Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Personligen bryr jag mig mest om att folk som kommer hit jobbar och gör rätt för sig och följer lagar och regler som gäller här. Sen skiter jag i hur folk klär sig, vilken mat de äter, vilken musik de lyssnar på osv. Viss segregation behöver inte vara ett problem.
Oj! Har du blivit höger. Rösta SD då. Ni delar åsikterna.
Men för det krävs inte integration, finns massor som jobbar utan att var integrerade. Det behöver bara kunna prata svenska om de ska jobba med svenskar, inte om de arbetar i ghettona. Men i praktiken fungerar det inte så heller. Inte heller betyder det att de är integrerade, för att de kan svenska.
Väldigt många går till sitt jobb och sitter i egna grupper vid fikat på större företag och sedan går de hem till sig och sin grupp. För de föredrar dem, då de ser ut som dom, resonerar ungefär likadant och har samma kultur. För de är människor.
Men man kan inte integrera stora volymer. det är det som är problemet. Om man har några få invandrare, blir de tvingade att integrera sig. De har inget val. Att du anser dig som totalt frigjord, betyder inte att andra är det. Att tycka illa om andra grupper är inte ett intellektuellt val. Det är biologiskt. Jag gissar att även du är sån, även om du trycker tillbaka det. Det är som att du skulle aldrig vilja leva som ensam svensk bland dem, därför söker även du dig till dina egna. även om du kanske inte vill erkänna det för dig själv. Inte ens du kan, varken språkligt eller känslomässigt se dem som vi, utan de är dom.
Så det spelar ingen roll vad du tycker, för alla är inte som dig och kommer aldrig någonsin att bli det heller.
Invandringen har bara drivits av dumhet och dogmer, utan tanke på konsekvenserna. Vänstern brukar säga att de har hjärtat till vänster, men tyvärr har de förståndet i arslet.
Du förstår väl att jag försöker bilda dig. Att försöka få dig att förstå att människan inte är som du vill att den ska vara.