Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-30, 22:24
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Iingrn tvingar dig vara på nätet

Vem fan är den där "Iingrn"? Kom hit så ska du få på moppo din faschist!
Citera
2025-11-30, 22:27
Medlem
zombie-nations avatar
Jag vet inte riktigt vad en flashbackpersona är.

Flashbackande kräver extremt lite energi och tänkande, därför har jag gärna haft Flashback under längre sjukdomsperioder, det har varit max vad jag klarat då. Något jag klarar trots sk hjärndimma. Det är ju iallafall lite stimulans. Och ibland skrattar jag gott åt folks tokigheter.

Jag hoppas att bli ännu friskare, då skulle jag göra slag i saken och göra ett nedkopplat rum hemma. Då skulle jag ha chansen att få lite tråkigt och orka göra andra saker. Men som det ser ut nu, har jag ingen ork att utöva hobbyer som måla och spela instrument.

Det enda jag har lite emot, är att jag verkar ha blivit en halvkänd flashbackare som folk minns. Det är ju mycket mer najs att försvinna i mängden. (Trots att folk är positiva mot mig.)

Det värsta är nog om man kör Flashback på telefonen. Så kan man dyka ned närsomhelst.
Citera
2025-11-30, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Är det någon mer som känner att deras Flashback-persona håller på att dränera dem på energi? Någon mer som känner att de skulle återfå sitt liv, om internet bara försvann?

"Men bara logga ut då!", tänker ni säkert.
Men det är ju ungefär som att säga "Jamen bara sluta drick då!".

Flashback fatigue får jag av trollen, mupparna och de politiska reddit kommisarrierna som sugit kuk för MOD status
Citera
2025-12-01, 01:41
Medlem
Citat:
Är det någon mer som känner att deras Flashback-persona håller på att dränera dem på energi? Någon mer som känner att de skulle återfå sitt liv, om internet bara försvann?

Absolut. Känner igen mig lite grann, även om jag lyckats se till att det inte tar över för mycket. Om man skulle beskriva känslan på Flashback, så är känslorna "sexigt", och "värme" och "lyckomässig frihetskänsla" de sista man skulle beskriva.

Har absolut inga svårigheter i att tro (och jag tycker mig även se, under många år) hur folk blir halvt beroende av Flashback, ur flera olika perspektiv. Vissa blir beornede social justice warriors, andra är politiskt drivna, vissa känner frihet att öppna upp sig för att tömma ur sig all den skit som dom aldrig skulle kunna säga i den normala världen, och väldigt många på Flashback är motvalls av ren princip, ser sig själva som red-pillade, medan det egentligen är rena villfarelser som oftast uppstår i en slags ensamhet eller känsla av samhörighet med andra på nätet

För mig har Flashback blivit något man loggar in på och skriver på när man behöver lite paus från det normala ekorrhjulet, och sticka in huvet i skit-tunnan för en stund, för omväxlings skulle och delvis lite av underhållningens skull. Lite som att ta sig en bläcka, fullt medveten man kommer vara lite bakis efteråt.
Citera
2025-12-01, 03:17
Medlem
Knappast.......s avatar
När jag behöver paus från www är Flashback den enda sida jag tillåter mig. Det kommer till en gräns för hur mycket dumhet man står ut med, allt scrollande på div plattformar. Totalt dränerade. Brukar gömma dessa appar och sidor, göra de lite mindre tillgängliga.

Men jag kan nog se vart problemet ligger med tanke på hur länge du varit medlem här. Tyckte själv att det var jobbigt när jag var aktiv på ett forum för 15-20 år sen i egen hög person. Du kanske hade mått bättre av en ny persona
Senast redigerad av Knappast....... 2025-12-01 kl. 03:49.
Citera
2025-12-01, 03:29
Medlem
Tavastehuss avatar
Hovslättsmannen är ju en älskad persona, det måste betyda något. Det finns i runda slängar kring 15-20 mycket bra skribenter på forumet och du är en av dem.

För att svara på frågan tycker jag det är enklare att trivas och därmed skriva på forumet om det också förekommer vettiga människor på Flashback.

Mindre Flashback skulle betyda mera Insta, Threads, Facebook eller X för de flesta. Och det vore inget positivt.

Man kan begränsa sitt användande genom att bara läsa och skriva på bestämda tider samt försöka hålla språket positivt. Negativitet tenderar att dränera ens välmående på sikt.
Citera
2025-12-01, 03:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

1. Jag förstår att jag inte kan påverka internets varande, den uppgiften är för omfattande.
Så att tänka "fan kunde inte internet försvinna bara" är ju meningslöst, men en start i huvudet.
jag använde så mycket så att jag fick psykiska problem
2. Att säga till sig själv "men bara logga ut då!" kan dock vara en annan bra start på en förändring.
3. Som måste förljas upp med fler aktiviteter
Jag har minskat sociala medier 90-95%%.
- ta bort Tik Tok, Flashback, instagram och X från smartphone och kör Flashback endast på datorn
- logga ut varje gång du avslutar gör det lite krångligare att gå in
- skriv aldrig något på Facebook mer utom korta positiva kommentarer till vänner eller samt gratulatuoner på födelsedagar.
- ta fria veckor från alla konton på Flashback (tre) - funkar ganska bra
Citera
2025-12-01, 04:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Vart här i olika former sen 2012. Tröttnar fan aldrig.

Men är man född på "rätt" halva av millennieskiftet så är det bara att ta upp den gamla vanan och läsa böcker. Det slår Flashback alla dagar i veckan.
Vad är det för konstigt ord? 🤔🤔

Nej men en paus är skönt ibland. Framförallt ska man oftare strunta i att öppna trådar man redan på förhand vet kommer reta upp en. Man ska ta det i sunda doser som med allt annat i livet.
Citera
2025-12-01, 04:47
Medlem
Citat:

Tipset brukar väl vara att byta mailadress till en icke existerande och sedan byta lösenord. Då är det kört med kontot. Den kan du kanske slappna av mer.
Citera
2025-12-01, 05:00
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:

Jag har tack och lov ett liv det ändå som dränerar mig är all skit politik snack och alla jävla botar på forumet.

Jag tar gärna en drink också, men inte fastnat för några sociala medier eller töntiga forum med halvfeta gubbar som tror sig veta bäst..
Citera
2025-12-01, 05:58
Medlem
slagskotts avatar
Jag är ganska lite på flashback generellt sett och ingen överförbrukare av internet heller.
Citera
2025-12-01, 07:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Nej, känner mig inte dränerad av Flashback.

Tvärtom så är det i allra högsta grad energiskapande att se alla som blir irriterade på min persona här, för en persona är det verkligen, där har du helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in