2025-12-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Och andra kommentarsfält raderar kommentarer som de inte gillar. Både Jocke, Anjo och andra i sekten raderar kritiska kommentarer, därför finns bara hyllningar kvar att se, så att folk som dig tror att alla är positiva.

Cluee låter både negativa och positiva kommentarer stå kvar, vilket man kan se i hans kommentarsfält.
Enbart attacker på barn och liknande som är över gränsen tas bort.

Om du kollar på det jag skrev så skrev jag att ca 100 av dessa ca 500 kommentarer var på Jockes sida eller försvarade jocke. Du ser inte samma hos andra kreatörer just pga att de raderar kommentarer de inte gillar.

Varför tror du Jocke själv tog bort videon om han står för det han säger?

Med andra kommentarsfält menar jag Corren, Expressen. Aftonbladet, random Tiktokare, Insta folk, kommentarer på stormedias Facebooksidor osv.
Du fortsätter prata om YouTube?
Citera
2025-12-01, 23:50
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Med andra kommentarsfält menar jag Corren, Expressen. Aftonbladet, random Tiktokare, Insta folk, kommentarer på stormedias Facebooksidor osv.
Du fortsätter prata om YouTube?
Nej jag syftar på instagram, TikTok och liknande sociala plattformar.
Citera
2025-12-01, 23:56
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Japp vi säger så.
Jobbar i morgon och jag har inte tid med er barn, arbetslösa och sjukpensionärer.
Det är verkligen omöjligt för dig att faktiskt diskutera Jocke.
Varför är du ens i denna tråd när du inte vill diskutera Jocke?
Detta är inte tråden "Rimligsnowflake känslor och tankar", du får ta det i PM.

Men vi kan diskutera Jocke om du vill?
Varför är det omöjligt för dig att erkänna att Jocke ljugit?
Vart har Jocke bevisat att hans mamma tvingade honom att skada sig så det kom blod? Det finns inte med i papperna.
Varför skippade Jocke dem delar i papperna som tar upp Jockes aggresiva beteende och agerande som dokumenterats både av psykologer, i skolan och hos familjehemmet?
Citera
2025-12-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Anjo och Jocke bekräftar allt som påstås om dom nu. Tar bort videos eller lägger strikes, dom är helt otroliga. Hur kommer Jockiboi hantera om nu polisen skulle utreda falska anmälningar? Blir det panikångest då? För vart skall han då ringa när någon nyser utanför hans infarten till huset dom hyr
Jag håller 100% med Cluee om att videon hade aldrig blivit strikead om det inte var för att kommentarsfältet inte såg ut som han är van vid. Cluee raderar inte negativa kommentarer så som Jocke, Anjo och Rask gör

Kejsaren är naken
Det tror jag vi kommer bli varse, ifall polisen i Norrköping sköter sitt jobb framöver.

Videon var strategisk, Cluee sa inget i introt för att Jocke inte skulle kunna anklaga honom för att vinkla nyheten. Han lade förmodligen upp den för att han visste att Jocke skulle gå rakt i fällan och bevisa att han tystar alla kritiska röster. Den hade 600 kommentarer och bara ett dussin trodde på vad Joakim sa i videon och det gör Joakim jeti jeti jetiarg.

Jag tänker att videon finns sparad och hoppas att kreatörer nu istället kommer göra en ai-version av debaclet.
Senast redigerad av Pallal 2025-12-02 kl. 00:10.
Citera
2025-12-02, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja men verkligen så kan man skriva en sån sak i sms så borde man inte vara i närheten av andra barn.

Absolut inte. Det är farligt att ha ett sådant sätt att uttrycka sig. Vidrig äcklig människa!
Citera
2025-12-02, 03:08
Medlem
Jag skulle älska ifall vi lyckas gissa oss till vad kommande avsnitt av Hatet kommer att heta.

BGB senaste dokumentärserie heter Skamlös, för att den man han granskade var just skamlös. Serien heter Hatet och varför förstår jag.

Första avsnittet heter ju Monstret, det namnet anspelar ju på boken och jag som vill se mönster tänker att dom kommande avsnitten kanske fortsätter att använda antingen titlar, hans smeknamn han använt sig av dom eventuella tidsepoker avsnitten handlar om eller att avsnittets namn anspelar på utmärkelser han fått, vad han beskrivit sina offer som, vad dom har fått genomleva, konsekvenser det gett dom, eller vilka grupper som deltagit i dreven mot dom. Jag har också slängt ett getöga på Bo-Görans val av titlar för hans tidigare verk.

