2025-12-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Det stämmer helt, du har uppenbarligen läst i tråden
Essie jämfördes med en rullstol och det råder ingen tvekan om det psykiska och fysiska våld hon utsattes för, detta har också beskrivits av PPP så att Team PPP låtsas att det inte är sant gör det inte mindre sant, snarare tvärtom eftersom de har blivit fångade i så många lögner att det är galet,
nej Essie hade det inte bra för det mesta på sitt jobb som assistanshund...
Stackar essie. vilket öde hamna i sådan empatilös familj. Att detta läggs ner är för mig en gåta, kan ju inte råda något tvivel vad som hänt , och det finns på film som av någon konstig anledning inte godtogs som bevis???
Citera
2025-12-02, 10:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Stackar essie. vilket öde hamna i sådan empatilös familj. Att detta läggs ner är för mig en gåta, kan ju inte råda något tvivel vad som hänt , och det finns på film som av någon konstig anledning inte godtogs som bevis???
Ja, polisen prioriterade inte utredningen, det är tydligt här, synd men så är det...
Men tittade på alla kameror där och bara utanför huset fanns det minst 10 kameror och det finns månge därinne så bara där kunde polisen ha gjort mer, hade de beslagtagit och undersökt lagringsmediet för alla dessa kameror då skulle jag bli mycket förvånad om de inte hade hittat några spår misshandeln av Essie, det är faktiskt möjligt att de kunde ha hittat svar på vad som faktiskt hände i slutändan med Essie också där...
Citera
2025-12-02, 10:44
Bannlyst
Citat:
Det stämmer helt, du har uppenbarligen läst i tråden
Essie jämfördes med en rullstol och det råder ingen tvekan om det psykiska och fysiska våld hon utsattes för, detta har också beskrivits av PPP så att Team PPP låtsas att det inte är sant gör det inte mindre sant, snarare tvärtom eftersom de har blivit fångade i så många lögner att det är galet,
nej Essie hade det inte bra för det mesta på sitt jobb som assistanshund...

Ja du, värre såsom en Leif GW Persson roman att hålla reda på alla namn 💥
Det sjuka är väl den dåren sökte swish ett par dagar efter Essie försvann till ny assistent hund 😡
Konstigt att polisen inte har uppfattat detta.
Borde bevisa både det ena och det andra...😥
Dessutom har köpt en husvagn för ca 450.000 nyligen, förvisso på kredit..
Har man ansträngd ekonomi så inte fan får man lån på detta...
Dessutom inte en ny hund heller 🥵
Förvisso sitter väl dåren på ett åtal om jag läste rätt i tråden 💥
Citera
2025-12-02, 10:52
Bannlyst
Citat:

Att plåga ett djur som lever för att hjälpa dottern är sjukt borde polisen gå vidare med...
Men det har jag missat att det finns film på detta..
Borde lyftas fram i media så blir det nog fart i bygget 😁🧨
Citera
2025-12-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Det sjuka är väl den dåren sökte swish ett par dagar efter Essie försvann till ny assistent hund 😡
och hundbuen såldes kort efter försvinnadet det känns oxså konstigt?
Citera
2025-12-02, 10:54
Medlem
Citat:
Att plåga ett djur som lever för att hjälpa dottern är sjukt borde polisen gå vidare med...
assistenterna filmade vä? men vart som jag tolkar det hotade med brott mot sekretess av ppp.. filmerna godtogs konstigt nog inte som bevis har jag läst mig till.
Citera
2025-12-02, 10:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Citat:
Citat:
och hundbuen såldes kort efter försvinnadet det känns oxså konstigt?
ja inte bara en swish innsamling utan 2 st i början, en på jobbtelefonen och den andra antingen till ett privat företag han hade ett tag eller direkt till sig själv, han påstod att alla pengar skickades tillbaka men ingen trovärdig har så vitt jag minns bekräftat att hen fick några pengar tillbaka...

ja han sålde också hundburen ganska snabbt, innan "sökandet" efter Essie var över...

