2025-12-02, 12:12
Medlem
Twitterturkens avatar
Själva begreppet utrikesfödd i sig är lite av en red herring.
Ahmed Mohammed är ju inte etniskt svensk, oavsett om han eller hans föräldrar råkar vara födda i Sverige.

Att sedan SD har köpt det här med öppen svenskhet rakt av har varit den sista spiken i kistan för det partiet.
Citera
2025-12-02, 12:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Personligen bryr jag mig mest om att folk som kommer hit jobbar och gör rätt för sig och följer lagar och regler som gäller här. Sen skiter jag i hur folk klär sig, vilken mat de äter, vilken musik de lyssnar på osv. Viss segregation behöver inte vara ett problem.
Oj! Har du blivit höger. Rösta SD då. Ni delar åsikterna.

Men för det krävs inte integration, finns massor som jobbar utan att var integrerade. Det behöver bara kunna prata svenska om de ska jobba med svenskar, inte om de arbetar i ghettona. Men i praktiken fungerar det inte så heller. Inte heller betyder det att de är integrerade, för att de kan svenska.
Väldigt många går till sitt jobb och sitter i egna grupper vid fikat på större företag och sedan går de hem till sig och sin grupp. För de föredrar dem, då de ser ut som dom, resonerar ungefär likadant och har samma kultur. För de är människor.

Men man kan inte integrera stora volymer. det är det som är problemet. Om man har några få invandrare, blir de tvingade att integrera sig. De har inget val. Att du anser dig som totalt frigjord, betyder inte att andra är det. Att tycka illa om andra grupper är inte ett intellektuellt val. Det är biologiskt. Jag gissar att även du är sån, även om du trycker tillbaka det. Det är som att du skulle aldrig vilja leva som ensam svensk bland dem, därför söker även du dig till dina egna. även om du kanske inte vill erkänna det för dig själv. Inte ens du kan, varken språkligt eller känslomässigt se dem som vi, utan de är dom.

Så det spelar ingen roll vad du tycker, för alla är inte som dig och kommer aldrig någonsin att bli det heller.

Invandringen har bara drivits av dumhet och dogmer, utan tanke på konsekvenserna. Vänstern brukar säga att de har hjärtat till vänster, men tyvärr har de förståndet i arslet.

Du förstår väl att jag försöker bilda dig. Att försöka få dig att förstå att människan inte är som du vill att den ska vara.
Citera
2025-12-02, 12:50
Medlem
Twitterturkens avatar
Vänsterns paradgren är att ändra definitionen på ord och sedan använda den nya definitionen som bevis för att deras ideologi stämmer.
"Alla som vill vara svenskar är svenskar, alltså kan inte svenskarna försvinna som folk!"

"Rasism är när vita är elaka mot ickevita, alltså kan man inte vara rasistisk mot vita!"

2 är egentligen 2.5, alltså är 2+2=5
Vänstermatematik!

Tyvärr är den genomsnittliga svensken för korkad för att inse när vänstern kör igång elvispen i svennens hjärna.
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varenda vänsternöt som slingrar sig in i den här tråden, med högaffeln i högsta hugg, i tron om att dom har nån form av bevis på att detta inte sker.
Det verkar enbart vara ett par "vänsternötter" i tråden, med uppåt 100 inlägg vardera. Troligtvis med kopplingar till AiP Media Produktion AB som är på lunch nu.
Citera
2025-12-02, 12:56
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Att asylinvandringen minskat kraftigt är ingen hemlighet
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/asylsokande-i-sverige/#:~:text=Under%25202024%2520s%C3%B6kte%25209%25206 45,kvinnor%2520och%25205%2520888%2520m%C3%A4n.

2024 skröt ju regeringen om att fler flyttade från Sverige än till Sverige.

Jo men detta skrev jag tidigare om i tråden, antalet invandrare som flyttar hit minskar inte kraftigt. Man måste kolla på ALLA som flyttar hit.