Här är mina killgissningar
  • Sanningen måste fram
  • Varje sida räknas
  • Puppet master
  • Makthavaren
  • Sekten
  • Bröder
  • Lillebror
  • Tystad
  • Psykopaten
  • I det dolda
  • Oskyldigt anklagad
  • Att rädda ett barn
  • Nio år av tystnad
  • Familjevänligt content
  • Flykten
  • Canceled
  • Läckan
  • Övergrepp i rättssak
  • Samtalen
  • Tipsaren
  • Rättshaveristen
  • Följarna
  • Från insidan
  • Dom kallar sig makthavare
  • Dom kallar sig youtubers
  • Ultimatum
  • Den mörka sidan av Joakim Lundell
  • Terror
  • Förrädarna
  • Anonym
  • Brotten
  • Hoten
  • Stämplingen
  • För Lillens skull
  • Hackad
  • Ingen gick emot honom
  • Flashback
  • Flashbackaren/Flashbackarna
  • Hatdrev
  • Desinformatören
  • Hämnaren/hämnden
  • Feed
  • Hot/hoten
  • Lögnerna
  • 14-åringen som var en 40-åring
  • Jockiboi
  • Vad är sant och vad är falskt?
  • Miljoner views
  • Flera mot en
  • Gruppen
  • Tortyr
Senast redigerad av Pallal 2025-12-02 kl. 03:11.
Citera
2025-12-02, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag skulle älska ifall vi lyckas gissa oss till vad kommande avsnitt av Hatet kommer att heta.

BGB senaste dokumentärserie heter Skamlös, för att den man han granskade var just skamlös. Serien heter Hatet och varför förstår jag.

Första avsnittet heter ju Monstret, det namnet anspelar ju på boken och jag som vill se mönster tänker att dom kommande avsnitten kanske fortsätter att använda antingen titlar, hans smeknamn han använt sig av dom eventuella tidsepoker avsnitten handlar om eller att avsnittets namn anspelar på utmärkelser han fått, vad han beskrivit sina offer som, vad dom har fått genomleva, konsekvenser det gett dom, eller vilka grupper som deltagit i dreven mot dom. Jag har också slängt ett getöga på Bo-Görans val av titlar för hans tidigare verk.

Här är mina killgissningar
  • Sanningen måste fram
  • Varje sida räknas
  • Puppet master
  • Makthavaren
  • Sekten
  • Bröder
  • Lillebror
  • Tystad
  • Psykopaten
  • I det dolda
  • Oskyldigt anklagad
  • Att rädda ett barn
  • Nio år av tystnad
  • Familjevänligt content
  • Flykten
  • Canceled
  • Läckan
  • Övergrepp i rättssak
  • Samtalen
  • Tipsaren
  • Rättshaveristen
  • Följarna
  • Från insidan
  • Dom kallar sig makthavare
  • Dom kallar sig youtubers
  • Ultimatum
  • Den mörka sidan av Joakim Lundell
  • Terror
  • Förrädarna
  • Anonym
  • Brotten
  • Hoten
  • Stämplingen
  • För Lillens skull
  • Hackad
  • Ingen gick emot honom
  • Flashback
  • Flashbackaren/Flashbackarna
  • Hatdrev
  • Desinformatören
  • Hämnaren/hämnden
  • Feed
  • Hot/hoten
  • Lögnerna
  • 14-åringen som var en 40-åring
  • Jockiboi
  • Vad är sant och vad är falskt?
  • Miljoner views
  • Flera mot en
  • Gruppen
  • Tortyr

om det visar sig att jocke ljugit om sin mammas tablettknaprande och om hon inte knarkade när han bodde hemma. då är Joakim helt körd. menar verkligen helt körd. det är vad hela hans snack har byggt på under alla år.
Citera
2025-12-02, 04:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Minns när jag såg henne säga det och det säger ju en hel del om Jocke faktiskt. Men om jag minns rätt så var det väl mer för att Jocke hela tiden går iväg för att läsa soc-pappren? Han lär ju verkligen ha många jobbiga tvångstankar asså.

Måste vara genuint jobbigt för honom att fortsätta hela tiden, för han kan ju knappast vilja fortsätta?

Jocke är verkligen inte en fungerande förälder.
Citera
2025-12-02, 04:40
Medlem
miapetters avatar
Någon som bor nära BGB o har lust att kika ut genom fönstret?
Hur ser där ut - Är där många militanta barnrättsaktivister redo med högafflar, tjära o fjädrar?

