2025-12-02, 11:19
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, så fungerar inte etnicitet.
Jag har bett om en länk till "etnisk svensk" med det kan ingen bistå med verkar det som. Sjävklart är jag svensk = ser ut som en svensk, talar som en svensk, tänker som en svensk, betalar skatt som en svens,k röstar som en svensk.

Som utbildad Stockholmare bara skrattar jag åt lantis-åsikter som dina. Om du rest utanför din by någon gång hade du inte skrivit så korkat.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-02 kl. 11:25.
Citera
2025-12-02, 11:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag kan inte ett ord finska och känner ingen i Finland. Men visst kan du få önska en judestjärna på mig så andra fattar att jag och mina barn har finskt blod.

Hmm Finland tillhörde Sverige i 500 år så alla i Finland var svenskar då. Synd du inte kan historia.
Citat:
Jag har bett om en länk till "etnisk svensk" med det kan ingen bistå med verkar det som. Sjävklart är jag svensk = ser ut som en svensk, talar som en svensk, tänker som en svensk, betalar skatt som en svens,k röstar som en svensk.

Som utbildad Stockholmare bara skrattar jag åt lantis-åsikter som dina. Och du rest utanför din by någon gång hade du inte skrivit så korkat.
Du är oerhört okunnig. Etnicitet handlar inte bara om språk eller födelseland.
Citera
2025-12-02, 11:22
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
En global trend? Du får flyktingströmmen från tredje världen att låta som den var en modeföreteelse. Nu diskuterar vi inte UK, Tysklands eller övriga likartade länders demografi i den här tråden. Håll dig till ämnet.

Sverige har inte 9 000 000 invånare som är inrikesfödda av två inrikesfödda föräldrar. År 2022 var den siffran 6 878 225 eller 65,4% av befolkningen.

Du har fel.

Enligt de siffror jag visade i mitt tidigare inlägg så är förändringen för inrikesfödda med inrikesfödda föräldrar från 78,5% år 2000 till 65,4% år 2022. Denna förändring har alltså skett på 22 år. Slår man ut det per år och antar att utvecklingen är linjär så kommer det att ta ca: 26 år tills 50% är passerat.
Den "globala trenden" är att även fattiga har internet så de kan via sin mobil förflytta sig till länder långt bort. Samt att EU uppenbarligen hade öppna spjäll 2012-2018 men den trenden är bruten.

I dina siffror har du med de extrema invandraråren (under MP) 1990-2018. Jag tog istället 2019-2024 eftersom de är ett sannolikare framtida scenario. Det är nog upp till dig att bevisa att Sverige i framtiden kommer att ta emot 160.000 invandrare något år, jag tror inte på det.

Så med invandringen på samma nivå som 2019-2024 så tar det 250 år innan hälften av svenskarna är invandrare.
Citera
2025-12-02, 11:25
Medlem
Citat:
"Redan 70%"? Botkyrka hade invandrarproblem för 50 år sedan och fortfarande är 35% helsvenskar där t.ex i villaområden. Man kan alltså bo i Sveriges mest invandrade kommun och se bara svenskar. Du borde besöka Tullinge någon gång.
Det är säkert gemytligt att bo i villa, en tanke som ploppar upp i mitt huvud. Är att om vi
hade haft Socialdemokratiska riksdagspolitiker som inte bott i villor eller dyra borätter.
Utan de hade bott där de flesta LO medlemmar bor, då hade de inte heller verkat för invandring i den utsträckning vi haft.
Citera
2025-12-02, 11:28
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är säkert gemytligt att bo i villa, en tanke som ploppar upp i mitt huvud. Är att om vi
hade haft Socialdemokratiska riksdagspolitiker som inte bott i villor eller dyra borätter.
Utan de hade bott där de flesta LO medlemmar bor, då hade de inte heller verkat för invandring i den utsträckning vi haft.
Så är det, politiker är rika och bor fint och Stockholms innerstad är automat-segregerat via sin höga bostadskostnad. Så de politiker som tar besluten har ett bias, exakt samma som jag, och ser nog inte problemen i Rosengård eller Tensta utöver några få lokala politiker.

Å andra sidan kan inte heller Sverige styras som om hela landet vore ett stort Tensta. För så är det verkligen inte, våra nogo-zoner är färre och färre och i generellt väldigt små. Även om några i tråden verkar bo där. De borde flytta om de är missnöjda. Så mycket bättre med individuella lösningar istället för att göra sig beroende av politiker.
Citera
2025-12-02, 11:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Den "globala trenden" är att även fattiga har internet så de kan via sin mobil förflytta sig till länder långt bort. Samt att EU uppenbarligen hade öppna spjäll 2012-2018 men den trenden är bruten.

