-talet så får du väl bevisa detta då och inte presentera mina siffror igen. På tal om Papphammar...
Glömde du dina egna siffror på 12 timmar så att du trodde de var falska? Haha stor humor.
Citera
2025-12-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Vi kan göra som Japan, stirra ut varenda invandrare och behandla dem som idioter. Då kommer ingen. Hur bra fungerar det för Japan?

Om 50 år när befolkningen i Japan fortfarande består av nästan enbart japaner medan svenskar är en krympande minoritet i sitt eget land, som numera styrs av andra, då kommer de flesta nog att anse att Japans väg fungerade bättre även om de har hög medelålder.
Citera
2025-12-02, 10:32
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Och jag svarade: På vissa håll är andelen människor av utländsk härkomst redan runt 70 % bland de unga som kommer att föda barn i framtiden. Utbytet går fort.
"Redan 70%"? Botkyrka hade invandrarproblem för 50 år sedan och fortfarande är 35% helsvenskar där t.ex i villaområden. Man kan alltså bo i Sveriges mest invandrade kommun och se bara svenskar. Du borde besöka Tullinge någon gång.
Citera
2025-12-02, 10:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag länkar fakta t.ex SCB, och frågar efter faktalänkar från dig. Men det kommer inga. Så vem använder floskler?

Jag kan med siffror visa att det inte pågår ett folkutbyte i Sverige. Visa med siffror att jag har fel.
Det är ju jag som har gett dig länken till SCB där siffrorna kommer från.

Utbytet sker givetvis inte bara genom invandring utan genom att de som har invandrat förökar sig i Sverige. Där sker den snabba tillväxten.
Citera
2025-12-02, 10:35
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Om 50 år när befolkningen i Japan fortfarande består av nästan enbart japaner medan svenskar är en krympande minoritet i sitt eget land, som numera styrs av andra, då kommer de flesta nog att anse att Japans väg fungerade bättre även om de har hög medelålder.
Jag har bott i Tokyo, har du varit i Japan? Japan är en dystopi och Sverige är mycket bättre att bo i på alla sätt (utom brott). Hur det blir om 50 år när hälften av alla hus står tomma i Japan vågar jag inte ens tänka på.
Citera
2025-12-02, 10:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Glömde du dina egna siffror på 12 timmar så att du trodde de var falska? Haha stor humor.

Men, din idiot! Du försöker blanda bort korten. Presentera nu dina revolutionerande siffror som bevisar att invandrarandelen var skyhög, på de orter jag räknat upp, redan på 70- och 80-talet. Det kan du inte din mes - därför orerar du om allt annat. Tomma tunnor skramla mest, var det väl...
Citera
2025-12-02, 10:36
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Det var inte dig jag frågade. Dina fantasier och anekdoter är ointressanta för tråden. Människor som inte kan eller vill integreras kan inte integreras.
Där skiljer vi oss. Du tror alla människor är idioter, oklart vad din källa är kanske din omgivning. Jag tror alla är vettiga och vill väl och vill jobba.
Citera
2025-12-02, 10:37
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är självklart så att segregationen i Sverige är ett stort misslyckande. Det är alla överens om. Sen kan man diskutera om mer specifik statistikinhämtning hade motverkat detta i någon större skala.

Men politikerna ska givetvis ha skit för att de inte lyckats integrera fler av de som kommit till Sverige från andra länder.
Poängen var, om politikernas syfte med de demografiska förändringar är av humanistiska skäl, varför försvåra för beslutsfattare, medborgare och medier att erhålla en bättre bild av den gigantiska transformering av landet på kort tid?

Varför upplevde de sig nödgade att minska kunskapsöversikten?
Citera
2025-12-02, 10:37
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Det är ju jag som har gett dig länken till SCB där siffrorna kommer från.

Utbytet sker givetvis inte bara genom invandring utan genom att de som har invandrat förökar sig i Sverige. Där sker den snabba tillväxten.
De barn som föds i Sverige är svenskar. Min mamma är från Finland men jag är född i Sverige och svensk. Hitler ringde och ville ha tillbaka din åsikt.
Citera
2025-12-02, 10:39
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Så är det ju. Detta följer en global trend där fler och fler lämnar sina länder och bor någon annanstans och är inte kopplat till Sverige specifikt, och Sverige är på inget sätt värst utsatt och t.o.m. konservativa länder som Schweiz har antagligen identiska siffror. Australien UK Tyskland och USA har mycket mycket "värre" siffror än Sverige. Min dotter bor i Sydney, ca hälften av alla på gatan där är asiater, Sydney är inte en "engelsk" stad längre.

Alla små länder i världen kommer att vattnas ur och att sitta i ett pytteland som Canada Australien Scweiz eller Sverige med 11M invånare varav 9M är helsvenska kommer tyvärr inte att fortgå. Det har med globalism och det lilla antal invånare att göra.

Vi kan göra som Japan, stirra ut varenda invandrare och behandla dem som idioter. Då kommer ingen. Hur bra fungerar det för Japan? Deras befolkning sjönk 1M pers under 2024 eftersom japanerna tycker så illa om sitt land att de inte längre skaffar barn. Inom 50 år har de halverat sin befolkning, även Italien och Kina har samma siffror. Är det detta vi ska kopiera?
En global trend? Du får flyktingströmmen från tredje världen att låta som den var en modeföreteelse. Nu diskuterar vi inte UK, Tysklands eller övriga likartade länders demografi i den här tråden. Håll dig till ämnet.

Sverige har inte 9 000 000 invånare som är inrikesfödda av två inrikesfödda föräldrar. År 2022 var den siffran 6 878 225 eller 65,4% av befolkningen.

Citat:
Jag visade med siffror att det tar 250 år för halva Sverige att bli invandrat med 2019-2024 som bassiffror. Och du säger "Du har fel" utan att visa varför. OK.
Du har fel.

Enligt de siffror jag visade i mitt tidigare inlägg så är förändringen för inrikesfödda med inrikesfödda föräldrar från 78,5% år 2000 till 65,4% år 2022. Denna förändring har alltså skett på 22 år. Slår man ut det per år och antar att utvecklingen är linjär så kommer det att ta ca: 26 år tills 50% är passerat.
Senast redigerad av HasseO 2025-12-02 kl. 10:42.
Citera
2025-12-02, 10:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De barn som föds i Sverige är svenskar. Min mamma är från Finland men jag är född i Sverige och svensk. Hitler ringde och ville ha tillbaka din åsikt.
Nej, så fungerar inte etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in