2025-11-30, 02:18
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Kanon tack! då blir det ju ännu mera obegripligt att detta lades ner mitt i semestern efter 1 år? Hur kan man sitta 1 år och utreda detta när denna tråd får fram detalj på detalj som inte stämmer, och "försvararna" i tråden gapar om bevis hela tiden. ioch med FUP är sekretessmarkerad av någon konstig anledning så blir det ju svårt få fram bevis.. men det skall väl kunna gå att lösa kanske.
Det lades ner pga att det inte fanns ngn hund att besikta.
Citera
2025-11-30, 19:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Det lades ner pga att det inte fanns ngn hund att besikta.
Men det råder ingen tvekan om att Team-PPP är djupt i skiten när de inte kan läsa länkarna i tråden, det är jo bevisat bortom all tvivel att PPP också har erkändt att våld mot Essie har inträffat precis som assistenterna har sagt...
Citera
2025-12-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
En polisanmälan innebär inte att ett brott är fastställt.
I det här fallet har polisen själva bedömt att inget brott kunnat styrkas och lagt ner ärendet.

Därför är det just den bedömningen som styr diskussionen i en ABoK-tråd, inte att en anmälan en gång upprättades.
Ja och diskussionen fortsätter. Även i Enköping,och det är min teori att Essie försvann av någon anledning.Länstyrelsen skulle dit.
Senast redigerad av MormorPutte 2025-12-01 kl. 10:53.
Citera
2025-12-01, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Men det råder ingen tvekan om att Team-PPP är djupt i skiten när de inte kan läsa länkarna i tråden, det är jo bevisat bortom all tvivel att PPP också har erkändt att våld mot Essie har inträffat precis som assistenterna har sagt...

Vilka är team PPP om jag fråga 🥵
Citera
2025-12-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Vilka är team PPP om jag fråga 🥵
Du får nog backa till trådens början och börja läsa in där. men team PPP är dom som försvarar pappan och som erkänt att den vuxna dottern " sparkat essie" då och då. A är den vuxna dottern som sparkat hunden som PPP dv,s pappan erkänt, finns dokumenterat i tråden t,om. att A sparkar hunden finns oxså i tråden ioch med diagnostik. känns som du ha ett mastodont jobb framför dig att läsa på.
Citera
2025-12-02, 00:26
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Du får nog backa till trådens början och börja läsa in där. men team PPP är dom som försvarar pappan och som erkänt att den vuxna dottern " sparkat essie" då och då. A är den vuxna dottern som sparkat hunden som PPP dv,s pappan erkänt, finns dokumenterat i tråden t,om. att A sparkar hunden finns oxså i tråden ioch med diagnostik. känns som du ha ett mastodont jobb framför dig att läsa på.
Titta bakåt i tråden är inte en källa, det är bara ett sätt att slippa svara.

Om påståendena faktiskt fanns där skulle du kunna länka direkt till inläggen.

Att hänvisa till 15000+ inlägg bakåt betyder i praktiken att du inte kan visa någonting alls.

Om du nu sitter på allt detta guld varför kan ingen annan i tråden hitta det?

Och innan du pekar fler diffuse åt alla håll: förklara gärna hur något av det du påstår har faktisk, synlig bäring på Essies försvinnande.

För hittills består hela din teori av ord som låter viktiga men saknar både innehåll och relevans.
Citera
2025-12-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist

Att hänvisa till 15000+ inlägg bakåt betyder i praktiken att du inte kan visa någonting alls.

Och innan du pekar fler diffuse åt alla håll: förklara gärna hur något av det du påstår har faktisk, synlig bäring på Essies försvinnande.

För hittills består hela din teori av ord som låter viktiga men saknar både innehåll och relevans.
men herregud!!! det finns massor av fakta, vi i tråden som varit med från början har massor av fakta och skärmdumpar mm. så var bara lugn . Vi bidar vår tid. Man vet aldrig när "karma slår till" Läs gärna tråden säger jag.
Citera
2025-12-02, 03:41
Medlem
Den här familjen bör nog enbart känna skam. Att låta en störd person misshandla ett djur. Och sedan försvinner djuret mystiskt? För att det viktigaste i världen är ju att deras fantastiska störda dotter ska få sparka ihjäl ett stackars djur?
Citera
2025-12-02, 09:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Den här familjen bör nog enbart känna skam. Att låta en störd person misshandla ett djur. Och sedan försvinner djuret mystiskt? För att det viktigaste i världen är ju att deras fantastiska störda dotter ska få sparka ihjäl ett stackars djur?
All dokumentation hittills visar att som du skriver borde flera personer i den här familjen och kring dem ha dåligt samvete utan tvekan...
Men väldigt bekvämt att en assistanshund som inte längre kan arbeta på grund av fysiskt och psykiskt våld försvinner precis innan en inspektion...

Citat:
men herregud!!! det finns massor av fakta, vi i tråden som varit med från början har massor av fakta och skärmdumpar mm. så var bara lugn . Vi bidar vår tid. Man vet aldrig när "karma slår till" Läs gärna tråden säger jag.
Ja, för alla nya användare här, läs det första inlägget inklusive alla länkar där innan ni letar upp länkar som det finns otroligt många av i den här tråden, bara jag har ett par dussin varav de flesta är skärmdumpar som uteslutande handlar om Essie och hennes liv som också tydligt visar varför hon försvann...
Citera
2025-12-02, 09:57
Bannlyst
Citat:

Är väl samma som klippte i pulpan som jag förstått det rätt och jämförde det med en rullstol...
Eller jag är helt ute och reser nu....
Citera
2025-12-02, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist

Har följt denna tråd en tid..
Vad är det du vill ha svar på så kanske jag kan svara på det...
Istället för att du spyr galla på andra....
Citera
2025-12-02, 10:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Är väl samma som klippte i pulpan som jag förstått det rätt och jämförde det med en rullstol...
Eller jag är helt ute och reser nu....
Citat:
Har följt denna tråd en tid..
Vad är det du vill ha svar på så kanske jag kan svara på det...
Istället för att du spyr galla på andra....
Det stämmer helt, du har uppenbarligen läst i tråden
Essie jämfördes med en rullstol och det råder ingen tvekan om det psykiska och fysiska våld hon utsattes för, detta har också beskrivits av PPP så att Team PPP låtsas att det inte är sant gör det inte mindre sant, snarare tvärtom eftersom de har blivit fångade i så många lögner att det är galet,
nej Essie hade det inte bra för det mesta på sitt jobb som assistanshund...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in