Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Så är det ju. Detta följer en global trend där fler och fler lämnar sina länder och bor någon annanstans och är inte kopplat till Sverige specifikt, och Sverige är på inget sätt värst utsatt och t.o.m. konservativa länder som Schweiz har antagligen identiska siffror. Australien UK Tyskland och USA har mycket mycket "värre" siffror än Sverige. Min dotter bor i Sydney, ca hälften av alla på gatan där är asiater, Sydney är inte en "engelsk" stad längre.
Alla små länder i världen kommer att vattnas ur och att sitta i ett pytteland som Canada Australien Scweiz eller Sverige med 11M invånare varav 9M är helsvenska kommer tyvärr inte att fortgå. Det har med globalism och det lilla antal invånare att göra.
Vi kan göra som Japan, stirra ut varenda invandrare och behandla dem som idioter. Då kommer ingen. Hur bra fungerar det för Japan? Deras befolkning sjönk 1M pers under 2024 eftersom japanerna tycker så illa om sitt land att de inte längre skaffar barn. Inom 50 år har de halverat sin befolkning, även Italien och Kina har samma siffror. Är det detta vi ska kopiera?
En global trend? Du får flyktingströmmen från tredje världen att låta som den var en modeföreteelse. Nu diskuterar vi inte UK, Tysklands eller övriga likartade länders demografi i den här tråden. Håll dig till ämnet.
Sverige har inte 9 000 000 invånare som är inrikesfödda av två inrikesfödda föräldrar. År 2022 var den siffran 6 878 225 eller 65,4% av befolkningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Jag visade med siffror att det tar 250 år för halva Sverige att bli invandrat med 2019-2024 som bassiffror. Och du säger "Du har fel" utan att visa varför. OK.
Du har fel.
Enligt de siffror jag visade i mitt tidigare inlägg så är förändringen för inrikesfödda med inrikesfödda föräldrar från 78,5% år 2000 till 65,4% år 2022. Denna förändring har alltså skett på 22 år. Slår man ut det per år och antar att utvecklingen är linjär så kommer det att ta ca: 26 år tills 50% är passerat.