Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-30, 21:09
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Är det någon mer som känner att deras Flashback-persona håller på att dränera dem på energi? Någon mer som känner att de skulle återfå sitt liv, om internet bara försvann?

"Men bara logga ut då!", tänker ni säkert.
Men det är ju ungefär som att säga "Jamen bara sluta drick då!".
Citera
2025-11-30, 21:16
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Är det någon mer som känner att deras Flashback-persona håller på att dränera dem på energi? Någon mer som känner att de skulle återfå sitt liv, om internet bara försvann?

Iingrn tvingar dig vara på nätet
Citera
2025-11-30, 21:17
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

På vilket sätt dränerar personan dig?
Citera
2025-11-30, 21:21
Medlem
Citat:

Fattar precis.

Tänker att som med alkohol finns det beslut att ta. Man kan sluta dricka med en djävla viljestyrka och man kan koppla ner sig med en djävla viljestyrka.

Men jag tänker att så länge man sköter sitt liv i övrigt kan man både bruka alkohol och internet i rimliga doser. Men känner man att det ena eller det andra påverkar ens liv för mycket negativt är det dags att vidta mått och steg.

Undrar när det första behandlingshemmet för internetmissbrukare öppnar? Marknaden finns ju.
Citera
2025-11-30, 21:30
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Tappade internet för ett tag sen å det var ganska skönt ändå.

Visst.. Jag fick ju titta på vanliga tv:n men som tur är så är det fler kanaler än propaganda kanalerna. Annars hade jag klättrat på väggarna. Flashback är vad jag tycker ganska beroendeframkallande p känner en hatkärlek till 🫣

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fattar precis.

Tänker att som med alkohol finns det beslut att ta. Man kan sluta dricka med en djävla viljestyrka och man kan koppla ner sig med en djävla viljestyrka.

Men jag tänker att så länge man sköter sitt liv i övrigt kan man både bruka alkohol och internet i rimliga doser. Men känner man att det ena eller det andra påverkar ens liv för mycket negativt är det dags att vidta mått och steg.

Undrar när det första behandlingshemmet för internetmissbrukare öppnar? Marknaden finns ju.
Hehe kommer säkert nån slags stödgrupper likt NA/AA inom snar framtid.

Edit: Hoppas bara att dom inte kör mötena online 🤭
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2025-11-30 kl. 21:52.
Citera
2025-11-30, 21:35
Medlem
Vansterpartiets avatar
Nej, att glida runt och tjafsa på nätet är roande.
Citera
2025-11-30, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Nej, att glida runt och tjafsa på nätet är roande.
Vart här i olika former sen 2012. Tröttnar fan aldrig.

Men är man född på "rätt" halva av millennieskiftet så är det bara att ta upp den gamla vanan och läsa böcker. Det slår Flashback alla dagar i veckan.
Citera
2025-11-30, 21:43
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Tappade internet för ett tag sen å det var ganska skönt ändå.

Visst.. Jag fick ju titta på vanliga tv:n men som tur är så är det fler kanaler än propaganda kanalerna. Annars hade jag klättrat på väggarna. Flashback är vad jag tycker ganska beroendeframkallande p känner en hatkärlek till 🫣

Hehe kommer säkert nån slags stödgrupper likt NA/AA inom snar framtid.

"Jag trodde jag hade allt under kontroll - inte en surfning på två månader. På lunchen tittade jag förbi ett bibliotek... sen sitter jag framför en dator i en timme... nu blir det åter till IT-centrum... det är en sjukdom".
Citera
2025-11-30, 21:49
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
"Jag trodde jag hade allt under kontroll - inte en surfning på två månader. På lunchen tittade jag förbi ett bibliotek... sen sitter jag framför en dator i en timme... nu blir det åter till IT-centrum... det är en sjukdom".
Hehe ja det är det 😊
Citera
2025-11-30, 21:57
Avstängd
Citat:

Njae. Lite ja men mer nä.
I de fall jag gått upp i spin och engagerat mig lite mer än jag önskat, har antingen trådens egen karaktär eller möjligen en moderatorsåtgärd tagit ner tempot. Då spelar det mindre roll om jag kollar 7 ggr i minuten, det händer inte mer för det.

Häromåret blev jag bannad 6mån. Det kändes som dom klippte pungkulorna av mig. Jag sansade mig. Var läsare ett tag. Skaffade ny användare, men skrev fan inte på typ 2 mån ändå. Det var rätt jävla skönt att känna lite självbehärskning, även om den kom som en örfil.

Troligen tog Youtube, film, sport och porr över de % som blev över från att skriva skit här, så dränerad blev man väl ändå.
Citera
2025-11-30, 21:59
Medlem
Mr.RedHats avatar
Njae. Mitt liv skulle ruineras om internet stängdes ner ett par dagar. Flashback är bara kul hjärngympa

Nu var det iofs ett tag sedan jag hade uppehåll från Flashback. Brukade växla månadsvis. Men nu har det varit nästan ett halvår non-stop.
Citera
2025-11-30, 22:19
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Som en 0,60 i förhållande till dig som är en 2,58 har du tolkningsföreträdelse.

Men ja, ta en vIT vecka. Läs en bok. Det hjälper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in