Något som sades under B&Bs stream igår kväll var att Jocke ju fått igenom ett nytt kontaktförbud på Chrippa. Beroende på hur det ser ut, om det inte enbart gäller IRL kontakt utan även att snacka om varandra på sociala medier - i så fall bröt ju JL det grovt i sin instareal. Han nämnde Christoffers namn flera gånger o ett kontaktförbud gäller ju åt båda håll....
Nu vet jag som sagt inte om det kontaktförbud som gäller mellan dem innefattar även att prata om den andra. Men är det så kan ju det varit en bidragande orsak till att JL plockade ner realen.
Som nu finns bevarad att beskåda på B&Bs kanal.
Citera
2025-12-02, 04:42
Avstängd
Citat:
Det tror jag vi kommer bli varse, ifall polisen i Norrköping sköter sitt jobb framöver.

Videon var strategisk, Cluee sa inget i introt för att Jocke inte skulle kunna anklaga honom för att vinkla nyheten. Han lade förmodligen upp den för att han visste att Jocke skulle gå rakt i fällan och bevisa att han tystar alla kritiska röster. Den hade 600 kommentarer och bara ett dussin trodde på vad Joakim sa i videon och det gör Joakim jeti jeti jetiarg.

Jag tänker att videon finns sparad och hoppas att kreatörer nu istället kommer göra en ai-version av debaclet.

Brott och blandat fick reagera på den videon när han frågade Jocke. Lite förvånande men den kanalen har å andra sidan inte särskilt många prenumeranter på youtube.
Citera
2025-12-02, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Brott och blandat fick reagera på den videon när han frågade Jocke. Lite förvånande men den kanalen har å andra sidan inte särskilt många prenumeranter på youtube.
Det handlar inte om att Cluee inte frågade, för Joakim handlar det alltid om att han måste ha kontroll över utvalda människor. Nu vill han kontrollera Cluee genom maktmissbruk när han inte kan manipulera honom dit han vill, som vän.

Har du sett den än?

Klumpigt att låta just Brott och Blandat reagera på den. Jocke underskattar honom. Han är temusektens i särklass bästa människokännare. I början kände jag att han var en hycklande och bufflig kritiker som bara vile bli känd och inte tillförde nåt och jag hade svårt med "hans sätt" av olika anledningar, det har jag inte längre.

Han är extremt bra på att analysera människor i videoformat. Han behöver "lära känna" en person i ett par videos, men efter det märker han av små subtila förändringar i en persons beteende, lägger viktiga pusselbitar på minnet för att kunna läsa personen, ser när personen är drogpåverkad och av vad, förstår direkt en människas uppsåt, ser rakt igenom manipulation och så vidare.

*periodt*

Det beror förmodligen delvis på att han behöver använda dom förmågorna i sitt jobb. Oavsett anledning är han i särklass bäst på det. Jag ska se hans analys nu innan dokumentären.
Citera
2025-12-02, 05:22
Avstängd
Citat:
Det handlar inte om att Cluee inte frågade, för Joakim handlar det alltid om att han måste ha kontroll över utvalda människor. Nu vill han kontrollera Cluee genom maktmissbruk när han inte kan manipulera honom dit han vill, som vän.

Har du sett den än?

Klumpigt att låta just Brott och Blandat reagera på den. Jocke underskattar honom. Han är temusektens i särklass bästa människokännare. I början kände jag att han var en hycklande och bufflig kritiker som bara vile bli känd och inte tillförde nåt och jag hade svårt med "hans sätt" av olika anledningar, det har jag inte längre.

Han är extremt bra på att analysera människor i videoformat. Han behöver "lära känna" en person i ett par videos, men efter det märker han av små subtila förändringar i en persons beteende, lägger viktiga pusselbitar på minnet för att kunna läsa personen, ser när personen är drogpåverkad och av vad, förstår direkt en människas uppsåt, ser rakt igenom manipulation och så vidare.

*periodt*

Det beror förmodligen delvis på att han behöver använda dom förmågorna i sitt jobb. Oavsett anledning är han i särklass bäst på det. Jag ska se hans analys nu innan dokumentären.

Jajamän, jag såg den eller rättare sagt så somnade jag till den.
Håller helt med om att BoB är en hejare på att läsa av människor och märker varenda nyans.

Jag gissar att Jocke inte märkt av detsamma som vi och därför tror att BoB ska kunna manipuleras.

Snart är det dags för dokumentären vi alla väntat på så nu ska jag baka scones så det blir en härlig frukost tillsammans med dokumentären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in