Citat:
Ursprungligen postat av
r0mantic0
Vel om du nå hypotetisk dro og kjøpte guns da, så er nok oddsene store for at du en eller annen gang blir stoppad av polisen som vil vite hva du har i jakkelommen. Det blir fort noen år i fengsel om de finner en ladd pistol.
For å bære noe til selvforsvar må det være lovlig, og både nordmenn og svensker bor jo i de kanskje mest forbudssugna konsenssushelvete av noen land hvor man forbyr både det ene og andre. Jeg kan aldri se for meg at de kommer til å legalisere noen ting i våre land, så å få bære pepperspray e.l som faktisk fungerer kan du nok se langt etter.
Men det meste av tiden trener du i ditt lugna hem om du trener styrke og investerer i et hjemmegym. Da trengs bare kanskje 6 måneder boxing så er du alt på det nivået at du ganske lett slår ned, tja, tipper 80% av alle som vil bråke med deg.
De restrerende 20% må du jobbe litt mer for men om du tar krav maga som er en god investering i langsiktig selvforsvarskapabilitet og bygger på med litt muay thai noen måneder her og boxing noen måneder der igjen og trener styrke, så er du en 1%.
Altså den ene topp prosenten av menn alle andre menn har grunn å frykte fordi du faktisk kan sloss og faktisk har voldskapital.
og når jeg sier: STYRKE .... OG BOXING.... kombinasjonen.... hvis du tar det seriøst.. så er nok det at du vil ta 80% av alle du potensielt vil komme i bråk med på byen ganske lett sannsynligvis en underdrivelse, det er i allefall et veldig moderat anslag. Om du er liten, ikke har gener for å øke i styrke, så er tallene kanskje der. Om du er stor og øker raskt i styrke vil du kanskje ha oddsene på din side i 90-95% av alle som potensielt vil sloss med deg.
Og da tror jeg nok at vi kan se bort ifra gamle menn, kvinner, menn i rullestol o.l, og bare snakker om typer som er såpass selvsikre at de kan finne på å gå bort til deg og vil sloss, f.eks etter et par halvlitere øl, eller om de har hatt en veldig dårlig dag.
Det er ganske bra gevinst på investeringen om du har lagt ned 1 år med seriøs styrketrening og ivertfall doblet din styrke det året, setter styrketreningen litt til side og trener 2x pr uke for vedlikehold mens du trener boxing seriøst i 6 mnd.. 1.5 år totalt?
Edit: Det er er ikke noe vitenskapsmenn har kommet frem til men noe jeg antar er realistiske tall. 90-95% odds i din favør om du gjør alt riktig og har god fremgang i alt er kanskje på den litt optimistiske men jeg vil påstå realistiske siden.