2025-11-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Härligt att se Lisius på väg tillbaka i gott slag.

Kör också med en frenesi och aggressivitet som påminner om Ebba. En Tasmansk pungjävul.

De är ju nästkusiner så det kanske ligger i generna.
Citera
2025-11-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Haha, byström och landslagsledningen fick en rejäl käftsmäll nu när alvar visar var skåpet ska stå.
Jag trodde personligen inte att han skulle göra bra både igår och idag.
Bäste svensk idag och tredje bäst igår.

Junior-vm, ska han åka det?
Om han gör det lär han ju vinna allt som går där.

Nej fan vad glad man blir att han äntligen presterar lite.
Även om han inte vinner så är man glad att han rör om lite i landslaget och laget till OS.
Man vill se alvar i en eller två tävlingar till och presterar han bra där så tycker jag inte det råder ngåra tvivel om att han ska till OS om han vill.
Inte så att vi har så många att välja på nu när halvarsson suger mer än vanligt och burman är ett frågetecken.
Känns ju som att även om burman är i form så brukar han hamna på 10-20:e plats ändå så han är inte självklar att ta med i OS istället för alvar.

Poroma, anger, mylback, berglund borde vara självklara.
Leo johansson,grahn, och burman ska väl också med.
Eller hur många åkare får man ta med på herrsidan?

19år 4a i totala världscupen, bästa svensk.
Synd att landslagsledningen möjligen redan slarvat bort denna talang. För att bara vara talang räcker inte, han behöver träna traditionell skidåkning spärra mot anger och de andra bästa i landet. Nu åker har runt med gamlingar i långlopp... han behöver komma med landslaget NU
Citera
2025-11-29, 23:33
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it98hahe
Synd att landslagsledningen möjligen redan slarvat bort denna talang. För att bara vara talang räcker inte, han behöver träna traditionell skidåkning spärra mot anger och de andra bästa i landet. Nu åker har runt med gamlingar i långlopp... han behöver komma med landslaget NU

Jag har åkt mycket skidor och även tävlat tills jag var 22 och är 42 nu, men jag tror inte det är så jättebrottom för alvar.

Skulle han träna diagonalt några månader och bli bättre uppför skulle han tjäna många sekunderbara där.
Sen tycker jag det ser ut som att han har för länga stavar nästan.
I ski classics får dom ju ha längre stavar än i världscupen så jag tror att det kan spela roll, att då även i världscupen vill ha så långa stavar som möjligt men att det påverkar tekniken uppför.
Jag tvivlar inte på att alvar kommer nå absoluta toppen inom några år.
Blir kul att se när han vinner vasaloppet 2 minuter före alla andra nästa år också
Citera
2025-11-30, 00:09
Medlem
Citat:
På vilket sätt har landslagsledningen slarvat bort honom? Han fick träna med landslaget redan förra året och hade säkert fått göra det igen om han velat
Citera
2025-11-30, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Gurra B & Myhlbackpojken borde vara få åka skiathlonen i Trondheim efter dagens lopp. Wille och Edvin givetvis också givna om de kan. Sen får vi se vad övriga hittar på i helgen i Ruka och Boden.
Det är väl ändå Lillehammer nästa helg?
Citera
2025-11-30, 08:12
Medlem
Citat:

Han har ju sagt Nej till att träna med landslaget. Han skrev ju i våras på ett 2: årigt kontrakt med Lager 157. Det är där han kommer och vill träna. Men som sagt han kände ju själv i sprinten att han var riktigt dålig uppför så hoppas han kan få till lite annan träning utöver stakning i långloppen.
Citera
2025-11-30, 08:12
Medlem
FNLSs avatar
Vem tror ni kör sprintstafett med Anger i OS? Jag ser ingen åkare med profilen sprinter med lite uthållighet och som föredrar fristil. Häggström kanske? Och för all del, vem kompleterar Sundling?
Citera
2025-11-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vem tror ni kör sprintstafett med Anger i OS? Jag ser ingen åkare med profilen sprinter med lite uthållighet och som föredrar fristil. Häggström kanske? Och för all del, vem kompleterar Sundling?

Gustav Berglund
Citera
2025-11-30, 16:34
Medlem
Antar att det är VM-banan som gäller på fredag? Tuff löptid.
Citera
2025-11-30, 19:46
Medlem
Nån som har information om hur det går för William och/eller Linn?
Citera
2025-11-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Alvar 😉

Jonna åker med Maja eller Linn.
Citera
2025-11-30, 20:10
Medlem
rainbowias avatar
Första "riktiga" helgen till ända. Vilka ger ni plus och minus efter förväntningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in