2025-12-02, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
om det visar sig att jocke ljugit om sin mammas tablettknaprande och om hon inte knarkade när han bodde hemma. då är Joakim helt körd. menar verkligen helt körd. det är vad hela hans snack har byggt på under alla år.
Jag tror att han har ljugit om det också med tanke på hans reaktion och att han pratade om att hon var helt borta i flera år.

Det går faktiskt att kolla upp trots att det gått lång tid. Hennes egna journaler, läkemedelsförteckningar, anteckningar hos BUP och socialtjänst gällande Jocke (dom ofta i kontakt med mamman flera gånger i veckan). Ifall dom tar upp missbruket som en punkt i dokumentären antar jag att dom intervjuat människor som träffat henne ofta under den perioden, fosterföräldrarna bland annat.
Citera
2025-12-02, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det handlar inte om att Cluee inte frågade, för Joakim handlar det alltid om att han måste ha kontroll över utvalda människor. Nu vill han kontrollera Cluee genom maktmissbruk när han inte kan manipulera honom dit han vill, som vän.

Har du sett den än?

Klumpigt att låta just Brott och Blandat reagera på den. Jocke underskattar honom. Han är temusektens i särklass bästa människokännare. I början kände jag att han var en hycklande och bufflig kritiker som bara vile bli känd och inte tillförde nåt och jag hade svårt med "hans sätt" av olika anledningar, det har jag inte längre.

Han är extremt bra på att analysera människor i videoformat. Han behöver "lära känna" en person i ett par videos, men efter det märker han av små subtila förändringar i en persons beteende, lägger viktiga pusselbitar på minnet för att kunna läsa personen, ser när personen är drogpåverkad och av vad, förstår direkt en människas uppsåt, ser rakt igenom manipulation och så vidare.

*periodt*

Det beror förmodligen delvis på att han behöver använda dom förmågorna i sitt jobb. Oavsett anledning är han i särklass bäst på det. Jag ska se hans analys nu innan dokumentären.

Eller hur!
Jag har gillat B&B hela tiden men flera gånger varit orolig att han ska låta sig bli manipulerad.
De har med alla medel försökt få över honom på sin sida men misslyckats varje gång, just för att B&B ser rakt igenom dom.

Legio däremot, som gick på Anjos fjäskande fick lära sig den hårda vägen.
Nu är han hatad och en dålig lärare igen.
Citera
2025-12-02, 06:39
Medlem
miapetters avatar
Just nu "äger" ju JL rättigheterna till sina egna soc/Bup-papper.
Om han verkligen velat att sanningen skulle komma fram hade han kunnat släppa sekretessen på dessa handlingar, så att någon annan kunnat få ta del av dem i sin helhet. Det har, mig veterligen, inte skett. Av någon anledning.
Citera
2025-12-02, 06:48
Medlem
RAKA-KORTs avatar
I dokumentären så avslöjar journalisten Bo-Kasper Bodin att dom fruktansvärda saker Jockeboi påstått om sin mamma - var lögner. Vad fan ska Jockeboi och hans soldater Anjo och Rask säga om det här? Är det Chrippa som betalat Bo-Kasper 500 spänn för att säga detta?
Citera
2025-12-02, 06:52
Medlem
Det ser mörkt ut för Joakim Lundell....
pulveriserad i första avsnittet av Bo Göran.
Citera
2025-12-02, 06:56
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Bo-Kasper pulveriserar som sagt Jockeboi i första avsnittet och berättar bl.a. om när Jockeboi förklarar hur man "negerrunkar".
Citera
2025-12-02, 07:05
Avstängd
Herrejösses!
Vad blir responsen på detta tro?

Fatta att de lyckats få loss samma journaler/handlingar som Jocke påstår bekräftar hans uppdiktade historia.

Jävlar vad jag längtar efter del två.
Citera
2025-12-02, 07:05
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Bo-Kasper: Jocke, ingenstans i soc-papprena eller någonstans så står det att du stuckit dig med nålar för att du har monsterblod

Jocke: Jo

Bo-Kasper: Nej det står inget sånt

Jocke: Jo

Bo-Kasper: Det står ingenting om monsterblod

Jocke: Nej om man har en agenda och står på min mammas sida så förstår jag att man inte kan förstå att det iaf var så jag menade
Citera
2025-12-02, 07:06
Medlem
Dokumentären - i slutet när Joakim ifrågasätts lite så ljuger han ju flera gånger och säger att de finns i papprena? Så dumt av han, när det kan bevisas. Och de som är bra är att bo göran inte alls ifrågasätter ett barns trauma som Joakim vill de ska se ut. Utan ifrågasätter att han säger att de finns stöd i dokumenten när det inte gör det. Jag är helt klart team Annika. Och folk som trott hon varit utan tänder för hon är missbrukare kan också se att hon har tänder här. TEAM ANNIKA ❤️❤️❤️
Citera
2025-12-02, 07:09
Medlem
Wow. Rysningar. Jag är verkligen rörd och tom på ord.

Och A, så varm, så fin och så sviken av sin son och hela mediasverige. Vi ser dig och vi har alltid sett igenom Joakims hat och lögner.

Team mamma Annika ❤️❤️❤️
Senast redigerad av Pallal 2025-12-02 kl. 07:46.
Citera
2025-12-02, 07:10
Medlem
miapetters avatar
En intressant diskussion jag hoppas detta utmynnar i är förläggare o tv-producenters skyldighet att vara liiiite kritiska, även om de ser en guldkalv.
Liksom de reportrar o tv värdar som köper folks storys rakt av o även själva blir så berörda av den att de kallar Annika Berg "förövare" o någon som eventuellt lider av Munchausen by proxy utan att egentligen ha en aning om hur saker ligger till. Något slags ansvar har även de.
Citera
2025-12-02, 07:16
Medlem
Tycker inte att familjen Bergs version av vad som hänt är trovärdiga. De försöker få det att framstå som att de var en helt funktionell familj när Jocke var barn. Mamman erkänner missbruk efter att Jocke flyttat ut, men ändå så försöker de försköna hur allt var var i deras relation när han var vuxen. Bröderna försvarar sina föräldrar och har (hittills) inte nämnt eller erkänt att de växt upp under dysfunktionella förhållanden. Det största beviset för att något inte stått rätt till i familjen är ju allas liv idag. Det är sorgligt.

Grejen är ju att Jocke utåtagerande berodde på både arv och miljö. Att mamman ens kan säga "jag älskade honom" om sitt eget barn säger så mycket om hur hon är som människa. Det är vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in