I dina siffror har du med de extrema invandraråren (under MP) 1990-2018. Jag tog istället 2019-2024 eftersom de är ett sannolikare framtida scenario. Det är nog upp till dig att bevisa att Sverige i framtiden kommer att ta emot 160.000 invandrare något år, jag tror inte på det.

Så med invandringen på samma nivå som 2019-2024 så tar det 250 år innan hälften av svenskarna är invandrare.
Du har fel. Det är givetvis den ackumulerade invandringen och den efterföljande tillväxten som räknas. De som kommer hit förökar andelen genom barnafödande och anhöriginvandring.
Citera
2025-12-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ja, men problemet är naturligtvis alla som redan kommit hit och som förökar sig i landet genom barnafödande och anhöriginvandring.

Och det här med regeringens skrytande visade sig handla om något fel i statistiken om jag minns rätt.
Även anhöriginvandringen minskar, hittar inte siffror för 2024 men 2021 beviljades 17 000, 2023 9000. Allt tyder på en fortsatt minskning då reglerna är hårdare nu.
Citera
2025-12-02, 11:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men varför skulle de vilja integrera sig med oss. Kan du förklara det? Varför vill du ha integration? Vill du ha mångkultur så behöver vi segregation. Eller vad vill du? För du kan väl inte tro att hudfärg är kultur? Varför lär du dig inte arabiska och integrerar dig med dem? Eller vill du inte bli integrerad själv?

Har du en naiv bild av andra människor, att de på nåt sätt ser upp till oss och vill vara som oss. Är din tro att om man tvingar alla att umgås, kommer alla att bli lyckliga. Eller följer du vänsterdogmen, att det bara är vita som kan vara rasister och därför ska man utrota dem, för då tror man att man utrotar man rasismen?

Varför tror du att de skulle vara annorlunda än oss? De vill förstås umgås med likasinnade och de som liknar dem. För även de är människor. Förstår du inte det?

Segregationen är en naturlig följd. Möjligen kan man säga, att de som tror att man kan ta in en massa människor från andra kulturer och inte få segregation, är misslyckade.

Personligen bryr jag mig mest om att folk som kommer hit jobbar och gör rätt för sig och följer lagar och regler som gäller här. Sen skiter jag i hur folk klär sig, vilken mat de äter, vilken musik de lyssnar på osv. Viss segregation behöver inte vara ett problem.
Citera
2025-12-02, 11:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Även anhöriginvandringen minskar, hittar inte siffror för 2024 men 2021 beviljades 17 000, 2023 9000. Allt tyder på en fortsatt minskning då reglerna är hårdare nu.
Och? Förökningen sker snabbt genom barnafödande, vilket nu har upprepats många gånger.
Citera
2025-12-02, 11:33
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Du har fel. Det är givetvis den ackumulerade invandringen och den efterföljande tillväxten som räknas. De som kommer hit förökar andelen genom barnafödande och anhöriginvandring.
Den ackumulerade trenden ingår naturligtvis i mina siffror eftersom jag jämförde siffror på svenskar/icke svenskar från 2019 och 2024. Inklusive deras barn födda i Sverige.
Citera
2025-12-02, 11:34
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?
Posta aldrig något med Expo som källa.
Det är en radikal vänsteraktivistisk källa som samarbetar med terrorklassade organisationer och deras enda uppgift i livet verkar vara att hitta skit och samband de kan fördöma till höger om S.
När källan om folkutbytet kommer från SCB, som också fått mer ocvh mer kritik för sin bias kan du väl för helvete inte lasta SD för att de återger verkligheten?

De demografiska förändringarna är verkliga och vi har över 60 NO GO-zoner med utanförskap, vilket du kan läsa om i varje nyhetskanal.
Och vi har idag 67500 i eller i nära anslutning till gängkriminalitet.
DUcka nui, eller gå och sätt dig idiot!
Det här landet behöver styras tillbaka till något som funkar och HAR nån framtid.
Citera
2025-12-02, 11:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Den ackumulerade trenden ingår naturligtvis i mina siffror eftersom jag jämförde siffror på svenskar/icke svenskar från 2019 och 2024. Inklusive deras barn födda i Sverige.
Du upprepar dig och tjatar. Du påstår att de som föds i Sverige är svenskar men så fungerar inte etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in