2025-12-02, 07:38
Medlem
Då vet vi att inget av de påstådda övergreppen i Jåckes bok inte har hänt. Allt var en lögn.
Senast redigerad av Ralfhead 2025-12-02 kl. 08:25.
Citera
2025-12-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Tycker inte att familjen Bergs version av vad som hänt är trovärdiga. De försöker få det att framstå som att de var en helt funktionell familj när Jocke var barn. Mamman erkänner missbruk efter att Jocke flyttat ut, men ändå så försöker de försköna hur allt var var i deras relation när han var vuxen. Bröderna försvarar sina föräldrar och har (hittills) inte nämnt eller erkänt att de växt upp under dysfunktionella förhållanden. Det största beviset för att något inte stått rätt till i familjen är ju allas liv idag. Det är sorgligt.

Grejen är ju att Jocke utåtagerande berodde på både arv och miljö. Att mamman ens kan säga "jag älskade honom" om sitt eget barn säger så mycket om hur hon är som människa. Det är vidrigt.
Radera allt Joakim har berättat för dig först. För det är inte sant. Jag tycker dokumentären är ärlig och rättvisande, dom erkänner dom problem som fanns.

Joakim hade en väldigt bra relation med hela sin familj innan boken.

Det framgår till exempel här att förtalet av mamman började som ett renodlat PR-trick mellan Jockiboi och Hanna Widerstedt, det som skrevs var regisserat och Jocke blev till sig av all respons han fick av det och därför eskalerade fortsatte det.
https://youtu.be/IzGchyHMUnM?t=5
En månad efter PR-tricket skriver Jocke att han har en bra familj bland annat här
https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?t=77
Senast redigerad av Pallal 2025-12-02 kl. 07:43.
Citera
2025-12-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojlkloi
Jag älskade Jocke jätte jättemycket . Säger man inte älskar som mamma

Jösses, de pratar om småbarnstiden
Citera
2025-12-02, 07:40
Medlem
Alltså börjar det skaka u der hans fötter? Vwrkar som det ljugits rätt rejält och att chrippa nu har rätt?😅
Citera
2025-12-02, 07:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Ville stänga av så många gånger men kämpade igenom. Tycker så synd om Joakim, har var ett barn i behov av hjälp och hans mamma ville inte kämpa för honom. Att ”farmorn” säger jag var där och vet vad som hände, fast gör hon det? Man kan leva i samma familj utan att veta allt vad som händer. Det finns inga bevis på att mamman inte skulle ett skulle ha haft ett missbruk redan då, men det finns ett mönster som man absolut borde ta i beaktning här. Tycker Bosse gjort en okej dokumentär men samtidigt känns han är färgad att han letar efter något som inte finns. Kräks på familjen Berg, kräks!

Familjen Berg har sökt hjälp för Jocke ihärdigt och ihållande. Så det du skriver om mamma A stämmer inte.

Ingen ger sig på Jockes trauma.
Citera
2025-12-02, 07:42
Medlem
Hur kommer det sig att SVT inte intervjuat kunniga inom dessa ämnen inför avsnittet? Det finns mycket forskning som hade gjort allt mer nyanserat. Jag har förståelse för att situationen var otroligt jobbig för Jockes mamma och att hon behövde mer stöd i sitt föräldrarskap för att förstå och kunna hjälpa sitt barn.

Det var väldigt intressant att Jacke inte nämnde ett ord om att han faktiskt medverkat i en podcast där han talat om föräldrarnas missbruk.
Citera
2025-12-02, 07:42
Medlem
Varför är det så svårt att se vilken problematik som beskrivs i dokumentären? Varför dessa skygglappar ?

Avsnitt 1 gick ut på att:
1 J säger säger att han har stöd av det han uppger i boken i sina papper från Soc och BUP?
2 BGB konfronterar honom med att det inte stämmer!

Hela ifrågasättandet handlar om just punkt 1 och 2. BGB säger tydligt att han inte kan avgöra vilka händelser som skett eller inte skett men att det INTE styrks i några papper
Citera
2025-12-02, 07:43
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Då vet vi att inget av de påstådda övergreppen i Jåckes bok har hänt. Allt var en lögn.

Jag förväntar mig att Jocke lägger upp bevis från sina soc-papper under dagen på dom påstådda övergreppen.
Citera
2025-12-02, 07:44
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Familjen Berg har sökt hjälp för Jocke ihärdigt och ihållande. Så det du skriver om mamma A stämmer inte.

Ingen ger sig på Jockes trauma.

Nu tog dom ju inte upp något hur det var efter han placerades så vi vet inget ur dokumentärens perspektiv där. Hur mycket hon kämpade när han väl var borta.
Citera
2025-12-02, 07:45
Medlem
vichy6s avatar
Så Jocke hade en fungerande relation med mamman som vuxen, gick ofta dit och åt mat….
Citera
2025-12-02, 07:47
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJE
Varför är det så svårt att se vilken problematik som beskrivs i dokumentären? Varför dessa skygglappar ?

Avsnitt 1 gick ut på att:
1 J säger säger att han har stöd av det han uppger i boken i sina papper från Soc och BUP?
2 BGB konfronterar honom med att det inte stämmer!

Hela ifrågasättandet handlar om just punkt 1 och 2. BGB säger tydligt att han inte kan avgöra vilka händelser som skett eller inte skett men att det INTE styrks i några papper

Exakt, det viktiga som framkommer i första avsnittet handlar om soc-papperna. Men det är svinlätt för Jocke att motbevisa detta om det verkligen hänt, det är bara för honom att lägga upp bilder från soc-papperna.

Annikas version lägger jag inte någon större vikt vid, det blir bara ord mot ord.
Citera
2025-12-02, 07:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Hur kommer det sig att SVT inte intervjuat kunniga inom dessa ämnen inför avsnittet? Det finns mycket forskning som hade gjort allt mer nyanserat. Jag har förståelse för att situationen var otroligt jobbig för Jockes mamma och att hon behövde mer stöd i sitt föräldrarskap för att förstå och kunna hjälpa sitt barn.

Det var väldigt intressant att Jacke inte nämnde ett ord om att han faktiskt medverkat i en podcast där han talat om föräldrarnas missbruk.

Det fanns ett missbruk men inte under åren som Jocke uppgav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in