2025-12-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ansvaret ligger här oss sexköparna eftersom det är de som upprätthåller sexhandeln, utan köpare så skulle det inte finnas några säljare.

Nej ansvaret ligger inte hos några köpare om du är underårig så ligger det där + hos dina föräldrar men när du blir myndig ligger det på dig. Dom får köpa om någon säljer det ansvaret du snackar om är påhittat.
Citera
2025-12-01, 19:17
Medlem
Citat:
Allt i princip!

Det är svårt att finna något negativt..
Ja jag frågade ju vad som var positivt med lagen men fick inte svar på det. Ska man då tolka det som det är svårbedömt ?
Citera
2025-12-01, 20:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Jag är helt säker på att dennas agenda är att skriva i tråden för att denna vet att många läser, så fort man skriver bombar han med samma inlägg dag ut dag in, det är lite som propaganda.

Som du märker håller inte andra skribenter med dig.

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025

Du får dessutom tolka mina inlägg hur du vill men du vet innerst inne att jag har rätt.

Prostitution påverkar samhället negativt på en rad olika sätt men förhoppningsvis kommer den nya sexköpslagen att minska sexhandeln online ännu mer framöver och få ner den till rimliga proportioner.
Citera
2025-12-01, 20:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja jag frågade ju vad som var positivt med lagen men fick inte svar på det. Ska man då tolka det som det är svårbedömt ?

Är det inte bättre att du räknar upp vad som enligt dig är negativt med den nya sexköpslagen?

Eller är det svårbedömt? 😁
Citera
2025-12-01, 21:01
Medlem
Citat:
Är det inte bättre att du räknar upp vad som enligt dig är negativt med den nya sexköpslagen?

Eller är det svårbedömt? 😁

Du hade alltså inget svar?
Citera
2025-12-01, 21:06
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Så frågan var för svår att svara på?
Nu var det ju du som påstod att den nya lagen var till för att skydda

Så detta vara alltså bara något som du skrev utan att du visste vad det var som du menade?

Så typiskt ...
Du kan ju söka dig till feministförbundet.
Du är ju lika patetisk som gräsklipparmannen ...

Det är du som ifrågasätter mitt påstående, så det var inget konstigt med att jag ställde en fråga till dig. Svaret på din fråga har jag redan besvarat tidigare, sök och du skall finna, din dumma kverulant.
Citera
2025-12-01, 21:08
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:

Du hade alltså inget svar?

Faktum är att du har inget vettigt argument att sätta emot. För du vet innerst inne att bedriva hor online eller via fysiska möten är same shit.
Citera
2025-12-01, 21:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Man kan samtidigt fråga sig vad de ska bli skyddade mot?

Envisa åsnor i tråden hävdar sexförsäljning hemifrån är säkert.

Nu vet visserligen vi att Onlyfans och liknande plattformar är en inkörsport till fysisk prostitution men alla som säljer online ägnar sig samtidigt inte åt fysisk sexförsäljning.

Den nya sexköpslagen har redan nu efter blott några månader fått den effekten att antalet svenska sexköpare och kreatörer har minskat så visst fungerar lagen.

Det är utan tvekan en inkörsport till fullskalig prostitution, för dessa arbetsskygga kvinnor är bara ute efter snabba pengar.

En viktig faktor att lyfta här är att mental ohälsa och missbruk är ingen vidare kombination.

Du får även ha i åtanke att dessa kvinnor lever dessutom som parasiter på samhället med försörjningsstöd, så livet som online-hora blir lite som ett extraknäck.

Det tragiska är att de ofta får köra drives med REA, de får alltså REA ut sina kroppar för torskarna är inte villiga att betala vad de begär för en 10-15 mins cam show.
Citera
2025-12-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är du som ifrågasätter mitt påstående, så det var inget konstigt med att jag ställde en fråga till dig. Svaret på din fråga har jag redan besvarat tidigare, sök och du skall finna, din dumma kverulant.

Ja du, är det någon som inte har grund för sitt påstående så är det ju du eftersom du inte ens klarade av att svara på en väldigt enkel fråga.
Brukar du alltid "svara" på en fråga med en motfråga när du inte har belägg för ditt påstående?

Citat:
Faktum är att du har inget vettigt argument att sätta emot. För du vet innerst inne att bedriva hor online eller via fysiska möten är same shit.
Vettigt argument?
Du har ju inte kommit med någonting hitintills i denna tråd.
Du är exakt som gräsklipparmannen, sitter och pratar från ditt egna tycke och tänkande.
Ingen seriös fakta alls ...