Det jag efterfrågade var siffror på att det flyttar ut lika mycket utomeuropéer som de flyttar hit.
Citera
2025-12-02, 12:58
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Den "globala trenden" är att även fattiga har internet så de kan via sin mobil förflytta sig till länder långt bort. Samt att EU uppenbarligen hade öppna spjäll 2012-2018 men den trenden är bruten.

I dina siffror har du med de extrema invandraråren (under MP) 1990-2018. Jag tog istället 2019-2024 eftersom de är ett sannolikare framtida scenario. Det är nog upp till dig att bevisa att Sverige i framtiden kommer att ta emot 160.000 invandrare något år, jag tror inte på det.

Så med invandringen på samma nivå som 2019-2024 så tar det 250 år innan hälften av svenskarna är invandrare.
Att kunna surfa på internet är inte att emigrera.

Du tror att en kortare tidsperiod gör det lättare att få en rättvisande trend? Jag skulle påstå att det är precis tvärtom.

Vi kan gå igenom antalet uppehållstillstånd från 1990 så får du se att du har fel där också.

1990 37120
1991 41948
1992 34602
1993 58769
1994 78860
1995 32296
1996 31390
1997 36132
1998 39070
1999 37033
2000 60490
2001 56872
2002 54396
2003 56787
2004 58811
2005 62463
2006 86436
2007 86095
2008 90021
2009 102820
2010 96388
2011 97905
2012 116444
2013 121718
2014 115702
2015 115104
2016 150989
2017 135563
2018 132891
2019 117776
2020 89009
2021 95163
2022 142179
2023 102139
2024 93895

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_asylpolitik

Det är snarare troligt att fler krig eller svårare levnadsförhållanden i framtiden får människor att försöka fly eller emigrera än det inte skulle inträffa. Om Sverige får 160 000 asylsökande eller inte under ett år beror på hur EU's yttre gränser håller tätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du har fel. Det är givetvis den ackumulerade invandringen och den efterföljande tillväxten som räknas. De som kommer hit förökar andelen genom barnafödande och anhöriginvandring.
Totius har helt rätt i sitt svar.
Citera
2025-12-02, 13:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det där är inga svar.

Vad menar du skiljer en konspirationsteori från någon annan teori om data saknas?

Hur ska politiker kunna ordna arbete och integration åt människor som saknar förutsättningar för arbete och integration?

En konspirationsteori behöver inte skilja sig från andra teorier som bygger på ofullständig data. Varför undrar du?

Politiker kan dels skapa förutsättningar för att vissa grupper med tex bristfällig utbildning får jobb som de klarar av. I nästa steg handlar det om att utbilda/fortbilda dessa människor så de har bättre förutsättningar på arbetsmarknaden.
Citera
2025-12-02, 13:09
Medlem
Citat:
Andelen invandrare växer inte sedan 2022. Du måste rösta rätt om du vill behålla Sverige svenskt.

Ordet Utbyte betyder att svenskarna byts ut. Jag har aldrig hört talas om att svenskar dör av eller flyttar till annan stad eller annat land, inte sedan 1970-talet. Tvärtom föds 100.000 svenska barn varje år och vi har fortfarande födelseöverskott. Invandring är lika stor som utvandring, 100k per år. Men länka gärna fakta.

Att s+mp tog in 100.000 pers 2016 innebar naturligtvis en översvämning i Sverige med bara 10M invånare, och det kunde alla se även jag i Lund som ändå var ovanligt förskonat. Dessa år tror jag inte kommer tillbaka under min livstid.

Du har helt missat att födelsetalen har legat under 2.1 varje år utom ett fåtal undantag i Sverige sedan 1970?

Svenskarna minskar i antal varje år. Välkommen till verkligheten.
Citera
2025-12-02, 13:18
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Jag har i tråden informerat dig och andra om att vi som bor på bättre ort i Sverige inte kan se minsta spår av folkutbyte och det är väl ändå ganska intressant.

