2025-12-02, 14:58
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Dewon Kershaw totalsågade arrangören i Lillehammer för att man inte lagt ut någon konstsnö då man inte har brytt sig om det då man inte har några världscuptävlingar nu före jul. Vad jag vet så har det inte stått något om det i Aftonbladet eller Expressen.
At de ikke legger kunstsnø på Lillehammer har jo intet med VC på Granåsen å gjøre. Her var det altså en som ikke hadde koll på været
de siste ukene, som mente at kunstsnøen burde vært lagt ut INNEN det ekstreme været med 10-12 plussgrader, vind og styrtregn.
Noe som hadde vært idiotisk å gjøre. Det var alt som behøvdes for en artikkel i kjente tonganger
Citera
2025-12-02, 15:02
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, vi får se vad som händer. Nu har dom ju öppnat den dörren för Ryssland så det lär säkert bli fler än en åkare som blir godkända att delta i VC framöver och kanske redan till OS.

Stepanova och Bolshunov har ju öppet gett sitt stöd till Putin så där kan det nog bli lite svårare att bli godkända.

Stepanova och Bolshunov är helt rökta
Citera
2025-12-02, 15:03
Medlem
Moobs avatar
Ryssar får tävla alltså har idoterna kommit fram till. Kvala in., men hoppas de tar sitt förnuft till fånga och ändrar sig. De ska inte va med i OS. I värsta fall får tullen i landet hindra de från att beträda marken och skicka ut asen igen med vändande plan.
Citera
2025-12-02, 15:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
At de ikke legger kunstsnø på Lillehammer har jo intet med VC på Granåsen å gjøre. Her var det altså en som ikke hadde koll på været
de siste ukene, som mente at kunstsnøen burde vært lagt ut INNEN det ekstreme været med 10-12 plussgrader, vind og styrtregn.
Noe som hadde vært idiotisk å gjøre. Det var alt som behøvdes for en artikkel i kjente tonganger

Jo, jag vet att Lillehammer är ett annat fall än Trondheim. Men jag ville visa att all kritik mot Norge inte emanerar från de enligt dig illvilliga svenska tabloiderna Expressen och Aftonbladet.
Citera
2025-12-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Stepanova och Bolshunov är helt rökta
Enligt de uppsatta kriterierna, ja. Glasklart. Märkligt att inga av de medier jag läst har lyft detta?
Citera
2025-12-02, 15:10
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jo, jag vet att Lillehammer är ett annat fall än Trondheim. Men jag ville visa att all kritik mot Norge inte emanerar från de enligt dig illvilliga Expressen och Aftonbladet.
Vi glemmer det patetiske tramset de holder på med nu. Tilbake til skisport
Citera
2025-12-02, 15:17
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Enligt de uppsatta kriterierna, ja. Glasklart. Märkligt att inga av de medier jag läst har lyft detta?

På vissa media plattformar uppger man att det endast gäller neutrala utövare som inte har band med ryska militären, eller uttalat stöd till invasionen av Ukraina.
Citera
2025-12-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
På vissa media plattformar uppger man att det endast gäller neutrala utövare som inte har band med ryska militären, eller uttalat stöd till invasionen av Ukraina.
Jo, framförallt norsk media har lyft upp det och skrivit att FIS redan iförväg har börjat utreda ryska och belarusiska utövare med utgångspunkt från kriterierna. Så där ryker ju typ de bästa direkt: Stepanova o Bolsjunov. Vet inte hur det är med systrarna Neprayeva eller Stupak vad gäller anställningar. Har inte hört eller sett något öppet Putinstöd där men har inte koll.
Senast redigerad av PynchonsApa 2025-12-02 kl. 15:31.
Citera
2025-12-02, 15:26
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Med tanke på Linns sjukdom vill man kanske starta lite lugnt?
Går det mer än hyfsat bra i sprinten så är väl chansen rätt stor att hon tas ut till OS?

Varifrån har du fått smeknamnet "Fjaertius" ifrån och vad menar du med det?

Ja så kan det vara. Förhoppningsvis kör hon touren och levererar där.

Fjaertius är lite skojigt namn på Maerta Rosenberg. Vissa kallar henne för Märta Fjärta så jag gjorde om det lite.
Citera
2025-12-02, 15:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Mika Vermeulen är tydligen lite bekant med Korostolev. Vidare undrar han om Linn Svahn kommer att handla som hon talar och göra allvar av sin OS-bojkott om ryssar tillåts delta:

https://www.vg.no/sport/i/2pnrxl/trondheim-ordfoerer-etter-russland-avgjoerelse-i-cas-ikke-velkommen

Citat:
– Jeg er veldig glad på vegne av Korostolev. Han har ingenting med krigen å gjøre - og har ikke tatt et standupunkt der, sier 26-åringen som mener utøvere som Korostolev skiller seg fra «den tidligere generasjonen».

– De snakker engelsk, de søker kontakt og ønsker å være venner. Vi møttes noen ganger, og det viste seg at jeg liker fyren, forklarer østerrikeren.

---

Vermeulen påpeker at de russiske utøverne, som skal delta under nøytralt flagg, nå har legitim grunn til å delta. Han er mer spent på de utøverne som har gått hardt ut mot russisk deltagelse.

– Jeg er spent på de fra skandinaviske land som sa de skulle boikotte hvis russiske utøvere får være med. Vil de fremdeles gjøre det - eller var det bare prat, spør Vermeulen.

Han tenker blant annet på den svenske skiyndlingen Linn Svahn. Tidligere i høst sa hun at hun ville vurdere boikott av OL om russiske utøvere fikk være med.

– Hun har gått hardt ut. Det vil være interessant å se reaksjonen hennes, sier Vermeulen.
Citera
2025-12-02, 15:31
Medlem
guderis avatar
Handlar väl om 1 ryss i längdskidåkningen, vet inte varför man gör sån stor grej av det.
Citera
2025-12-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ja så kan det vara. Förhoppningsvis kör hon touren och levererar där.

Fjaertius är lite skojigt namn på Maerta Rosenberg. Vissa kallar henne för Märta Fjärta så jag gjorde om det lite.

Förutom en sprint köra ingen OS-distans på touren. Allt hon kan göra är att uppvisa form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in