Sexköpslagen är enbart en skrivbordsprodukt som feministforumet höjer till skyarna ...
På vilket sätt menar du att den nya lagstiftningen skyddar de som i dagsläge säljer sexuella tjänster?
Senast redigerad av Extra-Allt 2025-12-01 kl. 21:21.
Citera
2025-12-01, 21:23
Medlem
Data när jämdställdhetsmyndigheten spinoerar på porr sidor https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/publikationer/hon-vill-bara-att-tiden-ska-ga/

Själva akten på arbetet är alltså en recension där en kund irl beskriver att hon vill bara att tiden ska gå.

Att de dolt alla sidor, allt ihop är en enda hög av moralstraff mot både män och kvinnpr.

Att det är otroligt utsuddat att blanda ihop irl med distans.

denna rapport har alltså https://www.etc.se/inrikes/oever-30-000-recensioner-skrivna-av-sexkoepare

Med den nya lagen sexköp på distans, kan de blanda ihop allt hur som för att fortsätta med sin jakt om att tygla män och kvinnor som har samtycke.

Och media, ja, vi vet nu, att ni aldrig varit opartiska i detta!

Här sammanfattar de https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/nyheter/sa-sker-manniskohandel-och-sexuella-overgrepp-online/

För den som orkar läsa är alltså alltid orginal källan bättre än nyheter och andra källor

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/publikationer/hon-vill-bara-att-tiden-ska-ga

Inga källor angivs heller i denna jämställdhetsutredningen, jag trodde att man var tvungen att göra det när det var en statlig utredning
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-12-01 kl. 21:45.
Citera
2025-12-01, 22:18
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ja du, är det någon som inte har grund för sitt påstående så är det ju du eftersom du inte ens klarade av att svara på en väldigt enkel fråga.
Brukar du alltid "svara" på en fråga med en motfråga när du inte har belägg för ditt påstående?

Vettigt argument?
Du har ju inte kommit med någonting hitintills i denna tråd.
Du är exakt som gräsklipparmannen, sitter och pratar från ditt egna tycke och tänkande.
Ingen seriös fakta alls ...

Sexköpslagen är enbart en skrivbordsprodukt som feministforumet höjer till skyarna ...
På vilket sätt menar du att den nya lagstiftningen skyddar de som i dagsläge säljer sexuella tjänster?

Faktum kvarstår att du har diskvalificerat dig från den här tråden för längesedan. Vad du anser vara eller icke vara seriös fakta är helt ointressant, i synnerhet när du inte haft ett ynka vettigt motargument. Fast och andra sidan förväntar jag mig inget annat av en kverulant som du.

Gällde lagstiftning gäller vare sig paria av din sort vill acceptera det eller inte, och vad ni anser om den nya lagstiftningen är för mig helt ointressant.

Jag ser bara positivt på att det framledes blir det ännu jobbigare att vara torsk, och dessa så kallade entreprenörer får en ny chans i livet att ta sig ut ur träsket med missbruk och okristliga handlingar i form av hor över en skärm.

Nu slipper även dessa arbetsskygga parasiter REA ut sina kroppar årets alla dagar, så det är dags att skriva in sig på arbetsförmedlingen och bli en del av samhället, istället som nu ställa sig utanför.

Ett annat alternativ är att börja läsa upp sina betyg på komvux och förhoppningsvis kunna studera på högskola en dag, men ett första bra steg är att dessa trasiga kvinnor får börja någon form av praktik.

Praktik i kök, städerska eller rengöra toaletter på T-Centralen är ett bra sätt för en infantil parasit att skaffa sig vardagsrutiner, för verklighet skiljer sig rätt drastiskt mot vad de är vana vid, t.ex. ett evigt väntande på en prutande kund och röka Right Menthol under spisfläkten oavbrutet.

De horor som har barn i hushållet skall givetvis skyndsamt utredas och där finns inget annat än att de fråntas vårdnaden om sina barn. En hora är ingen lämplig förälder, så ni som känner till horor online där barn finns i hushållet, tveka inte att kontakta socialtjänsten, barnets bästa ska alltid tas i beaktning och inget barn mår bra av att växa upp i en hemmiljö som mer liknar en bordell.
Citera
2025-12-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tack för ett mycket bra inlägg.
Något som alla borde ta till sig av.

Vadå att kvinnor är horor , eller att tjejer som jobbar med porr skall städa toaletter mot sin vilja ?

Är det bättre att tjejer som inte vill städa bajsiga toaletter med andras bajs skall tvingas göra det?

För att du tycker att det är så hemskt att en tjej smeker sig i kamera och får betalt på distans ?
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-12-02 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in