Du menar att eftersom vill håller på att få ett samhälle med en mestadels vit överklass och en överväldigande icke-vit underklass, pågår det inget folkutbyte? Eller att därför spelar folkutbytet ingen roll eftersom endast rika svenskar har ett människovärde och vad medel- och underklassen tvingas stå ut med är ointressant? Eller hur menar du annars att det är relevant att de rikaste områdena är i stort sett förskonade från folkutbytet än så länge?
Citera
2025-12-02, 13:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En konspirationsteori behöver inte skilja sig från andra teorier som bygger på ofullständig data. Varför undrar du?

Politiker kan dels skapa förutsättningar för att vissa grupper med tex bristfällig utbildning får jobb som de klarar av. I nästa steg handlar det om att utbilda/fortbilda dessa människor så de har bättre förutsättningar på arbetsmarknaden.
Jag undrar därför att du skrev om konspirationsteorier och då behöver du kunna utveckla vad du menar. Du har fortfarande inte förklarat vad du menar är konspirationsteorier. Antagligen vet du inte själv vad du menar.

Arbetsförmedlingen: Finns inga jobb för utrikesfödda analfabeter
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/arbetsformedlingen-finns-inga-jobb-for-utrikesfodda-analfabeter

Det går inte att trolla fram jobb och många kommer aldrig att kunna försörja sig själva. Så ser verkligheten ut oavsett hur många ord du använder.
Citera
2025-12-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Vänsterns paradgren är att ändra definitionen på ord och sedan använda den nya definitionen som bevis för att deras ideologi stämmer.
"Alla som vill vara svenskar är svenskar, alltså kan inte svenskarna försvinna som folk!"

"Rasism är när vita är elaka mot ickevita, alltså kan man inte vara rasistisk mot vita!"

2 är egentligen 2.5, alltså är 2+2=5
Vänstermatematik!

Tyvärr är den genomsnittliga svensken för korkad för att inse när vänstern kör igång elvispen i svennens hjärna.

Det verkar enbart vara ett par "vänsternötter" i tråden, med uppåt 100 inlägg vardera. Troligtvis med kopplingar till AiP Media Produktion AB som är på lunch nu.

Exakt så!!

Fast jag tror att även ganska många vanliga människor med begränsat intresse för politik börjar genomskåda den där leken med ord nu. Pseudovänstern gick lite för långt även för dem. Vanliga, normala människor anser att all rasism är fel och tar illa vid sig när en arg aktivist menar att det inte är rasism ens när vita blir mördade för att de är vita.

Liksom nästan ingen tycker att män skall få vinna damidrottstävlingar oavsett hur fint, pseudoakademiskt språk som används för att rättfärdiga det.

Samma med folkutbytet. Vänstern säger bokstavligen till vanliga människor att det de ser varje dag med sina egna ögon inte stämmer.

Och ja, AIP-Trollfabriken verkar ha avsatt ett par arbetsamma troll till den här tråden.
Citera
2025-12-02, 14:08
Medlem
Såg att Daniel Pohl förklarade hur AFA rekryterar, informerar och agerar samt berättade om deras våldskapital och olagliga metoder på TV4 igår.
Citera
2025-12-02, 14:09
Medlem
Citat:
De barn som föds i Sverige är svenskar. Min mamma är från Finland men jag är född i Sverige och svensk. Hitler ringde och ville ha tillbaka din åsikt.

Nej, det är de inte.

En svensk kvinna som föder på ett BB i Kina får inte ett kinesiskt barn utan ett svenskt.
En somalisk kvinna som föder på ett BB i Sverige får inte ett svenskt barn utan ett somaliskt.

Att säga att det är "Hitlers åsikter" blir lite löjligt när det handlar om självklarheter och som även invandrarna det handlar om håller med om.

Tror du inte att ett kurdiskt par bosatta i Sverige anser att deras barn, fött här, är kurdiskt? Är de då nazister enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in