Essies leksak hittades när den första stöldutredningen lades ner och först när PPP anmälde det igen hittades den vid hjulspåren i det daggvåta gräset som inte gjordes när han påstår och de var i vilket fall som helst inte synliga i gräset i flera dagar och inte bara detta utan det finns massor av sådana saker som inte är sanna i detta fallet...
Citera
2025-12-02, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ja, polisen prioriterade inte utredningen, det är tydligt här, synd men så är det...
Men tittade på alla kameror där och bara utanför huset fanns det minst 10 kameror och det finns månge därinne så bara där kunde polisen ha gjort mer, hade de beslagtagit och undersökt lagringsmediet för alla dessa kameror då skulle jag bli mycket förvånad om de inte hade hittat några spår misshandeln av Essie, det är faktiskt möjligt att de kunde ha hittat svar på vad som faktiskt hände i slutändan med Essie också där...

Dessutom kunde polisen gjort slagningar på var mobilerna befunnit sig efter Essie försvann 💥
Där hade de troligen hittat bevisen..
Det konstiga är att inte tekniska roteln gick igenom filmerna, då de kan se även det som är raderat på datumet och tiden... Dock inte själva filmen..
Tror det heter buffrar...
Citera
2025-12-02, 11:06
Bannlyst
Citat:
assistenterna filmade vä? men vart som jag tolkar det hotade med brott mot sekretess av ppp.. filmerna godtogs konstigt nog inte som bevis har jag läst mig till.

Borde gått till åtal med hundburen då, det är ett bevis på att Essie inte kommer tillbaka...

Om assistenter blir hotade, så bör det falla under grovt olaga hot enligt SRL 🎉
Citera
2025-12-02, 11:12
Bannlyst
Citat:
ja inte bara en swish innsamling utan 2 st i början, en på jobbtelefonen och den andra antingen till ett privat företag han hade ett tag eller direkt till sig själv, han påstod att alla pengar skickades tillbaka men ingen trovärdig har så vitt jag minns bekräftat att hen fick några pengar tillbaka...

ja han sålde också hundburen ganska snabbt, innan "sökandet" efter Essie var över...

Essies leksak hittades när den första stöldutredningen lades ner och först när PPP anmälde det igen hittades den vid hjulspåren i det daggvåta gräset som inte gjordes när han påstår och de var i vilket fall som helst inte synliga i gräset i flera dagar och inte bara detta utan det finns massor av sådana saker som inte är sanna i detta fallet...

Det fanns väl på andra plattformar har jag för mig, och det var ett par stycken som åberopa att de inte fått några pengar tillbaka 😡
Borde gått under bedrägeri enligt SRL..
Men har för mig att någon i tråden har sagt att ett åtal ligger hos åklagaren att det handlar om bedrägeri på dåren...
Dock inte på Essie....
Citera
2025-12-02, 11:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Dessutom kunde polisen gjort slagningar på var mobilerna befunnit sig efter Essie försvann 💥
Där hade de troligen hittat bevisen..
Det konstiga är att inte tekniska roteln gick igenom filmerna, då de kan se även det som är raderat på datumet och tiden... Dock inte själva filmen..
Tror det heter buffrar...
Angående filmerna har jag undrat om det här var kopior av filmerna, till exempel att det filmades live med en mobiltelefon och kopierades till en lagringsenhet av något slag innan telefonen gick i kras och kastades så att polisen bara fick en kopia av en kopia, men jag vet fortfarande inte exakt hur det här är, det här är bare en gissning...

men att spåra telefonens rörelser kunde ha fungerat, problemet är faktiskt när Essie togs bort från den här adressen, om det var en dag innan det påstås, så kommer det finnas många rörelser att kartlägga, inte minst när man tar hänsyn till att L pappan till PPP kan ha kört bort Essie, han har varit tvungen att städa upp efter PPP tidigare och var också här i detta fall och "släckte bränder" och då kommer det att finnas många människor och telefoner att kartlägga...
Citera
2025-12-02, 11:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det fanns väl på andra plattformar har jag för mig, och det var ett par stycken som åberopa att de inte fått några pengar tillbaka 😡
Borde gått under bedrägeri enligt SRL..
Men har för mig att någon i tråden har sagt att ett åtal ligger hos åklagaren att det handlar om bedrägeri på dåren...
Dock inte på Essie....
Ja, jag minns två personer som bekräftade att de fick tillbaka sina pengar, men ingen av dem har en trovärdig historia i det här fallet och jag kan inte komma ihåg fler nu...
Ja, bedrägeri borde ha varit ett minimum så polisen har hittills valt den enkla vägen ut i det här fallet tyvärr....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in