Citat:
Ursprungligen postat av
Olivoljetorsk
Men svinen som styr kan väl inte hålla koll på varenda millimeter av landet, eller kan dom?
Jag kan träna boxning och krav, men lusten och snabbheten vete fan om jag nånsin återfår.
Jag är 44 men känner mig ofta som 74.
Politikerna har skapat ett samhälle där ungdomar får göra vad fan dom vill mot folk, nästan utan konsekvenser, och vi vanliga måste fundera på att träna kampsport. Asjobbigt, om man frågar mig.
Jeg er helt enig ang selvforsvar. I prinsipp er det bare fysisk sterke menn som har lov til å forsvare seg, det er forbudt med selvforsvar for alle eldre, kvinner etc som i praksis må ha et våpen for å kunne forsvare seg. Det trenger ikke være en pistol heller men kan være f.eks pepperspray.
Jeg er kristen, og selvforsvar er en del av de helt essensielle rettighetene vi har fra bibelen og som amerikanerne sier er fra Gud, GOD GIVEN RIGHTS, det er helt naturlig for alle at de ønsker å være istand til å forsvare sitt eget liv og helse. Men for en sosialist eksisterer ingen naturgitte selvsagte rettigheter fra Gud for sosialister er jo høyeste autoritet og ingen står over dem. Sosialister outsourcer gjerne sin frihet og sikkerhet, som muligheten til å forsvare sitt eget liv, til staten. Enkle ting som at politi ikke stiller med livvakt tjeneste men kommer ETTER noe har skjedd ser ut til å være ting en sosialist bare ikke kan forstå, eller så tenker man at man er jo bare et egg og for å lage en omelett så må man jo knuse noen egg, dvs man er bare et tall i statistikken og man lar seg da frivillig ofre for den allmektige sosialiststaten.
Skal vi få tilbake individuelle rettigheter og et ønske i folket om å forandre lovene til å muliggjøre ekte selvforsvar for vanlige mennesker må vi nok forandre verdensbilde helt og gå tilbake til vår kristne tro og hente sannheter derfra istedet men jeg har ikke så høye tanker om folk at jeg tror de faktisk vil gjøre det, jeg venter istedet på avslutning av denne tidsalderen nå i veldig nær fremtid.
Og dette faller jo utenfor temaet i denne kanalen, men jeg tror kampsport osv vil gjøre at du føler deg bedre selv om vi begge er enige i at lovene her er elendige. I alle fall, her er mer om hva bibelen sier om krig, våpen og selvforsvar, så kan man jo håpe på en kristen vekkelse, de unge virker veldig interesserte i kristendom igjen og at det kanskje kan gjøre at folk vil ha mer frihet:
Jesus weapons and war av Jeff Durbin:
https://www.youtube.com/live/ZzlIhjVCI4M
Fra det britiske parliamentet om våpenlover i england for 100 år siden i en tid med langt lavere kriminalitet men hvem som helst kunne eie og bære en pistol (fra da England var sterkt evangelisk kristent, men den sammenhengen kobler ikke artikkelen):
https://publications.parliament.uk/p.../95/95ap25.htm