2025-12-02, 14:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Den ackumulerade trenden ingår naturligtvis i mina siffror eftersom jag jämförde siffror på svenskar/icke svenskar från 2019 och 2024. Inklusive deras barn födda i Sverige.

Var är de sensationella siffrorna från 70- 0ch 80-talet som, enligt dig, skall påvisa att invandringen redan då var abnormt stor? Kommer de, eller drog du bara fram förvanskat material ur röven...?
Citera
2025-12-02, 14:19
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nej, det är de inte.

En svensk kvinna som föder på ett BB i Kina får inte ett kinesiskt barn utan ett svenskt.
En somalisk kvinna som föder på ett BB i Sverige får inte ett svenskt barn utan ett somaliskt.

Att säga att det är "Hitlers åsikter" blir lite löjligt när det handlar om självklarheter och som även invandrarna det handlar om håller med om.

Tror du inte att ett kurdiskt par bosatta i Sverige anser att deras barn, fött här, är kurdiskt? Är de då nazister enligt dig?
Så om pappan är svensk och mamman är kines så blir man kinasvensk? Vad är det?

Om en kinasvensk får barn med en kinasvensk, vad blir det? Kinakinasvensksvensk?

Välkommen till idiottråden förresten. Där lågbrgåvade orörliga svenskar har åsikter om folk och länder der aldrig sett men med betydligt högre IQ. Kina har världens högsta snitt-IQ, Sverige ligger på plats 52. Just saying.
Citera
2025-12-02, 14:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag undrar därför att du skrev om konspirationsteorier och då behöver du kunna utveckla vad du menar. Du har fortfarande inte förklarat vad du menar är konspirationsteorier. Antagligen vet du inte själv vad du menar.

Arbetsförmedlingen: Finns inga jobb för utrikesfödda analfabeter
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/arbetsformedlingen-finns-inga-jobb-for-utrikesfodda-analfabeter

Det går inte att trolla fram jobb och många kommer aldrig att kunna försörja sig själva. Så ser verkligheten ut oavsett hur många ord du använder.

Ja det flödar en hel del konspirationsteorier i denna tråd kring detta ämne så det är bara att läsa tråden om du vill ha exempel.

Jag sitter inte på några lösningar för hur folk ska få jobb. Det är politikernas och arbetsgivarnas sak att lösa.
Citera
2025-12-02, 14:20
Avstängd
Citat:
Jag bor i innerstan och ser 1000-tals människor varje dag.

Min fråga var Länka någon plats i Sverige där det pågår folkutbyte (massor av svenskar flyttar ut och ersätts med invandrare), typ Tensta eller Rosengård på 1970-talet fast i modern tid. För svårt för dig?

Orkar!
Vill man inte se det som är mitt framför ögonen så vill man inte!
Citera
2025-12-02, 14:24
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Var är de sensationella siffrorna från 70- 0ch 80-talet som, enligt dig, skall påvisa att invandringen redan då var abnormt stor? Kommer de, eller drog du bara fram förvanskat material ur röven...?
Svensk invandring maxade 1970, 1989, 1994, 2008.
https://www.researchgate.net/profile/Bo-Malmberg/publication/260638278/figure/fig7/AS:669637834448897@1536665509045/Figur-11-Invandring-utvandring-och-befolkningsutveckling-i-Sverige-1850-2008.png
Citera
2025-12-02, 14:25
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Orkar!
Vill man inte se det som är mitt framför ögonen så vill man inte!
Jag vill ju se, men ingen länkar info. Så det är väl snarare du som inte vill se?
Citera
2025-12-02, 14:28
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du menar att eftersom vill håller på att få ett samhälle med en mestadels vit överklass och en överväldigande icke-vit underklass, pågår det inget folkutbyte? Eller att därför spelar folkutbytet ingen roll eftersom endast rika svenskar har ett människovärde och vad medel- och underklassen tvingas stå ut med är ointressant? Eller hur menar du annars att det är relevant att de rikaste områdena är i stort sett förskonade från folkutbytet än så länge?
Med mina egna ögon kan jag se, på de orter jag bott, att det inte pågår något folkutbyte. Det är ni i tråden som påstår det, någonstans, men hittills inga länkar som visar det i siffror för Sverige 2000-2025.

Verkar som om trådens summering är att expo har rätt.
Citera
2025-12-02, 14:30
Avstängd
Citat:
Det är ju upp till Sverige att se till att de motiveras till att jobba och har rätt utbildning t.ex. Men för den som besökt vården på sistone så kan jag tipsa om att 60% av alla USKor är invandrare och kanske 30% av alla sjuksköterskor och 20% av alla läkare. Jobb finns det, bara man talar perfekt svenska.

Om man var mindre människor i antal i Sverige så hade det behövts mindre av av allting annat!
Fyller man på med människor så behövs det mer skola, mer vård, mer mat, fler sop gubbar, och framförallt fler poliser, osv mm!

Och att det skulle vara Sveriges sak att motivera folk att jobba är det väl ändå inte,
Ta hit en massa folk som behöver utbildning för dom enklaste jobben är absurt, speciellt när det inte finns jobba till alla.

Nä allt var bättre förr när befolkning var några miljoner färre!
Citera
2025-12-02, 14:31
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du har helt missat att födelsetalen har legat under 2.1 varje år utom ett fåtal undantag i Sverige sedan 1970?

Svenskarna minskar i antal varje år. Välkommen till verkligheten.
Men det innebär ju att svensken kommer att dö ut oavsett? Det är inte invandring som gör att vi krymper, det är att vi inte föder barn.
Citera
2025-12-02, 14:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Svensk invandring maxade 1970, 1989, 1994, 2008.
https://www.researchgate.net/profile/Bo-Malmberg/publication/260638278/figure/fig7/AS:669637834448897@1536665509045/Figur-11-Invandring-utvandring-och-befolkningsutveckling-i-Sverige-1850-2008.png

Säger inte ett skit om hur det såg ut i våra förorter som var vad vi diskuterade och du sa att det redan på 70- och 80-talet redan såg likadant ut. Hur stor var andelen invällare då, det var frågan? Vilken loser du är...

Typiskt de som snackar skit - kommer med ovidkommande information som absolut inte svarar på frågan som ställts...
Citera
2025-12-02, 14:34
Avstängd
Citat:
Jag vill ju se, men ingen länkar info. Så det är väl snarare du som inte vill se?

Där var någon tidigare i tråden som hade siffror ifrån någon stans om hur befolknings fördelningen var i olika städer, svenskar kontra invandrare!
Det var ca 50-50 +- något i ganska många städer som det såg ut nu!
Hitta den och läs.
Citera
2025-12-02, 14:35
Medlem
Citat:
Så om pappan är svensk och mamman är kines så blir man kinasvensk? Vad är det?

Om en kinasvensk får barn med en kinasvensk, vad blir det? Kinakinasvensksvensk?

Välkommen till idiottråden förresten. Där lågbrgåvade orörliga svenskar har åsikter om folk och länder der aldrig sett men med betydligt högre IQ. Kina har världens högsta snitt-IQ, Sverige ligger på plats 52. Just saying.

Ja, i Kina hade ingen kommit på tanken att påstå att barn som föds av utlänningar som befinner sig i Kina borde räknas som etniska kineser.

Så konstiga påståenden hör man bara i väst och inte minst i Sverige.
Så visst är kineserna på många sätt vettigare än oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in